مشاغل مرتبط با حسابداری را بهتر بشناسیم

تاریخ انتشار: 1396/08/23

مشاغل مرتبط با حسابداری را بهتر بشناسیم

افرادی که در مشاغل حسابداری فعالیت می کنند ،در تجزیه و تحلیل و حفظ حساب های مالی کار می کنند. آنها ممکن است برای دولت، یک شرکت بزرگ یا یک شرکت کوچک کار کنند.

از آنجا که مشاغل حسابداری وسیع است، بسیاری از عناوین شغلی حسابداری وجود دارد. برای فهرستی از برخی از رایج ترین عناوین حسابداری ، و همچنین لیستی طولانی از اسناد شغلی حسابداری،این مقاله را بخوانید و با شناختن این مشاغل زمانی که در جستجو برای یک کار در حسابداری هستید می توانید از این لیست استفاده کنید.

شما همچنین ممکن است از این لیست برای تشویق کارفرمایان خود برای تغییر عنوان موقعیت خود به تناسب مسئولیت های خود استفاده کنید. با این حال، در نظر داشته باشید که بسیاری از شغل های حسابداری حسابداری مستلزم گواهینامه های خاص هستند و این موضوع بر روی عنوان شغلی تاثیر می گذارد.

عنوان حسابداری

در زیر لیستی از برخی از رایج ترین شغل های حسابداری و همچنین شرح هر یک از آنها آمده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر عنوان شغلی، دفتر آمار کار را بررسی کنید.

حسابدار

حسابداران آماده، تجزیه و تحلیل و نگهداری سوابق مالی هستند. حسابداران به طور معمول برای یک شرکت کار می کنند، مدیریت امور مالی این شرکت به عهده آنهاست. حسابداران ممکن است وظایف مختلفی از جمله مدیریت حقوق و دستمزد شرکت، مالیات و سایر پرداخت های دیگر را انجام دهند. انواع مختلف حسابداران، از حسابداران عمومی به حسابداران مالیاتی وجود دارد. هر یک وظایف اندکی دارد.

کارمند حسابداری

یک حسابداری تولید و نگهداری سوابق مالی برای یک شرکت است.

او می تواند اطلاعات مالی را به نرم افزار و رایانه وارد کند، این داده ها را برای دقت بررسی و / یا گزارش های مربوط به این اطلاعات را تولید کند. همچنین به عنوان یک کارمند حسابداری و یا کارکنان حسابرسی شناخته شده است، آنها در تقریبا در تمام صنایع کار می کنند.

حسابرس

وظایف حسابرس بسیار مشابه حسابدار است. مانند یک حسابدار، یک حسابرس تهیه، تحلیل و مدیریت سوابق مالی را انجام می دهد.

با این حال، حسابرسان بیشتر به جای کار برای یک شرکت خاص، برای خدماتحسابداری یا حقوق و دستمزد کار می کنند. عموما یک حسابرس کار انجام شده توسط حسابدار شرکت را بررسی می کند. او اغلب به چندین شرکت کمک می کند تا با امور مالی خود را مرتب سازند.

مدیر ارشد مالی

یک مامور مالی اصلی (CFO) مسئول مدیریت امور مالی یک سازمان است. او مسئول برنامه ریزی مالی، نگهداری سوابق مالی و گاهی اوقات است و همچنین او پرونده ها را تجزیه و تحلیل می کند.  مدیر ارشد مالی اداره حسابداری را مدیریت می کند و معمولا به مدیریت اجرایی سازمان می پردازد.

کنترل کننده

کنترل کننده (گاهی اوقات یک حسابرسی کننده نامیده می شود) مسئول فعالیت های حسابداری برای یک شرکت خاص است. او می تواند صورتهای مالی و بودجه را آماده کند، داده ها را پردازش کند و / یا مالیات را آماده کند. کنترل کننده معمولا گزارش را به مدیر مالی (CFO) تحویل می دهد

تحلیلگر مالی

یک تحلیلگر مالی، کسب‌ وکارها و پروژه‌ها را ارزیابی می‌کند تا ببینند آیا یک موسسه یک نامزد خوب برای سرمایه‌ گذاری است یا خیر. تحلیلگران مالی ممکن است توصیه‌هایی به یک بانک خاص، شرکت یا سرمایه‌گذاران مختلف انجام دهد این توصیه‌ها در مورد این است که آیا در یک شرکت خاص سرمایه‌گذاری انجام بپذیرد یا خیر.

نرم افزار حسابداری شرکتی