راهنمای خرید نرم افزار حسابداری

تاریخ انتشار: 1395/10/27

نرم افزارهای مختلفی جهت انجام امور حسابداری شرکتها در مقیاس‌های مختلف در بازار نرم افزار وجود دارد. در اینجا به ذکر شاخص‌هایی به منظور انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری و به طبع خرید نرم افزار حسابداری اشاره می گردد :

۱- قابلیت انسجام با دیگر سیستم ها با توجه به اینکه قلب تمامی سیستم‌های MIS، سیستم مالی می باشد و تقریبا تمامی سیستم ها نیز دارای تراکنش‌های مالی می باشند یکی از مهمترین مولفه های انتخاب نرم افزار حسابداری این است که آیا آن شرکت دیگر سیستم‌های مالی، اداری و صنعتی را ارائه می دهند و در صورت ارائه آیا دیگر سیستم‌ها با سیستم مالی و حسابداری به صورت منسجم و یکپارچه دارای ارتباط مستقیم می باشند یا خیر.

۲- قابلیت گزارش ساز یکی از مهمترین فرایندهای یک واحد مالی، ارائه گزارشهای مختلف جهت تحلیل‌های مالی شرکت و بررسی گردش مالی شرکت مطابق با نیاز مدیران می باشد داشتن قابلیت ایجاد گزارشهای مالی به صورت داینامیک یکی دیگر از نکات مثبت جهت انتخاب نرم افزار حسابداری می باشد .

۳- تعداد سطوح تفصیل یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب نرم افزار حسابداری مهم می باشد، تعداد سطوح تفصیلی می باشد.

۴- سطوح دسترسی با توجه به اهمیت اطلاعات مالی در سازمانها و اینکه چه افرادی به چه فرمهایی دسترسی داشته و حتی در آن فرم اجازه انجام چه عملیات مالی و حسابداری را دارند از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد و هرچه تعداد سطوح دسترسی ریز تر و جامع تر باشد نشان دهنده قوی تر بودن بنیان امنیتی سیستم می باشد.

۵- داشبوردهای مدیریتی مدیران مالی ومدیران ارشد سازمان  نیاز دارند که در یک نگاه وضعیت شاخص‌های مالی شرکت را مشاهده نمایند. وجود این ابزار کمک بسزایی به مدیران ارشد می نماید تا تصمیمات مالی را در حداقل زمان و با دقت اخذ نمایند.

۶- قابلیت آمار فعالیت کاربران با توجه به اهمیت اطلاعات مالی و عملیاتی که کاربران روی این اطلاعات صورت می دهند مورد نیاز می باشد که آمار فعالیت کاربران و تغییرات و سواستفاده های احتمالی کاربران را در بازه زمانی نمایش دهد.

۷- کارکرد آسان در سیستم هایی که بر مبنای استاندارهای UX  (تجربه کاربری) طراحی گردیده است، کاربرها می توانند با سیستم رابطه بهتری برقرار نمایند و سریعتر سیستم را یاد بگیرند و از تمامی امکانات آن استفاده نمایند.

۸- سرعت یکی از مهمترین فاکتورها در نرم افزارهای مالی اداری و صنعتی سرعت پردازش تراکنش‌های صورت در واحدهای تولیدی و خدماتی می باشد نرم افزارهایی که در طراحی آنها دقت لازم صورت نگرفته است دچار مشکل سرعت می باشند و کاربران را دچار مشکل می نمایند.

۹- پشتیبانی شرکت یکی دیگر از فاکتورها داشتن پشتیبانی مطمئن و در هربازه زمانی می باشد؛ در طی دوره استفاده از نرم افزار مشتری ممکن است به مشکلاتی برخورد نماید که کار او را مختل نماید جوابدهی سریع و آسان به نیازهای مشتری از اهمیت زیادی برخوردار  می باشد.

۱۰- امنیت اطلاعات استفاده از استاندارهای امنیتی در طی تولید نرم افزار موجب امن ماندن اطلاعات حیاتی مالی و اداری شرکتها می گردد نشت اطلاعات می تواند خسارات سنگینی برای مشتریان این نوع سیستم‌ها داشته باشد.

۱۱- بروزرسانی با توجه به اینکه قوانین مالی و مالیاتی چه در سطح شرکت و چه در سطح ملی تغییر می یابد لازم است که در سیستم های مالی تغییراتی با توجه به نیازهای جامعه صورت گیرد که این امر نیاز به تغییراتی در سیستم دارد همچنین ممکن است در هر سیستم اشکالات و ایراداتی وجود داشته باشد که لازم است که در بازه های زمانی های این تغییرات به دست مشتریان برسد . سیستم هایی که به نحو آسانی این تغییرات را به صورت آنلاین به دست مشتریان می رسانند از امتیاز بیشتری نسبت به دیگر رقبای خود برخوردار می باشند.

می توانید به منظور راهنمایی و خرید نرم افزار حسابداری با شماره تماس 02161952 داخلی 3 ارتباط برقرار نمایید.

خرید نرم افزار حسابداری