انواع خطاهای حسابداری

تاریخ انتشار: 1397/09/14

انواع خطاهای حسابداری

خطای عدم انجام: یک معامله مالی است که در اسناد ظاهر نمی شود و یا به اشتباه ثبت نمی شود، در غیر اینصورت ثبت این مورد به طور کامل فراموش می شود.

خطای کمیسیون: ضبط یک معامله برای مقدار اشتباه در حساب صحیح، از قبیل کم کردن مبلغی که باید اضافه شود.

خطا در اصل یک معامله مالی است که با الزامات بین المللی و اصول پذیرفته شده حسابداری (GAAP) مطابقت ندارد. به عنوان یک اشتباه حسابداری که در آن یک عدد در حساب نادرست ضبط می شود، به این صورت نقض اصول اساسی حسابداری ظاهر می شود. این یک خطای رویه است که شامل مقدار صحیح ورودی می‌باشد که اشتباه قرار داده شده است. این نوع خطاها همچنین خطاهای ورودی نامیده می شوند.

زمانی که دو یا چند رقم که معکوس (و یا انتقال) به صورت جداگانه و یا به عنوان بخشی از توالی بزرگتر اشتباهات حمل و نقل رخ می دهد. هنگام ارسال یک ثبت جدید، یک خطا در ورود اطلاعات ظاهر می شود. اگر چه معمولا کوچک و غیر عمدی است، اما می تواند منجر به بروز اشتباهات بیشتر شود که منجر به زیان های قابل توجه مالی و همچنین زمان سرمایه گذاری برای شناسایی مشکل شود.

خطاهای حسابداری

یک «خطای گرد کردن» یک محاسبه ریاضی است که به وسیله تعدیل عدد به یک عدد صحیح یا یک عدد کوچکتر به دست می آید. اگرچه معمولا این امر غیر قابل درک است، اما ممکن است در بعضی موارد در محیط مالی کامپیوتری مالی رخ داده باشد که در نتیجه یک اثر تجمعی مارپیچ ایجاد می شود و نیاز به منابع بیشتر برای اصلاح آن است.

معکوس کردن مطالب - ممکن است اتفاق بیفتد چون مقالات حسابداری به طور کامل معکوس می شوند، بنابراین ورودی ها به یک حساب وارد می شود و به حساب دیگر منتقل می شود.

بنابراین،  عواقب خطاها عبارتند از:

اشتباهات ساده در ثبت، که بر روی کلیات مالی عمومی کلی تاثیر نمی گذارد؛

خطاهایی که ممکن است در برآورد محاسبات بیشتر نتیجه بگیرند و به منظور اصلاح آسیب، بررسی دقیق تری خواهند داشت.

خطاهایی که ممکن است با قصد شخصی مسئله را ایجاد  کند:

غیر عمدی، به عنوان بسیاری از خطاهای ورودی. در این موارد، یک سیستم خودکار ترازویی و تعادل بیشتر، برای کاهش خطر این اشتباهات در آینده پیشنهاد می شود.

عمدی: ماده حساس تر، این می تواند منجر به تحقیقات جنایی و اتهامات احتمالی نظیر خرابکاری یا پولشویی شود، بنابراین قصد باید به طور کامل و عینی ارزیابی شود.

اگر یک شرکت متوجه شود که یک خطای حسابداری ساخته شده است و پیامدهای مالی مهمی را به همراه خواهد داشت، این شامل منابع برای اصلاح ضبط مالی و همچنین صدور بیانیه مربوط به خطا و انتشار مطالب صحیح است.

  ​​​​

خطاهای حسابداری