حسابداری ابری از صفر تا ۱۰۰

تاریخ انتشار: 1399/04/09

نرم افزار حسابداری ابری به چه نرم افزاری می گویند؟

 

یک نرم افزار حسابداری تحت وب می باشد که برای دسترسی نیاز به اینترنتی دارید. به عبارتی نرم افزار حسابداری ابری یک نرم افزار حسابداری آنلاین است که روی بستر وب کار می کتد (مثلا: نرم افزار حسابداری قیاس). در این مقاله قصد داریم از صفر تا ۱۰۰ برای آن دسته از دوستان و عزیزانی که هیچ شناختی ندارند توضیح دهیم. بنابراین سعی می کنیم تا جایی که ممکن است خیلی ساده و روان آن را بیان کنیم. در نتیجه اگر شما خودتان یک متخصص نرم افزار هستید احتمالا این مقاله به معلومات شما چیزی را اضافه نخواهد کرد. پس اگر قصد دارید با این نرم افزارها  آشنا شوید تا انتهای مطلب (که کمتر از ۱۰ دقیقه وقت شما را خواهد گرفت) همراه باشید. اگر بدنبال بهترین نرم افزار حسابداری ابری یا تحت وب و آنلاین برای خرید هستید بهتر است با کارشناس و پشتیبان نرم افزار حسابداری قیاس تماس بگیرید یا اینکه می توانید به صفحه اصلی نرم افزار حسابداری قیاس مراجعه کنید تا بیشتر با آن آشنا شوید.

نرم افزار چیست؟ (برای درک بهتر نرم افزار حسابداری تحت وب ابتدا با مفهوم نرم افزار آشنا شوید)

 

نرم افزار مجموعه ای از برنامه ها و دستورالعمل ها است که با هدف خاصی اجرا می شود. به بیان دیگر به دستورات و برنامه هایی که به کمک همدیگر هدف خاصی را دنبال می کنند نرم افزار می گویند. این یک تعریف ساده از نرم افزار بصورت عامیانه و خودمانی است. اگر هدف نرم افزار اجرای برنامه ها و دستورات حسابداری باشد به آن نرم افزار حسابداری می گویند. لازم به ذکر است که نرم افزارها می توانند بر روی سیستم ها و دستگاه های مختلف مانند کامپیوتر ها و لپ تاپ ها( با سیستم عامل هایی مانند ویندوز و ...) یا موبایل و تبلت ( نرم افزارهای اندروید و iosو...) و یا بر بستر وب و اینترنت نصب و اجرا شوند. اگر هدف نرم افزار اجرا بر روی بستر وب و اینترنت باشد به آن نرم افزار تحت وب و آنلاین می گوییم.

 

 

نرم افزار حسابداری چیست؟

 

یکی از انواع مختلف نرم افزار است. نرم افزار حسابداری می تواند نسخه های متفاوت تحت ویندوز یا اندروید و ios و یا تحت وب داشته باشد. نرم افزار حسابداری به نرم افزاری گفته می شود که هدف اجرای دستورالعمل های آن انجام کارهای حسابداری و محاسباتی می باشد. بعنوان مثال نرم افزار حسابداری قیاس یک نرم افزار حسابداری است که به کمک ان می توانید تمام کارهای حسابداری مربوط به شرکت یا مغازه و فروشگاه و یا تجارت خودتان را انجام دهید.

 

نرم افزار تحت وب یا آنلاین چیست؟

 

همانگونه که در بالا اشاره کردیم اگر نرم افزار هدفش اجرا روی بستر وب و اینترنت باشد به ان نرم افزار تحت وب یا  حسابداری آنلاین می گویند. شاید این عامیانه ترین و ساده ترین تعریف از یک نرم افزار تحت وب باشد. نرم افزار های تحت وب برای اجر حتما نیاز به اینترنت دارند و بدون اینترنت اجرای درستی ندارند. مانند نرم افزارهای حسابداری آنلاین یا همان نرم افزار حسابداری تحت وب که یکی از بهترین های ان به زبان فارسی هم اکنون نرم افزار قیاس است.

نرم افزار ابری چیست؟

 

 به نرم افزارهایی می گوییم که از یک پایگاه داده (محل ذخیره اطلاعات نرم افزار) یکسانی بهره مند هستند. به طور کلی تفاوت چندانی در شیوه اجرا و کارکردها و محاسبات بین یک نرم افزار تحت وب و ابری وجود ندارد. در نرم افزار تحت وب شما می توانید یک نسخه از نرم افزار را مثلا نرم افزار حسابداری را خریداری نمایید و به صورت مجزا بر روی فضای شخصی خودتان نصب و اجرا کنید. اما در این نسخه  نرم افزار ها، یک اشتراک از نرم افزار به صورت ماهیانه و یا سالیانه خریداری می کنید و از امکانات ان استفاده می نمایید. در پایگاه داده برای همه کاربران یکسان است. نرم افزار قدرتمند حسابداری قیاس از معدود نرم افزارهای حسابداری تحت وب در ایران است

 

 

نرم افزار حسابداری ابری چیست؟

 

نرم افزار حسابداری ابری یا Cloud (که به عنوان نرم افزار حسابداری آنلاین یا نرم افزار حسابداری مبتنی بر وب نیز شناخته می شود) یک نرم افزار حسابداری است که در سرور راه دور میزبانی می شود. کاربران داده ها را در آنجا پردازش میکنند و سپس به کاربر باز میگردند. از طریق ارائه دهنده خدمات سرویس برنامه ابری ، برنامه های نرم افزاری حسابداری ابری می توانند از طریق اینترنت یا سایر شبکه ها توسط کاربران قابل دسترسی باشند. با داشتن یک نرم افزار حسابداری ابری یا کلود یک شرکت مجبور نیست دسکتاپ های جداگانه یا نسخه های جداگونه را با نرم افزار راه اندازی کند زیرا همه افراد در این شرکت میتوانند به دستگاههای خود دسترسی داشته باشند. همچنین این امکان را به تیمها یا شعب از راه دور می دهد تا به همان داده ها و نسخه مشابه نرم افزار دسترسی پیدا کنند. یکی از مزایای اصلی نرم افزار حسابداری مبتنی ابری تهیه نسخه پشتیبان از داده ها و بازیابی داده های خراب شده یا از دست رفته از اغلب یا بخشی از حساب شما است. در ادامه این مقاله ۸ دلیل استفاده از نرم افزار حسابداری ابری را بررسی می کنیم و به این سوال اساسی و مهم که : آیا حسابداری مبتنی بر ابر ایمن است؟ پاسخ کوتاهی می دهیم

 

نرم افزار حسابداری آنلاین

 

۸ دلیل استفاده از نرم افزار حسابداری ابری (مبتنی بر cloud )

 

۱- هر زمان از هر مکانی به امور مالی خود دسترسی پیدا کنید ۲- یک نمای به روز از مشاغل خود کسب کنید ۳- با اتوماسیون پیشرفته نرم افزار حسابداری ابری در وقت صرفه جویی کنید ۴- همکاری را آسان تر کنید و محاسبات و حساب ها را راحت کنید ۵- دقت حسابداری خود را با نرم افزار حسابداری ابری بهبود ببخشید ۶- بدون نصب است و نیازی به نصب توسط شما ندارد ۷- دسترسی به پشتیبانی فنی مناسب خواهید داشت ۸- نیازی به کاغذ برای کارهای اداری شرکت و تجارت خود ندارید اما مهمترین چیز در مسائل مالی و حسابداری امنیت و ایمن بودن محاسبات و حساب و کتابها است. پس خیلی مهم است بدانیم که آیا نرم افزار حسابداری ابری ایمن است.

آیا نرم افزار حسابداری ابری (cloud) ایمن است؟

 

شاید تعجب کنید که داده های مالی شما در نرم افزار و سیستم ابری چقدر امن است. نرم افزارهای حسابداری ابری از رمزگذاری استفاده می کند و اطلاعات خود را با استفاده از رمزگذاری مجدد کد امنیتی برای ارسال و ذخیره داده های خود بازنویسی می کند. این همان نوع امنیتی است که برای ایمن سازی بانکداری اینترنتی و آنلاین استفاده می شود.

نرم افزار حسابداری ابری اقدامات امنیتی زیر را ارائه می دهد:

  • محل های امن
  • کارمندان امنیتی
  • یک سرور پشتیبان گیری خودکار خارج از سایت
  • ممیزی های امنیتی منظم
  • نرم افزار امنیتی دیجیتال سطح بالا با رمزگذاری ورودی و خروجی
  • چندین شبکه جدا
  • چندین روش تأیید اعتبار کاربر داخلی
  • خدمات اختصاصی ضد بدافزار
  • خدمات مشتری و پشتیبانی فنی
  • بروزرسانی های خودکار

موارد گفته شده بخشی از دلایلی است که نشان دهنده امنیت بالای نرم افزارهای حسابداری ابری است

نرم افزار حسابداری آنلاین

جمع بندی و سخن پایانی

 

در این مقاله سعی کردیم شما را با یکی از انواع نرم افزار در حوزه حسابداری یعنی نرم افزار حسابداری ابری که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است آشنا کنیم. امیدوارم این مطلب موجب شده باشد که حتی شما دوست عزیزی که هیچ آشنایی با این نرم افزارها ندارید بخوبی ان را شناخته باشید. اگر بدنبال یک نرم افزار حسابداری آنلاین برای خرید بودید می توانید به صفحه اصلی نرم افزار قیاس مراجعه کنید تا بیشتر با آن آشنا شوید. اگر هم قصد خرید یا استفاده از نرم افزار حسابداری ابری دارید بهتر است با پشتیبان و کارشناس نرم افزار حسابداری ابری قیاس تماس (کلیک کنید) بگیرید.

حسابداری ابری
حسابداری ابری چیست؟