اوراق قرضه قابل تبدیل

تاریخ انتشار: 1397/11/11

یک اوراق قرضه قابل تبدیل نوعی از بدهی است که می تواند در زمان مشخصی، معمولا به صورت اختیاری، به یک مقدار از پیش تعیین شده حقوق متعلق به شرکت تبدیل می شود. اوراق قرضه قابل تبدیل یک گزینه تامین مالی قابل انعطاف برای شرکت ها است و برای شرکت هایی با ریسک بالا بسیار سودمند است و  گاهی اوقات به عنوان "CVs" نامیده می شود.

تعدادی از اوراق قرضه تبدیل شده توسط شرکت ها صادر می شود. صدور اوراق قرضه قابل تبدیل یک راه برای به حداقل رساندن تفسیر سرمایه گذاران منفی از فعالیت های شرکت های خود است. به عنوان مثال، اگر یک شرکت سهامی در حال حاضر تصمیم به صدور سهام داشته باشد، بازار معمولا این را به عنوان نشانه ای از این که قیمت سهام شرکت تا حدودی بیش از حد ارزشمند است، تفسیر می کند. برای جلوگیری از این تصور منفی، شرکت ممکن است تصمیم به صدور اوراق قرضه تبدیل کند، که به احتمال زیاد  به صورت صحیح به سهام تبدیل می شود، اگر این شرکت همچنان به خوبی عمل کند.

اوراق قرضه

یکی دیگر از دلایل خروج اوراق قرضه مبادلاتی این است که سرمایه گذاران تقاضای امنیت می کنند که به طور مطلوب تضعیف اصلی آنها را در سمت نزولی قرار می دهد اما اجازه می دهد تا آنها در صعود شرکت کنند تا در صورت موفقیت شرکت موفق شوند. برای مثال یک شرکت تازه راه اندازی شده یا نسبتا جدید ممکن است یک پروژه خطرآفرین داشته باشد که از یک طرف مقدار زیادی پول را از دست بدهد اما ممکن است شرکت را به سودآوری و رشد بی نظیر برساند. سرمایه گذار اوراق قرضه تبدیل می تواند برخی از سرمایه اصلی را در برابر شکست شرکت و افزایش سرمایه با استفاده از تبدیل اوراق قرضه به سهام در صورت موفقیت شرکت موفق باشد. اوراق قرضه تبدیل یک گزینه مالی مناسب برای هر دو سرمایه گذاران و شرکت ها است، زمانی که موفقیت شرکت به یک نتیجه دوتایی شبیه است.

اوراق قرضه قابل تبدیل نیز به شرکت هایی که آنها را صادر می کنند اجازه می دهد هزینه های وام خود را کاهش دهند. از منظر سرمایه گذار، یک اوراق قرضه تبدیل دارای یک جزء ارزش افزوده ساخته شده در آن است؛ اساسا یک پیوند با گزینه سهام است، به ویژه یک گزینه تماس، متصل به آن. بنابراین، تمایل دارد نرخ بهره پایین را در مقابل ارزش گزینه ای برای تجارت اوراق قرضه به سهام ارائه دهد. در غیر این صورت، اوراق قرضه به سرمایه گذار برای سرمایه گذاری خود علاقه مند است.

مثال یک اوراق قرضه قابل تبدیل

یک شرکت صدور این مورد مبادلاتی 1000 دلاری را با سود 4٪ با نسبت تبدیل 100 سهام شرکت برای این مورد تبدیل می کند و یک قرضه 10 ساله برای 1000 دلار صادر می کند. در پایان سال  9، یک سال قبل از زمان بلوغ، سرمایه گذار حق می تواند 1000 دلار به طور عمده به همراه 40 دلار در پرداخت های بهره، در مجموع 1040 دلار، در صورتی که سرمایه گذار به سهام تبدیل نکند، حق برداشت دارد. با این حال، سهام شرکت در حال حاضر 11 دلار پس از یک سه ماهه موفق معامله می شود؛ در نتیجه، 100 سهام این شرکت در حال حاضر ارزش 1100 دلار (100 سهم x 11 دلار سهم سهام)، بیش از ارزش اوراق قرضه. سرمایه گذار احتمالا   به سهام تبدیل می کند و 100 سهام را در این فرایند دریافت می کند و می تواند آنها را در بازار به مبلغ 1100 دلار فروخت.

اوراق قرضه
اوراق قرضه تبدیل
اوراق قرضه قابل تبدیل