نقش نرم افزار حسابداری قیاس در کسب و کار های کوچک

تاریخ انتشار: 1400/07/29

نقش نرم افزار حسابداری قیاس در کسب و کار های کوچک چیست؟

در حسابداری به روش سنتی شاید حسابدار با دقت و تمرکز بیشتری به امور حسابداری رسیدگی می‌کرد اما این کار بسیار سخت و زمان‌بر بود از طرفی کوچک‌ترین اتفاقی باعث می‌شد تمامی حساب‌کتاب‌ها از بین برود مثلاً اگر برحسب اتفاق کیف حسابدار به سرقت می‌رفت آن زمان بود که بسیاری از اسناد و مدارک شرکت به‌طورکلی نابود می‌شدند. اما استفاده از نرم ‌افزار حسابداری می تواند از بسیاری از این مشکلات پیشگیری کند. استفاده از نرم‌افزار حسابداری و مالی نه‌تنها انجام امور حسابداری را آسان‌تر کرده بلکه به صاحبان مشاغل کمک می‌کند تا بتوانند امور مالی مرتب‌تر کامل‌تر و اصولی‌تری داشته باشند، تلاش ما در نرم افزار حسابداری همواره کمک به صاحبان مشاغل و کسب و کارها در زمینه  امورمالی بوده است، در این مقاله قصد داریم نقش قیاس در کسب و کار های کوچک را بررسی کنیم.پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نظم در امور مالی با داشتن یک نرم افزار حسابداری خوب می توانید آمار تمام چک های بانکی, سود و زیان و ریز فروش های خود را داشته باشید . در مراحل پیشرفته تر حتی می توانید بر اساس تاریخ های فروش و درصد سود و زیانی که برای یک نوع از کالاهای خاص داشتید؛ برای آینده تصمیم گیری پر سودی داشته باشید. به این معنا که در فصل پاییز سود زیادی در مورد فروش کالای الف داشتید ولی در فصل زمستان کالای الف رشد سودآور نداشته است . این موجب میشود که شما برای هر فصل بر اساس گزارش های فروش و سود و زیان روی کالاهای خود سرمایه گذاری هوشمندی داشته باشید.

ثبت و نگهداری اطلاعات برای کسب و کارهای کوچک ضروری است که یک سیستم ضبط مناسب داشته باشید. مهم است که حساب ها تا تاریخ و دقیق باشند تا بتوان حساب های سالانه و واقعی مناسبی را تهیه کرد. بخش عمده ای از حسابداری روزمره کسب و کار کوچک را می توان از طریق خدمات بانکداری آنلاین مدیریت کرد و از آن بهره گرفت، اما بهتر است که تمام سوابق مالی در یک مکان به خاطر سادگی داشته باشد. نگهداری دقیق حسابداری همچنین می تواند به کسب و کار کوچک با بازپرداخت مالیات و نیز جلوگیری از سرقت و تقلب کمک کند. همچنین کسب و کارهای کوچک در ردیابی هزینه ها، اعتباردهندگان و بدهی ها، درخواست برای تامین مالی، صرفه جویی در حسابداری و پرداخت مالیات دقیق در زمان کمک می کند.

صرفه جویی در زمان هنگامی که صاحبان کسب و کارهای کوچک از نرم افزارهای خودکار حسابداری برای رفع نیازهای حسابداری خود استفاده می کنند، باید با تمامی قابلیت ها و محدودیت های نرم افزار مورد استفاده آشنا باشند. با این کار، منابع موجود به هدر نمی روند و بیشترین استفاده را خواهند داشت. کسب و کارهای کوچک باید حسابداری خود را به صورت خودکار انجام دهند تا در نهایت بتوانند تمامی هزینه های کسب و کار خود را ردیابی کنند. با استفاده از نرم افزار حسابداری که خدمات حسابداری مختلفی را ارائه می کنند، کنترل و مدیریت کسب و کارها آسان تر خواهد بود. با استفاده از چنین نرم افزارهایی به حساب های بانکی خود متصل شده و به طور خودکار، رسیدها را ذخیره و معاملات صورت گرفته را بررسی کنید.

خدمات حقوق و دستمزد معمولا هزینه نیروی کار، تاثیر قابل ملاحظه ای بر سود ویژه ی اکثر واحدهای تجاری دارد.اگرچه اهمیت هزینه حقوق و دستمزد در هرکسب و کار متفاوت است، اما معمولا هزینه های حقوق و دستمزد و سایر مخارج آن حدود یک سوم از درآمد واحد تجاری را به خود اختصاص می دهد. فرایند حقوق و دستمزد، بسیار ساده به نظر می رسد، اما به دلیل جزئیات ریز و وابستگی آن به قوانین و مقررات و همچنین نقش ویژه ای که در حسابداری دارد، پیچیده است.

 اندازه گیری هزینه ها و بازده سرمایه گذاری می تواند به شما تصویری شفاف بدهد که سرمایه گذاری چه معنایی دارد و آیا ارزش ادامه دادن دارد یا خیر. توجه نکردن به بازگشت سرمایه، بدان معنی است که می توانید با کمی غفلت و توجه نکردن به مخارج خود، سرمایه‌ خود را از دست دهید. بسیاری از صاحبان کسب‌ و کارها دقیقا از وضعیت حسابداری خود سر در نمی‌آورند. اگر شما هم در دسته کسانی هستید که از حسابداری مالیاتی یا عادی زیاد باخبر نیستند، باید سریع‌تر برای خود فکری کنید. چون این روند باعث می‌شود که فرصت‌ها را از دست بدهید، پول‌هایتان از دست برود و مقروض شوید. اگر حساب‌هایتان را دقیق بررسی کنید و آنها را به‌روز نگه دارید و گزارش‌های مربوط به حسابداری را ماهانه تنظیم کنید، مشکل خاصی برایتان به وجود نخواهد آمد. باید یاد بگیرید که این گزارش‌ها درباره چیست و چطور تحلیل می‌شوند. به‌روزرسانی گزارش‌های مالی به‌طور ماهانه هم ضروری است و از گیجی و ایجاد خلل در روند بررسی حساب‌هایتان می‌کاهد.

پرداخت به موقع صورت حساب ها بسیار مهم است که همانطور که در مورد امور مالی شخصی خود صورتحساب ها را به موقع پرداخت می‌کنید به عنوان یکی از صاحبان کسب و کارهای کوچک در مورد کسب و کار خود نیز با همان دقت و به موقع پرداخت صورتحساب را انجام دهید. هزینه های عقب افتاده پرداخت ها و وام ها می‌تواند بهای زیادی برای شما داشته باشد و همواره باعث افزوده شدن بر این هزینه ها شود و مجبور به پرداخت دیرکرد آنان شوید. همانطور که در مورد مالیات گفته می‌شود، پرداخت خیلی دیر می‌تواند جریمه های جدی را به همراه داشته باشد.

ردیابی حساب ها و چک ها خیلی خلاصه و مختصر ، برای اینکه تاریخ چک ها را فراموش نکنید . و یا اینکه مدام زنگ هشدار و کاغذ های رنگی یادآوری برای خود در هر جایی نگذارید بهتر است که همه موارد را در نرم افزار حسابداری خود جای دهید تا آسودگی خیال را تجربه کنید.   

کسب و کار کوچک
نقش نرم افزار حسابداری قیاس در کسب و کار های کوچک