انتخاب یک سیستم مدیریت انبار مناسب

تاریخ انتشار: 1396/08/16

باید بدانید همه سیستم های مدیریت انبار (WMS) برابر نیستند، و شما باید در هنگام انتخاب یکی از متغیرها را در نظر بگیرید. راه حل درست می تواند به طور منظم اجرای سفارش، دقت موجودی، افزایش کارایی کارکنان  و به حداکثر رساندن استفاده از تجهیزات را افزایش دهد. بالاتر از همه، سیستم مدیریت انبار موجب صرفه جویی در زمان و پول می شود،همچنین افزایش رضایت مشتری را نیز در نظر دارد. اریک لامیفر، مدیر ارشد مدیریت محصولات شرکت های Manhattan Associates، این راهنمایی ها را برای کمک به انتخاب سیستم مدیریت انبار ارائه می دهد. 1.بدانید که چه چیزی نیاز دارید سند، اجتماعی کردن، و نیازهای عملیاتی و فنی، اولویت ها، برنامه ها و نیازهای یکپارچگی خود را اصلاح کنید. قبل از اینکه شما با گروه های خارجی ملاقات کنید، برای ایجاد یک چارچوب تصمیم گیری، هر گروه یا دسته بندی را در فهرست خود قرار دهید.

  1. دیگران را درگیر کنید

انتخاب، پیاده سازی و پشتیبانی چرخه زندگی سیستم مدیریت انبار است و بر بسیاری از افراد تاثیر می گذارد. تسهیلات، مدیریت تغییر و آموزش، حمل و نقل، فناوری اطلاعات / فن آوری، تامین کننده، مشتری، پشتیبانی مشتری، تجارت الکترونیک، چند سایت و اثرات کارگری از جمله سمت هایی هستند که ممکن است نیاز باشد در این رابطه آنها را نیز دخیل کنید.

  1. اختصاص زمان برای یکپارچه سازی

انجام یکپارچه سازی چند سیستم بسیار مهم است. به طور کامل مستند سازی و تست حرکت داده ها و گردش کار ها از طریق سیستم های کسب و کار شرکت ها برای دستیابی به موفقیت مهم است.

  1. فناوری و استقرار را ارزیابی کنید

معماری سیستم پایه، اجزای نرم افزاری شخص ثالث و استراتژی استقرار متغیرهای مهمی هستند. اطمینان حاصل کنید که راه حل ها بر روی فن آوری هایی قرار می گیرند که با دستورالعمل های IT شرکت شما مطابقت دارند و شرکای کسب و کار IT تایید برنامه ی استقرار را ارائه می دهند.

  1. از آغاز کار سفارشی سازی را کم کنید.

همه ی کارهای لازم را برای به حداقل رساندن سفارشی کردن و  به ویژه در زمینه های اصلی سیستم انجام دهید. سفارشی سازی کمتر به معنی زمان کمتر، هزینه کمتر وکاهش احتمال متقبل شدن هزینه ی اضافی و به علاوه پشتیبانی بهتر ، ارتقاء را  در دراز مدت آسان تر می کند.

  1. ارزیابی فروشندگان.

تحقیق خود را انجام دهید و تعیین کنید که چه چیزی فروشندگان سیستم مدیریت انبار را متمرکز می کنند. تاریخچه شرکت خود را بررسی کنید ، با مشتریان خود صحبت کنید، و در مورد برنامه های آینده و نقشه راه بپرسید. در کنفرانس های مشتریان خود شرکت کنید و به تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی بپردازید.

  1. قابلیت استفاده و تحرک را در نظر بگیرید.

آیا سیستم پیکربندی و شخصی سازی آسان است یا نیاز به برنامه نویسی پیچیده یا کدگذاری دارد؟ آیا ارائه گزارش قوی، داشبورد، رابط کاربری بصری و تجسم داده ها را ارائه می دهد؟ سیستم مدیریت انبار در درجه اول باید شامل برنامه های تلفن همراه باشد که به پرسنل مدیریت اجازه می دهد از آن در هنگام حرکت استفاده کنند.

  1. برنامه برای قله ها و گسترش

پیش بینی رشد و حجم خود را برای چندین سال آینده انجام دهید و از  برنامه ریزی پیش رو اطمینان حاصل کنید. همچنین مطمئن شوید که سیستم مدیریت انبار جدید شما می تواند سایت های، کاربران، SKU ها، کانال ها و حجم سفارشات را اداره کند.

  1. برای مقادیر ارزشمند مهم نگاه کنید.

برخی از راه حل های سیستم مدیریت انبار قابلیت های کاربردی مانند مدیریت کار، اتصال به تامین کننده و مدیریت فروشگاه خرده فروشی را ارائه می دهند که می تواند مزایای مادی و ROI را در بر داشته باشد. ماژولهای پیشگیرانه در یک پلت فرم مشترک می توانند با زمان و تلاش کمتری اجرا شوند.

  1. فکر کن

اطمینان حاصل کنید که در حال حاضر نرم افزار سیستم مدیریت انبار آنچه شما نیاز دارید را تامین میکند و  زمانی که به قابلیت های کاربردی و فن آوری می آید که می تواند در آینده به موفقیت برسد.      

سیستم مدیریت انبار