سرمایه گذاری در سهام

تاریخ انتشار: 1397/07/26

سرمایه گذاری در سهام راه عالی برای رشد ثروت است. اما چطور شروع کنید؟ مراحل زیر را دنبال کنید تا یاد بگیرید که چگونه در بازار سهام سرمایه گذاری کنید.

به طور معمول چهار راه اصلی برای سرمایه گذاری پول در سهام وجود دارد:

  • سرمایه گذاری از طریق طرح 401k ، یا اگر شما برای یک سازمان ها دولتی کار می کنید، طرح 403b.
  • سرمایه گذاری از طریق IRA سنتی، Roth IRA، Simple IRA یا حساب SEP-IRA.
  • سرمایه گذاری از طریق یک حساب کارگزاری
  • سرمایه گذاری از طریق یک طرح خرید مستقیم سهام یا طرح بازپرداخت سود سهام (DRIP).

پنج نوع دارایی که شما می توانید در زمان سرمایه گذاری خود داشته باشید:

به طور کلی پنج نوع دارایی وجود دارد که سرمایه گذار به طور متوسط ​​در طول عمر خود مالکیت آن را دارد، اینکه آیا وی به طور مستقیم یا از طریق یک ساختار متشکل از صندوق مشترک، صندوق شاخص، صندوق مبادله شده مبادله سرمایه گذاری کرده است:

  1. سهام های مشترک - زمانی که شما در سهام سرمایه گذاری می کنید، همراه با سهم شما از درآمد خالص و سود سهام حاصل از آن شرکت، سهم مالکیت در یک کسب و کار واقعی را به دست می آورید. اگر چه شما نیازی به سرمایه گذاری در سهام ندارید تا ثروتمند شوید، در طول قرن ها، سهام بالاترین میزان دارایی بازپرداخت شده و بیشترین ثروت را کسب کرده است.
  2. سهام ترجیحی - سهام ترجیحی نوع خاصی از سهام است که اغلب سود سهام را افزایش می دهد اما دارای حرکت صعودی محدود است.
  3. اوراق قرضه - هنگامی که شما به یک کشور، شهرداری، کسب و کار یا سایر موسسات پول قرض بدهید، اوراق قرضه مانند اوراق قرضه شرکتی، اوراق قرضه شهرداری، اوراق قرضه تعهدات، اوراق قرضه خزانه داری و غیره خریداری می کنید.
  4. بازار پول - بازار پول سرمایه گذاری بسیار مایع است که برای محافظت از قدرت خرید شما طراحی شده است. آنها معادل نقدی محسوب می شوند. دو نوع ، حساب های بازار پول و بودجه بازار پول وجود دارد. همچنین حداقل پنج گزینه دیگر برای بازار پول وجود دارد.
  5. اطمینان  سرمایه گذاری املاک REITs - REIT ها یک نوع خاص از نام شرکت هستند که اجازه می دهد بدون ارائه مالیات در سطح شرکت بیش از 90٪ از درآمد به سهامداران پرداخت می شود. دارایی ها اغلب در انواع پروژه های املاک و مستغلات سرمایه گذاری می کنند.

سرمایه گذاری در سهام

اهمیت تحقیق در هنگام سرمایه گذاری در سهام

هنگام تحقیق در مورد سهام پنج سند وجود دارد که باید مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهید تا مشخص شود که سهام مورد نظر شما سهام بلقوه است و شایستگی نسبی خرید را دارد عبارتند از:

  1. فرم 10-K - این یکپارچه سازی سالانه با کمیسیون اوراق بهادار است (SEC) و احتمالا مهم ترین تحقیق در دسترس برای سرمایه گذاران در مورد یک شرکت است.
  2. آخرین فرم 10-Q - این نسخه سه ماهه فرم 10-K است.
  3. بیانیه پروکسی - بیانیه پروکسی شامل اطلاعات در مورد هیئت مدیره و همچنین جبران مدیریت و پیشنهادات سهامداران است.
  4. آخرین گزارش سالانه - هنگام خواندن گزارش سالانه، شما می خواهید متوجه شوید که رئیس، مدیرعامل و بعضی اوقات مدیر مالی و یا دیگر مدیران ارشد چگونه کسب و کار را اداره می کنند و چه میزان یود دارند.
  5. یک آماری که پنج یا ده سال طول می کشد. شرکت های چندگانه این نوع اطلاعات را در فرمت های آسان به هگزاگ ارائه دهند، عمدتا برای هزینه اشتراک می باشد. برخی از خانه های اصلی تحقیق و پژوهش شامل Morningstar، ValueLine Investment Survey، Standard و Poor's، و Moody's است.

سه اظهارنامه مالی لازم برای سرمایه گذاری سهام

قبل از خرید سهام مالکیت در یک شرکت و سرمایه گذاری در سهام آن، بسیار مهم است که شما سه اظهارنامه مالی زیر را بررسی کنید:

بیانیه سود

ترازنامه

بیانیه جریان پول نقد.

 

سرمایه گذاری در سهام