کسب درآمد از بورس

تاریخ انتشار: 1399/04/31

مروری بر گذشته بورس

از گذشته تاکنون لازمه رسیدن به سود و درآمد، دراختیار داشتن مهارت، تجربه و البته سرمایه قابل توجه است. هر چند که به عقیده بسیاری از فعالان، اگر سرمایه‌گذاری را از ابتدا و به صورت کاملا اصولی بیاموزید، نمیتوانید هیچ بازاری را سودآورتر از بورس پیدا کنید. در وهله اول باید بدانید که بازار بورس که از آن تحت عنوان بورس اوراق بهادار نیز یاد می‌شود تنها زمانی میتواند محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری شما محسوب شود که اطلاعات کاملی داشته باشید و البته رصد خوبی بر روی سهام شرکت های مختلف داشته باشید این کار به شما این امکان را میدهد تا در هر لحظه ثروتمند و یا فقیر شوید. اما سوالی که بیش از همه ذهن علاقمندان به این بازار را به خود مشغول می کند این است که چگونه میتوان موفقی به کسب درآمد از بورس شد؟ چه راهکارهایی وجود دارد؟ در این مقاله به معرفی آنها میپردازیم.

راهکارهای کسب درآمد از بورس

برای اینکه بتوانید موفق به کسب درآمد از بورس شوید باید در یکی از شرکت‌های کارگزاری بورس اوراق بهادار ثبت نام کرده و کدی را دریافت نمائید و پس از ارسال مدارک و طی کردن مراحل مختلف میتوانید وارد پنل شده و اقدامات اولیه برای خرید سهام مورد نظرتان را آغاز کنید. اما راهکارهای کسب درآمد کدام‌ها هستند؟

*هیجانی تصمیم نگیرید

زمانی که وارد بازار بورس شده و با اعداد و ارقام مواجه می شوید، احساساتتان به قلیان درآمده و تمایل زیادی به خرید سهم های متعدد دارید. اما باید بدانید که پس از اقدام برای خرید در اکثر مواقع احساس پشیمانی خواهید کرد زیرا نتیجه مورد نظرتان را دریافت نمی کنید. شما در این راستا باید کاملا حساب شده عمل کنید و تمامی جوانب را بسنجید.

*در ابتدا از سرمایه‌گذاری کلان پرهیز کنید

مطمئنا آوازه زیادی را از بازار بورس تهران شنیده‌اید. اما باید بدانید که در ابتدای کار سرمایه‌گذاری کلان میتواند ضررهای بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. پس تا حد امکان برای شروع سراغ ارقام کم بروید و از سقف 1 میلیون بیشتر خرید نکنید. زیرا ضرر این اعداد چندان تکان دهنده نخواهد بود. در حقیقت اگر بخواهیم واقع بینانه به ماجرا بنگریم، این سرمایه گذاری ابتدایی در بازار اوراق بهادار نوعی دست گرمی، کسب تجربه و بستری برای آزمون و خطاست.

کسب درآمد

*خودتان تصمیم گیرنده باشید

برای ورود به بازار بورس تهران باید با رسم و رسوم نیز آگاه باشید. یکی از مهمترین این رسوم این است که مشاوران و متخصصان به صورت روزانه و با توجه به اعداد و رقم جهت دهی و خط دهی‌هایی را برای خرید سهمی خاص ارائه می دهند. هر چند که نمیتوان با اطمینان گفت که این جهت دهی ها اشتباست اما ثابت شده اکثر افرادی که به این جهت دهی ها توجه نموده‌اند نتوانسته‌اند نتیجه معقولی را دریافت کنند. پس بهترین راهکار این است که افراد با مطالعه شخصی خودشان و رصد وضعیت شرکت های ارائه دهنده سهم؛ تصمیمات درستی را در جهت خرید و یا عدم خریدن سهم ها اتخاذ نمایند.

*سهام شرکت های محدود برای سرمایه‌های کوچک

یکی از ایده‌هایی که خوبی که در میان بازار بورس وجود دارد و میتواند افراد را به سود برساند، پخش سرمایه بین سهم هایی از شرکت های مختلف است. این کار ریسک ضرر را به حداقل میرساند و به علاوه سود قابل توجهی را با خود به همراه دارد. اما دقت داشته باشید این مسئله زمانی میتواند نتیجه بخش باشد که سرمایه اولیه شما عدد کوچکی نباشد و حداقل 10 میلیون را شامل شود. معمولا این ایده برای سرمایه های کوچک توصیه نمی شود و اغلب افراد سعی میکنند تا از پراکندگی سهام خود پرهیز کنند.

کسب درآمد از بورس