رازهای ارائه خدمات خوب به مشتریان

تاریخ انتشار: 1397/02/01

رازهای ارائه خدمات خوب به مشتریان

  خدمات خوب به مشتری در حکم غذا برای کسب و کار شما است. تصور کنید در شهری کوچک، در فضای باز نقاشی می کنید و انواع مختلفی از تبلیغات را در همان محیط کوچک یا در فضای باز برای افراد در شهر کوچک خود ایجاد می کنید. فرض کنید بیش از 20 سال است که در حرفه حضور داشته داده اید. تقریا همه شما را می شناسند. شما به ندرت تبلیغ می کنید، با این حال حدود 80 درصد از ساکنان شهر نمایش کار شما را دوست دارم. در اینجا چند راز موفقیت در ارائه خدمات خوب به مشتری که به کسب و کار که به شما کمک می کند  را در این جا آورده ایم.

  • راز شماره یک: ایجاد کسب و کار مبتی بر وفاداری به مشتری.

  این راز نوعی از خدمات مشتری به صورت محرمانه است و در واقع مهمترین آن است. این راز یکی از صاحبان بزرگترین هتل های کانادا است: من سال ها پیش در مورد کسب و کار به وفاداری مشتری آموزش داده بودم، قبل از این که کسب و کار خودم را شروع کنم، مسئول بازرسی در در یک هتل در مرکز شهر کالگری بودم. صاحب هتل اصرار داشت که هر یک از ما که با مشتریان خود در ارتباط باشند و مشتری را با نام کامل خود صدا بزنند و در صورت امکان اطلاعات شخصی یا کسب و کاری که وی در آن مشغول است را بدانیم. "عصر به خیر، آقای اسمیت. به هتل ما خوش آمدید. " ، بعد از کمی گیتارهای مختلف هتل را او نشان دهید، و بگوئید: آقای اسمیت، آیا شما سهام تان را در بازار بورس  بیرون کشیده اید آیا خطرناک نیست؟ "آیا، "دختر شما در دانشگاه هاروارد پذیرفته شد؟ "آخرین باری که مهمان ما بودید، ابراز نگرانی کردید که امیلی با ریاضی او دچار مشکل شده بود و نمی دانست که آیا او به اندازه کافی برای پذیرش واجد شرایط باشد. " در حال حاضر، مشتری می داند که از او در هتل شما استقبال می شود، و هر زمان که او در شهر کاری داشته باشد، می توانید به او در انجام  آن در هتل کمک کنید آیا گمان می کنید این جاسوسی مشتریان است؟ اصلا! این به سادگی رفع بخشی از نگرانی هایست که مشتری شما آخرین بار در هتل با شما به اشتراک گذاشت. هنگامی که شما در مورد آنچه که برای مشتری شما اهمیت دارد نگران هستید، کسب و کارتان مبتنی بر وفاداری مشتری است. لحن گفتن نگرانی تان از وضع مشتری باید کاملا همدلانه و توأم با احترام باشد. شما می توانید بر روی این گفته ها شرط بندی کنید و مطمئن باشید که یک مشتری بدون توجه به موقعیتی که کسب و کارتان دارد را برای همیشه به دست آورده اید.  

  • راز شماره دو: ارائه خدمات واقعی به مشتری.

در محیط بازار امروز، ارائه خدمات به مشتری به یک کلیشه تبدیل شده و به نظر می رسد که "همه آن را انجام می دهند. ارائه خدمات خلاقانه تر و شخصی تر به مشتریان باعث می شود که آن ها را از رقابایتان دور کنید. اگر صاحب کسب و کاری در خصوص کفش هستید، عرضه ی کفش های یک جور ممکن است برای همه مشتریان مطلوب نباشد و یک نوع خدمات مناسب مشتری برای همه مشتریان شما نباشد. یک از سرویس های تبلغاتی برجسته می تواند تحویل کالا به خانه باشد. مشتری اول  شما ممکن است از  تحویل  کالا به خانه بسیار راضی باشد زیرا برای او سخت است که بیرون بیاید و به صورت شخصی خرید کند. اما مشتری دوم شما ممکن است از "خرید پنجره" لذت ببرد و مایل به همراه  بردن خرید با خود باشد. از آن جا که او مایل است از فروشگاهی به فروشگاه دیگری سر بزند کمترین علاقه ای به خدمات تحویل کالا به خانه نیست. بنابراین برای این نوع مشتری، به او پیشنهاد تخفیفی معادل را برای خرید دوم نقدی بدهید و یا در فروشگاه به او کارت ویژه ی مشتریان را بدهید که آن را برای دفعه ی بعد در فروشگاه شما استفاده کند؟ لازم به تکرار است که خلاق باشد. شخصا مشتریان خود را بشناسید و نیازهای شخصی آن ها را بدانید. بالاتر از همه، اطمینان حاصل کنید که چیزی که شما واقعا به مشتری ارائه می دهید، چیزی است که واقعا می تواند برای مشتری شما ارزشمند باشد. این کلیدی برای خدمات خوب به  مشتری است.  

  • راز شماره سه: همیشه حق با مشتری است.

 اگر یک مشتری به شما در موردی شکایت کند؛ باید در در مورد چگونگی رسیدگی به آن بسیار جدی باشید. آیا مشتری ناراحت و عصبانی است؟ در مرحله اول، سعی کنید با کلمات محترمانه او را آرام کنید و نشان دهید که در مورد اصلاح و حل مشکل وی جدی هستید. گاهی اوقات بهتر است برای حفظ کسب و کارتان برای جبران خسارت به مشتری اقدام کنید حتی اگر واضح باشد که او اشتباه می کند. مشتری شما زمانی راضی است که شما به شکایت وی به درستی رسیدگی کرده و وی در این خصوص از شما سپاس گزار است. به یاد داشته باشید، هیچ گونه ای از حجم تبلیغات نمی تواند آسیب های ناشی از ناتوانی در پاسخ دادن به نگرانی مشتری را تعمیر کند. و این آسیب برای یک کسب و کار کوچک خیلی بیشتر است. "شکایت کننده خاموش" یک مشتری است که به راحتی از یک مغازه بیرون می آید بدون اینکه یک کلمه بگوید و دیگر او را نبینید. این شکایت کننده خاموش، دوستانی دارند و دوستانشان  نیز دوستانی دارند.  

  • راز شماره چهار: با مشتریان خود صادق باشید.

 اگر مشتری شما گمان کند که شما در حال تلاش برای بالا بردن قیمت بر روی محصول خود هستید؛ برای همیشه شما را می بوسد و کنار می گذارد. اگر شما به اندازه کافی خوش شانس باشید که از یک عمده فروش تخفیف خاصی دریافت کنید، آیا مشتریان را نیز در این سود شریکی می کنید؟ ؟ به جای آن که وسوسه شود که خط فروش به طرزی باورنکردنی بهبود یابد، این صرفه جویی را به مشتری خود منتقل کنید. این کار این اطمینان را به مشتری شما می بخشد، که در آینده مشتریان برای صرفه جویی واقعی  به کجا مراجعه نمایند. اگر مشتری شما از در مورد یک محصول مشاوره بخواهد، سعی نکنید حتما او را به فروش محصول مورد نظر خود سوق دهید زیرا که اعتبار شما را نزد مشتری کاهش می دهد. چیزی را به مشتری بفروشید که برای  وی بهترین است. در بلند مدت، مشتری شما از اینکه این انتخاب را انجام داده اید از شما سپاس گزار خواهد بود.  

  • راز شماره پنج: آموزش کارکنان خود را به همان اندازه که نگران از دست دادن مشتریان خود هستید؛ جدی بگیرید.

 تصور کنید به یک فروشگاه مصالح ساختمانی رفته اید و از کارکنان فروشگاه یک نوع سیمان  خاص سفارش می دهید. اگر کارمند محصولی متفاوت با درخواست تان به شما ارائه دهد؛ با خودتان م گوئید: این کارمند به وضوح حرفی برای گفتن نداشت، به جای اینکه بفهمد چه سیمانی لازم دارم با نگاهی عجیب به من نگاه کرد، چون نمی دانست به عقب برگشت و با یکی دیگر از مشتریان صحبت کرد. نیازی به گفتن نیست، پس از آن حادثه، تمام کارهای خرید مربوط به مصالح ساختمانی را در جای دیگر انجام داده و  ممکن است هرگز برای خرید به آن فروشگاه مراجعه نکنید. نکته نهایی مشاوره در مورد خدمات به مشتری؛ "اگر شما مراقبت درخواست های مشتریان خود نباشید، رقبای شما خواهند بود." این توصیه ها را در حروف بزرگ و پررنگ چاپ کنید و آن را در بالای صندوق پستی خود قرار دهید.

خدمات خوب