قوانین طلایی مدیریت مالی شخصی

تاریخ انتشار: 1396/03/07

قوانین طلایی مدیریت مالی شخصی

هنگامی که صحبت از مدیریت مالی شخصی می شود افراد حس می کنند که با حجم زیادی کاغذ بازی و کار با اعداد مواجه‌ اند. شما x دلار درآمد دارید، y مقدار خرج می‌کنید و سعی می‌کنید تا مطمئن شوید مقدار y کمتر از x شود. با این حال در نظر بگیرید که امور مالی شما به میزان زیادی وابسته به روانشناسی، عادت ها و ارزش‌هایی است که شما با آن ها زندگی می‌کنید. به بیان دیگر به همان میزان که محاسبات ریاضی در این مورد موثرند رویکرد و دیدگاه شما در زندگی نیز حائز اهمیت است.  علاوه بر تمام نرم افزارها و بودجه بندی هایی که وجود دارند، تعدادی قوانین هستند که می‌توانند امور مالی شما را بهبود بخشند.

پولی که خرج می‌کنید از درآمدتان کمتر باشد:

اگر شما 25  میلیون تومان در سال درآمد دارید و 30 میلیون تومان خرج می‌کنید گرفتار بدهی های زیادی می‌شوید که رها شدن از آن ها بسیار سخت خواهد بود. اگر شما دقیقا به اندازه درآمد خود در سال خرج می‌کنید، هرگز برای موارد اضطراری و یا تغییرات اساسی در زندگی خود آمادگی نخواهید داشت. خرج کردن به میزان کمتری از درآمد به شما اجازه پس انداز کردن، آمادگی برای آینده و مقابله با حوادث غیر مترقبه در زندگی را خواهد داد. هر چه اختلاف درآمد و مخارج بیشتر باشد برای شما بهتر خواهد بود.

همیشه برای آینده خود برنامه ریزی داشته باشید:

این فقط به معنای بازنشستگی نیست. هنگامی که یک فروشگاه به شما پیشنهاد می‌دهد تا هزینه برخی از گجت ها را در طول 6 ماه بدون بهره پرداخت کنید، ضروری است که شما بدانید آیا قادر به پرداخت این هزینه هستید یا باید از خرید خود منصرف شوید. در نظر گرفتن یک بودجه برای موارد اضطراری به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید هزینه غیرمنتظره تعمیر ماشین خود و یا صورت حساب های درمانی را پرداخت کنید. شما باید در مورد مسائل مالی نگاهی بلندمدت تر از ماه جاری داشته باشید.

پول خود را سرمایه گذاری کنید تا پول بیشتری بدست آورید.

میدانید یک ثروتمند چگونه روز به روز ثروتمندتر می‌شود؟ او می‌داند که اگر پول خود را ذخیره کند آن پول می‌تواند حتی زمانی که خواب است زیاد شود. سرمایه گذاری درست پول می‌تواند در طول زمان سرمایه بیشتری را برای شما ایجاد کند. تمام پول خود را فقط در حساب های پس انداز با بهره کم پس انداز نکنید، بلکه آن ها را در جایی سرمایه گذاری کنید که پول بیشتری نسبت به قبل برای شما ایجاد می‌کند. مثلا می توان آن را در یک حساب سرمایه گذاری پس انداز کرد یا گاهی پول شما می تواند یک کسب و کار جدید ایجاد کند و یا حتی می‌توان آن را صرف تحصیلات کرد تا از آن طریق بتوان کار پر درآمدتری بدست آورد. مهمترین قواعد مدیریت مالی شخصی قوانینی هستند که تغییر نمی‌کنند. آنچه که پدران شما انجام می‌دادند ممکن است برای شما موثر واقع نشود. همیشه ابزارهای جدیدتر و بهتر وجود خواهند داشت تا بتوان پول خود را مدیریت کرد. با این حال داشتن مخارج کمتر از درآمد همیشه مفید خواهد بود. سرمایه گذاری پول همواره بهتر از انجام ندادن کاری با پس انداز است و برنامه ریزی برای آینده بی شک از هدر دادن دستمزد بلافاصله پس از دریافت آن مفیدتر خواهد بود.

مدیریت مالی