چگونه برای فلش مموری خود پسورد بگذاریم

تاریخ انتشار: 1395/11/16

همه ما می دانیم که انتقال اطلاعات امروزه با استفاده از فلش مموری ها چقدر آسان و راحت شده است ولی به همان میزان از دست دادن اطلاعات یا سرقت آن ها بیشتر از قبل شده است.

یک راه مطمئن برای انتقال اطلاعات توسط فلش ها رمز گذاری آن هاست. اینگونه حداقل با گم کردن فلش خود خیالتان بابت استفاده نامناسب از اطلاعات داخل آن راحت است.

دو روش کلی برای پسورد گذاری فلش ها وجود دارد.

۱- بدون استفاده از نرم افزار

۲- با استفاده از نرم افزار

برای روش اول مراحل زیر را دنبال کنید:

(ویندوز سون) ابتدا فلش خود را به کامپیوتر وصل کنید. My computer را باز نمایید. درایو فلش را پیدا کنید و بر روی آن کلیک راست کنید. گزینه turn on BitLocker را انتخاب کنید. یک پنجره باز می شود. کنار گزینه  Use a password to unlock the drive را تیک بزنید. و پسورد خود را وارد نمایید و سپس next را بزنید. در پنجره باز شده دو راه پیش روی شماست. یا می توانید پسورد را در یکی از درایوهای کامپیوتر خود ذخیره کنید تا در صورت فراموش شدن از آن استفاده نمایید و یا می‌توانید پرینتی از آن تهیه کنید. یکی از این دو روش را انتخاب نمایید و  سپس next را بزنید. در پنجره باز شده، گزینه Start Encryption را کلیک نمایید تا عملیات آغاز شود. توجه!! ممکن است این فرایند کمی طول بکشد، تا پایان کار صبر کنید. بستن پنجره در حین عملیات یا بیرون کشیدن فلش ممکن است اطلاعات شما را بسوزاند. پس از پایان عملیات گزینه close را بزنید.

خبرنامه فروردین 95

فلش مموری