4 نکته جهت افزایش بهره وری تیم فروش

تاریخ انتشار: 1396/03/10

4 نکته جهت افزایش بهره وری تیم فروش

1-مهمترین دارایی یک متصدی فروش زمان است. به دنبال فرصت‌ها بودن، گسترش دادن روابط، بستن قراردادها و در کل هر کدام از فعالیت‌های کلیدی فروش وابسته به زمان است و به همین دلیل این عامل در یک نرم افزار فروش نیز اهمیتی ویژه یافته است. با این وجود آخرین گزارش State of Sales بیانگر آن بوده است که یک متصدی فروش معمولی تنها 36% از زمان خود را صرف فروش می‌کند. بقیه زمان وی صرف کارهای اداری، وظایف خدماتی، نشست های داخلی و دسته‌ای دیگر از امور که در عین ضروری بودن هیچ ارتباطی به مشتریان کنونی و یا احتمالی ندارند، می‌شود. بنابراین از سرپرستان فروش درخواست شده است تا راهکارهایی عملی جهت استفاده هر چه بهتر از هر لحظه، بازیابی دقایق از دست رفته و حداکثر کردن بهره وری ارائه دهند. پاسخ های داده شده چنین بوده است:

2-روز خود را در جهت درست پیش ببرید. آیا روزتان به خوبی شروع شده است؟ روز شما در واقع از روز قبل شروع شده است. داشتن خواب شبانه مناسب یعنی بین 5/6 تا 5/7 ساعت یک ضرورت است. هنگامی که کارشناس فروشتان از خواب بر‌می‌خیزد باید مطمئن باشد که در جهت پیشرفت بیشتر فعالیت خواهد داشت. تحقیقات پیشنهاد می دهند که فعالیت بدنی تنها برای 30 دقیقه در طول روز کاری می‌تواند بهره وری شما را تا 23% افزایش دهد. در طول روز وجود وقفه‌های کاری و زمان استراحت بسیار ضروری است. بیشتر افراد برای حداکثر 90 دقیقه پیاپی می‌توانند تمرکز داشته باشند و اگر نیاز به دلایل بیشتری برای قانع شدن در این مورد هستید باید بدانید که تیم‌های فروش با بهره‌‌وری پایین، 5/1 برابر با احتمال بیشتری نسبت به گروه‌های با بهره‌وری بالا گزارش فقدان ساعات استراحت را گزارش می‌دهند

3-. وظایفی را که اتلاف وقت زیادی ایجاد می‌کنند کنترل کنید. فرستادن یک ایمیل چقدر برای شما زمانبر است؟ اگر نمی‌دانید اکنون زمانی است که به آن توجه کنید. تحقیقات نشان می‌دهند که 41% از متصدیان فروش زمان بسیار زیادی را صرف امور اداری می‌کنند. یک بار دیگر اپلیکیشن ها می‌توانند به شما و تیم شما کمک کنند تا مدت زمانی را که شما به فعالیت‌های روزانه اختصاص می‌دهید پیگیری کنند. بدین طریق شما درمی‌یابید که وقت ارزشمند خود را صرف چه اموری می‌کنید. همچنین ممکن است بخواهید: نشست های کوتاه‌تری را برگزار کنید. همه مسائل را در 25 دقیقه به جای 30 دقیقه مطرح کنید. برنامه زمانی مشخص تری ایجاد کنید. ممکن است که ایمیل های خود را فقط در زمان های مشخص شده در طول روز چک کنید. CRM خود را به ایمیلتان متصل کنید. چه میزان از زمان خود را صرف جابجایی بین اپلیکیشن ها می کنید؟ طبق CEB، 87% سرپرستان فروش به دلیل این که پیچیدگی به بهره وری آسیب می‌رساند، در حال اولویت‌بندی مدیریت پیچیدگی هستند. دقیقا دیدگاهی واقعی و با توجه به زمان داشته باشید. اگر چه ممکن است زمان ارزشمندترین سرمایه فروشنده باشد اما داده‌ها نیز هنگامی که با تحلیل‌های قدرتمند در ارتباط هستند با فاصله بسیار ناچیز در مقام دوم اهمیت برای وی قرار دارند. متصدیان فروشی که عملکردی بالا دارند با احتمال 11 برابر بیشتر نسبت به فروشنده های با عملکرد پایین  قابلیت تحلیل تیم خود را بسیار خوب رتبه بندی می‌کنند. تحلیل های فروش باید نا ایستا، سازمان یافته، قابل فهم و با توجه به زمان واقعی باشد. با این روش تیم فروش شما می‌تواند CRM  را هر جا که هستید در دسترس قرار دهد تا بلافاصله از اولویت‌های آن‌ها  برای چند ساعت آتی مطلع شوید.

4-تقریبا همه چیز را اتوماتیک کنید. تا آنجا که می‌توانید فرآیند فروش خود را از چک لیست فعالیت‌های مورد نیاز در هر مرحله‌ی فروش تا در اختیار گذاشتن جزئیات امور با همکار خود، اتوماتیک کنید. اتوماسیون بیشتر در واقع به معنای زمان بیشتر برای فروش است. به علاوه تیم‌های فروش با عملکرد بالا 7 برابر با احتمال بیشتر نسبت به همپایان خود که بهره‌وری پایین دارند اذعان به داشتن فرایند فروشی اتوماتیک و مطلوب دارند.

بهره وری تیم فروش