طرح مالی

تاریخ انتشار: 1397/11/09

یک طرح مالی، ارزیابی جامع از وضعیت مالی فعلی و آینده سرمایه گذار با استفاده از متغیرهای شناخته شده حال حاضر برای پیش بینی جریان های نقدی آینده، ارزش دارایی ها و برنامه های برداشت شده است. اکثر افراد در کنار برنامه ریزان مالی کار می کنند و از ارزش خالص فعلی، بدهی های مالیاتی، تخصیص دارایی ها و برنامه های بازنشستگی آینده و املاک در برنامه های مالی استفاده می کنند. این معیارها همراه با برآوردهای رشد دارایی مورد استفاده قرار می گیرند تا تعیین شود آیا اهداف مالی فرد در آینده می تواند برآورده شود یا اینکه چه اقداماتی باید انجام شود.

این اغلب شامل بودجه ای است که امور مالی فرد را سازماندهی می کند و گاهی اوقات شامل یک سری مراحل یا اهداف خاص برای صرفه جویی در آینده است. این طرح درآمد آتی را به انواع مختلف هزینه ها، از قبیل اجاره یا خدمات عمومی، و همچنین برخی از درآمد برای پس انداز کوتاه مدت و بلند مدت را در اختیار شما قرار می دهد. یک طرح مالی گاهی اوقات به عنوان یک طرح سرمایه گذاری شناخته می شود، اما در امور مالی شخصی یک طرح مالی می تواند بر سایر حوزه های خاص نظیر مدیریت ریسک، املاک، دانشگاه یا بازنشستگی تمرکز کند.

طرح مالی

کاهش مالیات بر درآمد

برنامه های مالی یک قالب خاص ندارند، گرچه اکثر حرفه ای های مجوز شامل دانش و ملاحظات اهداف زندگی آینده مشتری، برنامه های انتقال قدرت ثروت و سطوح هزینه های آینده است. ارزش دارایی های اضافی تعیین می کند که آیا مشتری دارای منابع کافی برای پاسخگویی به نیازهای آینده است. یک طرح مالی مناسب می تواند یک سرمایه گذار را به تغییراتی که باید برای انتقال از طریق مراحل مالی زندگی، مانند کاهش هزینه ها و یا تغییر تخصیص دارایی، ایجاد کند. برنامه های مالی باید مایع باشند، با به روز رسانی های گاه به گاه زمانی که تغییرات مالی رخ می دهد.

عناصر یک طرح مالی

اهداف مالی: یک طرح مالی بر اساس اهداف مالی به وضوح تعریف شده، از یک فرد یا یک خانواده است، از جمله تأمین مالی تحصیلات کالج برای کودکان، خرید یک خانه بزرگتر، شروع کسب و کار، بازنشستگی. اهداف مالی باید تعیین شوند و نقطه عطف برای ردیابی تعیین شوند.

• ارزش خالص شخصی: یک تصویر کلی از دارایی ها و بدهی ها به عنوان معیار برای اندازه گیری پیشرفت در جهت اهداف مالی عمل می کند.

• تجزیه و تحلیل جریان نقدی: برنامه درآمد و هزینه تعیین می کند که چه مقدار می تواند برای بازپرداخت بدهی، پس انداز و سرمایه گذاری در هر ماه تعیین شود.

استراتژی بازنشستگی: این طرح باید یک استراتژی برای دستیابی به بازنشستگی مستقل از سایر اولویت های مالی باشد. این طرح باید شامل یک استراتژی برای جمع آوری سرمایه بازنشستگی مورد نیاز و توزیع طول عمر آن باشد.

• طرح جامع مدیریت ریسک: شناسایی تمام مخاطرات و ارائه پوشش لازم برای محافظت از خانواده و دارایی های خود در برابر ضرر مالی. طرح مدیریت ریسک شامل بررسی کامل بیمه عمر و معلولیت، پوشش مسئولیت شخصی، پوشش ملک و تلفات و پوشش فاجعه بار است.

• طرح سرمایه گذاری بلند مدت: شامل یک استراتژی اختصاص داده دارایی بر اساس اهداف خاص سرمایه گذاری و مشخصات ریسک. این طرح سرمایه گذاری دستورالعمل هایی برای انتخاب، خرید و فروش سرمایه گذاری و ایجاد معیارهای بررسی عملکرد را تعیین می کند.

استراتژی کاهش مالیات: شناسایی راه هایی توسط کد مالیاتی برای به حداقل رساندن مالیات بر درآمد شخصی تا حد قابل قبول. این استراتژی باید شامل شناسایی وسایل نقلیه سرمایه گذاری مورد توجه مالیاتی باشد که می تواند مالیات بر درآمد سرمایه گذاری را کاهش دهد.

• طرح املاک: ایجاد ترتیب برای حفظ و توزیع دارایی با توجه به حداقل رساندن هزینه های پرداخت و مالیات. بررسی و به روز رسانی ابزارهای املاک و مستغلات...

طرح مالی