حسابداری مالیاتی برای یک کسب و کار

تاریخ انتشار: 1397/04/13

حسابداری مالیاتی برای یک کسب و کار

از منظر تجاری، اطلاعات بیشتر باید به عنوان بخشی از فرآیند حسابداری مالی، مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد، در حالی که درآمد شرکت یا صندوق های دریافتی باید همان طور که برای فرد می باشد، بررسی شود. در هر صندوق خروجی سطح اضافی پیچیدگی، به منظور تعهدات خاص تجاری وجود دارد. این می تواند شامل وجوه اختصاص یافته به هزینه های مربوط به کسب و کار خاص و همچنین بودجه به سهامداران باشد.

لازم نیست که یک کسب و کار از حسابدار مالیاتی برای انجام این وظایف استفاده کند،در حالی که به دلیل پیچیدگی سوابق درگیر در سازمان های بزرگ، نسبتا رایج است.

حسابداری مالیاتی برای یک سازمان آزاد شده از مالیات

حتی در مواردی که سازمان معاف از مالیات است، حسابداری مالی ضروری است به این دلیل که همه سازمان ها باید گزارشات سالانه را ارائه دهند. آنها باید اطلاعات مربوط به هر صندوق ورودی، مانند کمک های مالی، و همچنین نحوه استفاده از این وجوه را در طول عملیات سازمان ارائه دهند. این امر کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که سازمان به تمام قوانین و مقررات حاکم بر عملکرد مناسب یک نهاد معاف از مالیات متکی است.

حسابداری مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده

اگر کسب و کار خود را برای مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کنید، شما باید یک مالیات بر ارزش افزوده را برای محاسبه مقدار مالیات بر ارزش افزوده ناشی از مالیات یا مبلغی که باید پرداخت کنید. چندین روش برای حسابداری مالیات بر ارزش افزوده وجود دارد، از جمله:

 

طرح حسابداری مالیات بر ارزش افزوده: این طرح از اصول حسابداری تعهدی پیروی می کند، به این معنی است که هنگامی که یک فاکتور مالیات بر ارزش افزوده به مشتری ارسال یا از یک تامین کننده دریافت می شود، مالیات بر ارزش افزوده گزارش می شود.

حسابداری نقدی سیستم مالیات بر ارزش افزوده: بر اساس اصول حسابداری نقدی، سیستم مالیات بر ارزش افزوده حسابداری نقدی تاریخ مالیات بر ارزش افزوده مطابق با زمانی که پرداخت انجام شد، و نه زمانی که فاکتور صادر شد.

حسابداری مالی سالیانه حسابداری: در حالی که معمولا بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده باید چهار بار در سال صورت گیرد، تحت برنامه سالانه، گزارش مالی مالیات بر ارزش افزوده فقط یک بار در سال باید ارسال شود. شرکت های ثبت شده در این طرح پرداخت های سه ماهانه یا ماهانه را به سمت صورتحساب مالیات بر ارزش افزوده نهایی خود پرداخت می کنند.

حسابداری مالی مشتق شده به شناسایی دو مورد از نیاز صورتهای مالی ضروری که عبارتند از:

سال جاری: به رسمیت شناختن یک بدهی مالیاتی یا دارایی مالیاتی براساس مقدار برآورد مالیات بر درآمد قابل پرداخت یا قابل پرداخت برای سال جاری است.

سالهای آینده: به رسمیت شناختن یک بدهی مالیاتی معوق و یا دارایی مالیاتی، بر اساس اثرات تخمین زده شده در سال های آینده حمل و نقل و تفاوت های موقت آن است.

بر اساس نکات پیشین، حسابداری کلی مالیات بر درآمد:

وظیفه ی مالیاتی برای مالیات برآورد شده است و یک دارایی مالیاتی برای بازپرداخت مالیات ایجاد کنید که مربوط به سالهای کنونی یا سالهای گذشته است.

ایجاد یک وظیفه مالیاتی معوق برای برآورد مالیات آینده، ایجاد دارایی مالیاتی برآورد بازپرداخت مالیات آینده ، که می تواند به تفاوت های موقت، انتقال حمل و نقل نسبت داده شود.

حسابداری مالیاتی برای یک فرد
برای مالیات دهندگان فردی، حسابداری مالی بر مواردی نظیر درآمد، کسر واجد شرایط، سود و زیان سرمایه گذاری و سایر معاملات که بر بار مالیاتی فرد تاثیر می گذارد تمرکز دارد. این محدودیت، میزان اطلاعاتی است که فرد برای مدیریت بازپرداخت مالیات سالانه لازم دارد، در حالی که حسابداری مالیاتی می تواند توسط فرد مورد استفاده قرار گیرد، که این الزام قانونی نیست.

درعین حال، حسابداری عمومی شامل ردیابی تمام وجوه بدون در نظر گرفتن هدف، شامل هزینه های شخصی است که پیامدهای مالیاتی ندارند.
 

حسابداری مالیاتی