کدام شاخه حسابداری بهتر است؟

تاریخ انتشار: 1397/06/14

 

کدام شاخه حسابداری بهتر است؟

انواع حسابداری

هنگامی که از شرکت های بزرگ حسابداری تقاضای کار می کنید، از شما انتظار می رود بدانید کدام نوع حسابداری می خواهید وارد شوید. ما برخی از گزینه های اصلی را نگاه مرور می کنیم:

حسابرسی، حسابداری مالی، حسابداری مدیریت، حسابداری مالیاتی، حسابداری قانونی

چه نوع حسابداری وجود دارد ... و چه چیزی برای شما بهتر است؟

حسابرسی

هر سال، شرکت ها باید گزارش سالیانه ای را تهیه کنند که حاوی بیانیه ای از حساب های آنها است. حسابرسان حسابداران خارجی هستند که بررسی می کنند که این گزارش دقیق است و فعالیت های مالی شرکت به طور استاندارد است.

حسابرسان به عنوان بخشی از یک تیم شرکت می کنند و همه ی جنبه های مالی خود را چک می کنند.

آنها دست خود را به همه چیز می گیرند - آنها ممکن است از دسترسی به انبارها، رسید های فیزیکی، صفحات حسابداری، و ارزیابی کارشناسان از ماشین آلات، ساختمان ها، محصولات و سایر دارایی هایشان بخواهند.

آنها همه چیز را بررسی می کنند که با اطلاعات موجود در گزارش مالی بازبینی می شوند.

حسابرسان نگاهی جذاب به تمام کسب و کارهای مختلف که ممیزی می خورند، دارند. آنها زمان زیادی را در محل با مشتریان خود صرف می کنند، گاهی اوقات در هر هفته در دفتر دیگری کار می کنند.

این یک نقش است که مهارتهای زیادی را در اختیار دارد و مهارت های مردم را به وجود می آورد - کارکنان شرکت، با توجه به سوالات و درخواست های حسابرسان، زندگی روزانه خود را مختل می کنند، بنابراین حسابرسان باید مودب و شخصیت باشند.

حسابداری مالی

حسابداری مالی چیزی است که شما می توانید به طور سنتی از حسابدار انتظار داشته باشید - پیگیری معاملات مالی شرکت را داشته باشد. این بخش حسابداری است که برای مدیریت مجلات با جوهر سیاه و قرمز استفاده می شود. حسابداران مالی از روش های خاصی برای تهیه گزارش مالی برای سهامداران و تنظیم کننده ها استفاده می کنند.

حسابداران مالی موقعیت مالی فعلی شرکت را براساس درآمد، هزینه های انجام شده، بدهی ها و نحوه انتقال پول از طریق شرکت ردیابی می کنند.

آنها ارزش سهام شرکت را نظارت می کنند و اظهار می کنند که حقوق متعلق به سهامداران است.

گزارش های خود از خارج به وسیله افراد خارج از شرکت، مانند سهامداران و سرمایه گذاران بالقوه استفاده می شود.

حسابداری مالی بسیار در مورد روند است - هر شرکت دارای فرآیندهای خود و نرم افزار برای نگه داشتن حساب دقیق است. در شرکت های بزرگتر، این همانند یک خط تولید است که بسیاری از مردم آن را تأمین می کنند. در شرکت های کوچک، یک حسابدار مالی می تواند در تصحیح و بهبود فرآیندهای حسابداری شرکت بسیار مورد توجه قرار گیرد.

حسابداری مالی

حسابداری مدیریت

در برخی موارد، حسابداری مدیریت شبیه به حسابداری مالی است - این در مورد ردیابی موقعیت مالی شرکت و تهیه گزارش است. با این حال، در جایی که حسابداران مالی گزارش هایی را که برای خارج از آن استفاده می شوند ارائه می کنند، حسابداران مدیریت گزارشاتی را برای استفاده داخلی می سازند.

حسابداران مدیریت اطلاعات مالی را فراهم می کنند که مدیران باید تصمیمات کسب و کار را بپذیرند - مثلا گزارش هایی در مورد زمینه های کسب و کار سود آور است.

آنها اغلب از نمودارها و تکنیک های آماری استفاده می کنند تا داده ها را به گونه ای ارائه دهند که از تصمیم گیری پشتیبانی می کند.

در سطوح بالاتر، حسابداران مدیریت می توانند توصیه های تجاری یا حتی بخشی از یک تیم مدیریت ارشد شرکت بگیرند.

حسابداری مدیریت بیش اظهارنظر در مورد ارقام است - این در مورد تفسیر روند، پیش بینی و در نظر گرفتن جنبه های غیر مالی و کیفی کسب و کار نیز است.

شما از آن لذت خواهید برد اگر شما استراتژیک، بلندپروازانه هستید و می خواهید به سطوح بالاتر مدیریت برسید.

حسابداری مالیاتی

حسابداری مالی با بدهی های مالیاتی سازمان - چه مالیاتی که باید پرداخت و چرا. این شامل تفسیر قوانین مالیاتی پیچیده و مداوم است، و همچنین پریدن از طریق تمام حلقه های لازم برای درآمد و گمرک او (HMRC).

حسابداران مالیاتی تمام معاملات را بررسی می کنند که بر چه میزان مالیات یک شرکت پرداخت می شود و محاسبه می شود که چه مقدار مالیات باید پرداخت شود.

آنها سعی می کنند راهی برای کاهش مالیات پرداخت کنند، در صورت امکان در چارچوب مالیات قانونی.

آنها تمام اشکال لازم برای HMRC را تکمیل کرده و اطمینان حاصل می کنند که مبلغ درست مالیات پرداخت می شود.

حسابداران مالیاتی همچنین می توانند از طرف افراد - به ویژه افراد ثروتمند که مایل به پرداخت صورتحساب های مالیاتی خود هستند - کار کنند.

شما از آن لذت خواهید برد اگر شما در تفسیر اطلاعات پیچیده و حل مشکلات خوب هستید.

حسابداری قانونی

حسابداران قضایی کارآفرینان مالی هستند. درست مانند یک دانشمند پزشکی قانونی از تست های علمی برای حل جنایات استفاده می کند، حسابداران قانونی از تکنیک های حسابداری استفاده می کنند.

حسابداران قانونی تجزیه و تحلیل شواهد مالی برای تشخیص تقلب و اختلاس را بر عهدع دارند.

آنها ممکن است اطلاعاتی را که در سایر پرونده های قانونی مورد استفاده قرار می گیرد، تجزیه و تحلیل کنند.

اگر پرونده به دادگاه برود، بخشی یک کار حسابرس قانونی این است که نتایج تجزیه و تحلیل خود را به اصطلاحی که یک هیئت منصفه می تواند درک کند. شرکت های بزرگ می توانند یک حساب حسابرسی قانونی خود برای شناسایی تقلب داشته باشند. شما از آن لذت خواهید برد اگر شما به قانون علاقه مند هستید و شما یک رویکرد منطقی و تحلیلی برای حل مسئله ای دارد. و بسیاری دیگر ... تخصص های حسابداری بیش از حد وجود دارد که جزئیات همه آنها را در اینجا درج می کند .

انواع مختلفی از حسابداری وجود دارد که از حسابرسی تا تهیه گزارش مالیاتی متغیر است. حسابداران تمایل دارند در یکی از این زمینه ها متخصص باشند، که منجر به رشته های حرفه ای مختلف ذکر شده در زیر می شود:

حسابداری مالی. این زمینه مربوط به جمع آوری اطلاعات مالی در گزارش های خارجی است. حسابداری مالی نیاز به اطلاعات دقیق از چارچوب حسابداری استفاده شده توسط خواننده از صورتهای مالی شرکت، مانند اصول حسابداری پذیرفته شده عمومی (GAAP) یا استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) است. یا، اگر یک شرکت به صورت عمومی برگزار شود، نیاز به آگاهی از استانداردهای صادر شده توسط نهاد دولتی که مسئول گزارش شرکت دولتی در یک کشور خاص است (مانند کمیسیون اوراق بهادار و بورس در ایالات متحده). چندین رشته شغلی در حسابداری مالی وجود دارد. در گزارش های خارجی خاصی وجود دارد که معمولا شامل معیار دقیق استانداردهای حسابداری می شود. همچنین مسیر کنترل کننده ای وجود دارد که نیاز به دانش ترکیبی از حسابداری مالی و مدیریتی دارد.

حسابداری دولتی این زمینه، گزارش های مالی و حمایت از سیستم های حسابداری شرکت های مشتری را مورد بررسی قرار می دهد تا اطمینان حاصل شود که گزارش های مالی که توسط مشتریان جمع آوری شده، نتایج و موقعیت مالی خود را به طور مناسب نشان می دهند. این زمینه نیاز به دانش عالی از چارچوب حسابداری مربوطه و نیز شخصیت پرسشی دارد که می تواند در صورت نیاز به سیستم های مشتری وارد شود. مسیر حرفه ای در اینجا این است که از طریق موقعیت های مختلف حسابرسی پیشرفت برای تبدیل شدن به یک شریک حسابرسی پیشرفت کند.

حسابداری دولتی این زمینه از یک چارچوب حسابداری منحصر به فرد برای ایجاد و مدیریت وجوه استفاده می کند که از آن پول نقد برای پرداخت هزینه های مربوط به ارائه خدمات توسط نهاد دولتی پرداخت می شود. حسابداری دولتی نیاز به یک مجموعه مهارت های متفاوت دارد که حسابداران تمایل دارند در این حوزه برای تمام حرفه های خود تخصص داشته باشند.

حسابداری قانونی. این زمینه شامل بازسازی اطلاعات مالی است که مجموعه کامل سوابق مالی موجود نیست. این مجموعه مهارت می تواند مورد استفاده قرار گیرد برای بازسازی سوابق یک کسب و کار نابود شده، بازسازی سوابق جعلی، تبدیل سوابق حسابداری پولی به اساس تعهدی و غیره. این حرفه گرایش جذب حسابرسان را دارد. این معمولا یک موقعیت مشاوره است، زیرا تعداد کمی از شرکتها نیاز به خدمات یک حسابدار قانونی تمام وقت دارند. کسانی که در این حوزه هستند بیشتر احتمال دارد در صنعت بیمه، حمایت حقوقی یا در یک کار تخصصی یک شرکت حسابرسی شرکت کنند.

حسابداری مدیریت. این زمینه مربوط به روند جمع آوری اطلاعات حسابداری برای گزارش عملکرد عملیاتی داخلی است. این شامل مواردی مانند حسابداری هزینه و هزینه های هدف است. یک مسیر حرفه ای در این منطقه می تواند در نهایت منجر به موقعیت کنترلی شود یا می تواند به تعدادی از موقعیت های خاص مانند حسابدار هزینه، کارمند حسابداری، کارمند حسابرس و کارمند حقوق و دستمزد واگذار شود.

حسابداری مالیاتی. این زمینه مربوط به انطباق مناسب با مقررات مالیاتی، ثبت مالیات، و برنامه ریزی مالیاتی برای کاهش بار مالیاتی شرکت در آینده است. تخصص های مالیاتی متعددی وجود دارد که به سمت مدیر مالیات رفته است.

حسابرسی داخلی. این زمینه مربوط به بررسی سیستم های شرکت و معاملات برای نقاط ضعف کنترل، تقلب، زباله و مدیریت سوء مدیریت و گزارش این یافته ها به مدیریت است. مسیر حرفه ای از موقعیت های مختلف حسابرسی داخلی به مدیر ممیزی داخلی پیشرفت می کند. تخصص در دسترس است، مانند حسابرس سیستم و حسابرس محیط زیست.

حال با توجه به مطالب فوق الذکر تصمیم با شما که مدام شاخه از حسابداری بهتر است؟!

AP