چه چیزهایی را از بازاریاب های B2B یاد بگیریم؟

تاریخ انتشار: 1398/04/21

چه چیزهایی را از بازاریاب های B2B یاد بگیریم؟

اتوماسیون را بکار گیرید. نقش بازاریاب های B2B نقشی جاری و پیوسته است. بازاریابان اکنون برای مدیریت، کانال های بیشتری نسبت به قبل دارند. آنها برای پیاده سازی و ادغام، ابزارهای بیشتری نسبت به قبل دارند. خط بین فروش و بازاریابی محو شده است.در مقاله قبلی تفاوت های بین بازاریابی B2B و B2C را یاد گرفتیم. در این مقاله به مطالبی را که از بازاریاب های B2B باید آموخت، می پردازیم.

هیچکدام از این روند ها، کند نمی‌شوند. در حقیقت، امکان تغییرات تکنولوژی و فرآیندهای بیشتر و تکامل آنها وجود دارد . خبر بد این است که در یک محیط پیچیده و در حال تغییر، توسعه ی یک استراتژی اتوماسیون کارآمد دشوار است. خبرخوب این است که این تغییرات فرصت‌های جدیدی برای بازاریابان ایجاد می‌کند تا کیفیت بهتری را ارائه دهند و ارزش خود را نشان دهند. بنابراین ما از بازاریابان چهار شرکت دعوت کردیم که تجربیات خود را در مورد یک رویداد ویژه به اشتراک بگذارند. این چیزی است که ما آموختیم:

این یک مسابقه ی ماراتن است نه یک سرعت

هرچند هرسازمان دارای اهداف و مقاصد متفاوت است، تمام برنامه های موفق در زمینه اتوماسیون بازاریابی ویژگی های مشترک دارند. فیل بل، دبیر آژانس بازاریابی Clevertouch، روند منظمی را برای همه مشتریان خود توصیه می‌کند: شروع ساده، ایجاد اعتماد به نفس و اعتماد به رویکرد جدید. سپس لایه به لایه در طول زمان پیچیده می شود . جرمی اسپنسر، دبیر آژانس بازاریابی  از Toshiba Tec انگلستان و Eire نیز این رویکرد را توصیه می‌کند . "اتوماسیون بازاریابی یک ماراتن است نه یک دوی سرعت. ما در ابتدا شیرجه زدیم و این حرکت اشتباه بود. اکنون ما قبل از راه اندازی یک کمپین، زمان و منابع زیادی را در برنامه ریزی و سازماندهی کسب و کار داخلی خود، سرمایه گذاری می‌کنیم."

مهارت های مناسب ضروری هستند

برای به دست آوردن بهترین تکنولوژی، شمابه افراد مناسب در پشت صحنه نیاز دارید. این فقط در مورد تکنولوژیست ها نیست بلکه شما نیاز به ترکیبی از بینندگان استراتژیک، تحلیلگران داده، متخصصین محتوا و مدیران پروژه دارید. آقای بال به منظور جلب توجه متخصصان CRMمیگوید: "اینها افرادی هستند که می‌توانند به گزارش های شما معنی بدهند و اطلاعات شما را برای انطباق و هدایت بهتر سازماندهی کنند. همچنین برای انتقال ارزش برنامه شما به بقیه کسب و کارتان ضروری هستند. " اگر مهارت های مناسب را ندارید و  قادر به جذب افراد جدید نیستید، در این صورت  استخدام یک نماینده می‌تواند جایگزین وسوسه انگیزی باشد.

ونسا بایرن از ICON، این رویکرد را توصیه می‌کند: "تیم بازاریابی ما تنها از ده تشکیل شده است، بنابراین ما به شدت به ابزارها وابسته هستیم. ما از حمایت نماینده برای ارزیابی برنامه مان استفاده می‌کنیم.

خلاصه ...
هر گاه یک نظام از طریق تغییرات گسترده تغییر کند، مخلوطی از نگرانی و هیجان خواهد بود. نگرانی در مورد نحوه انجام کارها اما دید خوش بینانه این است که فرصتی برای کار با روش های هوشمندانه و بهتر وجود دارد.

گفتگوهای ما با این بازاریابان B2B موجب شد احساس کنیم که ممکن است چیزهایی باشند که مطابق روش مورد استفاده آنها نباشد؛ با این حال آنها بخاطر وجود بازاریابان B2B در حال بهتر شدن هستند بازاریابانی که سعی می‌کنند تا ارزش واقعی را برای سازمان هایشان و مشتریانشان به ارمغان بیاورند.

بازاریاب های B2B