اولین قانون مهم برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کار شما

تاریخ انتشار: 1396/07/04

اولین قانون مهم برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کار شما

مسئله اصلی از آنجائی شروع می‌شود که نیاز داریم اطلاعات مالی که برای کسب و کار ما ضروری است روی کاغذ به صورت مطلبی که حاوی یک فهرست با تعداد زیادی ستون است را به وسیله مداد و خودکار بنویسیم. اما در عصر دیجیتال حتی کسب و کارهای کوچک نیز می‌توانند از طیف وسیعی از امکانات نرم افزارهای حسابداری، فروش و... بهره ببرند و کار خودشان را بهبود ببخشند. نرم افزار حسابداری نه تنها می‌تواند به کاهش خطای انسانی در محاسبات شما کمک کند بلکه می‌تواند اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهد که هرگز روی کاغذ به آنها نمی‌رسید مانند پیش بینی فروش برای سه ماه بعد، تعیین سود و زیان، پیدا کردن سه کالای برتر پرفروش و به حداقل رساندن خدماتی که برای شما کمترین سود را دارند یا اصلا سودی ندارند. یک نرم افزار حسابداری کاربردی می‌تواند منبع تمام این اطلاعات باشد، به دلیل تعدد محصولات نرم افزاری کوچک و بسته های نرم افزاری آنلاین، پیدا کردن بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کار شما می‌تواند در نوع خود یک چالش باشد. برای انجام این کار به بهترین نحو ممکن، شما نیاز دارید برخی از اصول حسابداری کسب و کار خود را بدانید؛ نگاه خوبی به کسب و کار داشته باشید و نیازهای حسابداری کار خود را بشناسید و در نهایت بتوانید محصولات بازار را بشناسید.

یک وب سایت باید به شما این امکان را بدهد تا در یک بررسی دو صفحه ای درباره نیازهای نرم افزاری خود اطلاعات به دست آورید و با فروشندگان واجد شرایط مطابقت دهید، این موضوع امروزه کاملا ضروری است. قیمت برخی نرم افزارها کم است و این نرم افزارها مناسب کسب و کارهای کوچک است و همانقدر که کسب و کار شما رشد می‌کند انگیزه شما برای توسعه نرم افزارتان نیز بیشتر می‌شود. در ادامه آنچه شما قبل از بررسی نرم افزار حسابداری باید درباره کسب و کار خود بدانید آورده شده است که در نهایت می‌توانید تصمیم بگیرید کدام نرم افزار برای کسب و کار شما مناسب تر است.

قانون اول: گزینه های نرم افزار حسابداری را شناسایی کنید انواع محصولات حسابداری در دسترس:

تعداد محصولات نرم افزار حسابداری ویژه کسب و کارهای کوچک و متوسط به طور پیوسته رشد کرده است، در حال حاضر چند دسته کلی برای انتخاب وجود دارد: حقوق ودستمزد کسب و کارهای کوچک، بسته های حسابداری، بسته های خدماتی، مدیریت کسب و کارها، برنامه های آنلاین وب سایت میزبانی و برنامه های رایگان مثل اپلیکیشن های حسابداری موبایل. در اینجا یک دسته بندی برای هر یکاز محصولات مناسب شرکت های کوچک و متوسط را آورده‌ایم.

حقوق و دستمزد کسب و کارهای کوچک و حسابداری: چندین نوع نرم افزار حسابداری وجود دارد که شما می‌توانید ابه صورت حضوری و یا از طریق وب خریداری کنید؛نرم افزارهایی که اکثر نیازهای کسب و کار کوچک شما را با استفاده از ابزارهای حسابداری انجام می‌دهد و گزارش هایی که شما نیاز دارید را ارائه می‌دهند. ب

رنامه های مدیریت کسب و کار این برنامه ها نرم افزارهای حسابداری با قیمت بالاتری هستند که ممکن است شامل سایر توابع مالی مورد نیاز در کسب و کار شما ، صدور صورت حساب، خرید و حتی مدیریت منابع انسانی(مانند فروش، کنترل موجودی، مدیریت ارتباط با مشتری)

.برنامه های حسابداری با میزبانی وب (تحت وب): نسل جدیدی از برنامه‌های مدیریت مالی آنلاین در چند سال اخیر ظهور کرده است و به عنوان یک محیط کسب وکار امن در حال کسب اعتماد به آن رو به رشد است. در حال حاضر کار آفرینان با مدل "نرم افزار در ابر" با مزایای ذاتیش آن را ارائه می‌دهند، ویژگی های مهم این نرم افزارها انلاین بودن و همیشه در دسترس بودن آنهاست.

برنامه حسابداری رایگان: اکثر شرکت های کوچک باید نسبت به برنامه‌های رایگان شک و تردید داشته باشند خصوصا وقتی با اطلاعات مالی مهم شما در ارتباط است. اما اگر این نسخه های رایگان برای حسابداری شخصی و شناخت اولیه محیط نرم افزار باشد بسیار سودمند و کاربردی است.

مقایسه انواع نرم افزار حسابدرای