قوانین بازاریابی شبکه های اجتماعی

تاریخ انتشار: 1396/03/31

قوانین بازاریابی شبکه های اجتماعی

استفاده از قدرت محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی می‌تواند جایگاه مشتریان و ناظرین را به شدت ارتقا بخشد. ولی شروع به این کار بدون داشتن دیدگاه یا تجربه‌ی قبلی می‌تواند چالش برانگیز باشد. آشنایی با اصول بازاریابی شبکه های اجتماعی بسیار ضروری است. با پیروی کردن از این قانون و در نظر گرفتن آن ها در ماکزیمم کردن کیفیت تا افزایش قیمت خرید آنلاین، شالوده‌ای خواهید ساخت که به مشتریان، برند و مهم تر از همه به درآمد خالص شما خدمت خواهد کرد.

قانون شنیدن موفقیت از طریق شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا نیازمند شنیدن بیشتر و صحبت کردن کمتر است. محتوای آنلاین مخاطبین مورد هدف را مطالعه کرده و وارد بحث با آن ها شوید تا دریابید که چه چیزی بیشتر از همه برای آن ها مهم است. تنها پس از آن خواهید توانست محتوا را خلق کرده و مکالماتی بوجود آورید که موجب افزایش ارزش شود به جای آن که تجمعی بدون نظم از افراد بوجود آید.

قانون تمرکز بهتر است که در یک مورد متخصص باشید تا اینکه به یک همه کاره ولی با تخصص اندک در هر مورد تبدیل شوید. یک شبکه اجتماعی و استراتژی بازاریابی محتوای به شدت متمرکز که قصد ساخت یک برند قوی را دارد شانس بیشتری برای موفقیت نسبت به یک استراتژی وسیع خواهد داشت که تلاش برای ارائه همه چیز به همه افراد را هدف خود قرار داده است.

قانون کیفیت کیفیت، بر کمیت ارجحیت دارد. بهتر است با 1000 نفر بصورت آنلاین در ارتباط باشید که در مورد محتوای شما مطالعه می کنند آن را به اشتراک می گذارند و در مورد آن با مخاطبین خود صحبت می‌کنند به جای آن که 10000 نفر مخاطب داشته باشد که بعد از اولین تماس شما ناپدید می شوند.

قانون شکیبایی موفقیت شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا در طول یک شب بدست نمی آید. اگرچه ممکن است دستیابی به آن بسیار دشوار و یا در برخی مواقع غیر ممکن بنماید اما احتمال بسیاری وجود دارد تا با تلاشی مداوم در طولانی مدت بتوانید به نتایج مطلوب دست یابید.

قانون ترکیب اگر شما محتوایی بسیار خوب و سرگرم کننده منتشرکنید و برای ساخت مخاطبین آنلاین از میان دنبال کنندگان ممتاز خود تلاش نمایید، آن ها این محتوا را با مخاطبین خود بر روی توییتر، فیسبوک، لینکدین، بلاگ های خود و غیره به اشتراک خواهند گذاشت. این اشتراک و بحث در مورد محتوای شما ورودی های جدیدی را برای موتورهای جستجویی مانند گوگل باز می کند تا آن را با جستجوی کلیدواژه ها پیدا کند. آن نقاط ورودی می توانند به صدها یا هزاران راه بالقوه دیگر تبدیل شوند و مردم بتوانند از این طریق شما را به صورت آنلاین پیدا کنند.

قانون تاثیر زمان خود را صرف پیدا کردن تاثیرگذاران آنلاین کنونی، در بازار خود نمایید. یعنی کسانی که از مخاطبینی بسیار خوب برخوردارند و ممکن است به محصولات، خدمات و کسب و کار شما علاقمند شده باشند. با این افراد ارتباط برقرار کنید و برای ساخت روابط با آن ها تلاش کنید. اگر به عنوان یک منبع اطلاعاتی جالب و مصمم در مقابل آن ها ظاهر شوید، ممکن است محتوای شما را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارند. این موضوع کسب و کار شما را در مقابل دید جمعیت زیادی از مخاطبین جدید قرار خواهد داد.

قانون ارزش اگر شما تمام وقت خود را صرف وب سایت های اجتماعی برای ارتقا محصولات و خدمات خود کنید، مردم از شنیدن باز خواهند ایستاد. شما باید به ارزش مکالمات بیفزایید. تمرکز کمتری بر روی مکالمات داشته و بیشتر بر روی ایجاد محتوایی جالب و گسترش روابط با تاثیرگذاران آنلاین تلاش کنید. در این زمان آن افراد تبدیل به یک کاتالیزور قوی جهت بازاریابی شفاهی برای کسب و کار شما خواهند شد.

قانون پذیرش شما کسی را که به صورت حضوری برای درخواست کمک به شما رجوع می‌کند نادیده نمی‌گیرید بنابراین به صورت آنلاین نیز این افراد را نادیده نگیرید. ساخت روابط یکی از مهم ترین بخش های موفقیت در بازاریابی شبکه های اجتماعی است، بنابراین هر شخصی که به شما رجوع می کند را مورد پذیرش قرار دهید.

قانون در دسترس بودن پس از انتشار محتوای خود، ناپدید نشوید. برای مخاطبین خود در دسترس باشید. این به معنی آن است که شما باید به طور پیوسته محتوا منتشر کنید و در مکالمات مشارکت نمایید. دنبال کنندگان آنلاین می توانند بی ثبات باشند و برای جایگزین کردن شما هنگامی که برای یک هفته و یا یک ماه ناپدید می شوید تردید نخواهند کرد.

قانون عمل متقابل شما نمی توانید از بقیه انتظار داشته باشید تا محتوای شما را به اشتراک بگذارند و در مورد شما صحبت کنند در حالی که خود این کار را برای آن ها انجام نمی دهید. بنابراین بخشی از زمانی که صرف شبکه های اجتماعی می کنید باید صرف به اشتراک گذاشتن و صحبت در مورد محتوای منتشر شده ی دیگران شود.  

بازاریابی