4 کلید موفقیت کسب و کار های کوچک

تاریخ انتشار: 1396/10/12

4 کلید موفقیت کسب و کار های کوچک

مدیریت فرآیندهای کسب و کار، کلید موفقیت های کسب و کار کوچک است اکثر کسب و کارهای کارآفرینی از لحاظ ارگانیک شروع به کار می کنند و تقریبا "در حال پرواز" چگونگی کار ما را در اینجا می بینند. مالکین و مدیران اغلب بیش از حد مشغول هستند تا پرونده های خود را پردازش کنند، مگر اینکه کسب و کار بسیار فنی یا علمی باشد، یا اینکه کنترل های فرآیند توسط مشتریانی نظیر دولت انجام می شود. اگر شما رئیس در یک کسب و کار از فروشگاه های پوشاک خرده فروشی به مدیریت ثروت است، شما نمی توانید برای فرایندهای مستند شده اخراج شوید. دلایل ایجاد فرآیندهای نوشته شده دلایل قانع کننده ای وجود دارد که چرا کسب و کار کوچک شما باید فرآیندهای نوشته شده داشته باشد، حتی اگر شما تنها کسی هستید که در حال حاضر مشغول به کار است:

1-اضافه کردن و آموزش کارکنان:

اگر فرایندهای شما ثبت شده باشند، می توانید کارمندان را به راحتی و سریع تر آموزش دهید. اگر فرآیندهای خود را مستند نکنید، به افزایش کارکنان احترام می گذارید زیرا فکر کردن در مورد آموزش آنها بسیار دلهره آور است.

 2-توانایی دریافت وام های تجاری:

اگر شما نیاز به سرمایه گذاری برای کسب و کار خود داشته باشید، یک بانک یا وام دهنده دیگر باید عملیات خود را درک کند. این می تواند یک بیانیه قدرتمند زمانی که شما می توانید وام دهنده نشان می دهد که چگونه شما سازمان یافته و شما واقعا یک دسته در فرآیندهای نشان می دهد.

3- سود بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد:

فرآیندهای مستند سازی در معرض نقاط ضعف در کارها هستند. شما تنگناها و ناسازگاری هایی را مشاهده خواهید کرد که شما متوجه آن نشده اید. حرکت اضافی در فرایند کسب و کار به شما وقت و پول هزینه می کند. از بین بردن آن برابر با زمان ذخیره شده و سود بیشتر است.

4- موقعیت فروش نهایی:

اگر شما می خواهید یک روز کسب و کار خود را به فروش برسانید، یک خریدار می خواهد اولین کارهای داخلی را ارزیابی کند. نمایشگر خریدار کتابچه راهنمای کاربر فرایند شما احتمال خرید و همچنین ارزش خریدار را از شرکت شما افزایش می دهد. پس از همه، اگر فرایندهای شما تمیز و مستند باشد، خریدار می تواند به آسانی تصور کند که خود را در حال پیشرفت و ادامه دادن آنچه که انجام داده اید. زمان صرفه جویی برای خریدار برابر هزینه کمتر در جاده است که به قیمت بالاتر برای شما ترجمه می شود.

شروع شدن پس چگونه از فرایند صحیح (یا نه خیلی محکم) در سرتان می گذرید و آنها را ضبط می کنید؟ شما باید فرآیندهای خود را تعریف کنید و سپس آنها را ثبت کنید. بگذارید بگوییم شما در کسب و کار پذیرایی هستید.

این که آیا شما آن را درک می کنید یا نه، شما دارای فرایندهای خاص خاصی هستید که برای هر شرکت پذیرایی مشترک است. به عنوان مثال، هر شرکت کننده باید مشاغل را به دست بیاورد، رویدادها را انجام دهد و با مشتریان پیگیری کنند تا شما بتوانید شغل بیشتری کسب کنید. هر یک از این اقدامات فرایند خود را دارد بنابراین برای کسب و کار خود، مراحل خود را بنویسید و سعی کنید آنها را در ترتیب مرتب سازی کنید (حتی اگر همپوشانی وجود داشته باشد). اگر فرایند شما بیش از هفت مرحله داشته باشد، به دنبال ادغام فرآیندهای چندگانه به عنوان فرایند فرایند یک گام کلیدی دیگر باشید.

در غیر این صورت، فرآیند برای مدیریت و توضیح دادن به دیگران بسیار دشوار می شود. شما ممکن است یک لیست مانند این برای یک ارائه دهنده خدمات ارائه کنید و سپس در هر فرآیند شما فرآیندهای زیر را که بخشی از آن هستند را مستند کنید: کسب مهارت: بازاریابی، تولید پیشنهاد، روند فروش، قرارداد آماده سازی رویداد: ایجاد منو، آماده سازی غذا، کارکنان، انتخاب محل و آمادگی عملیات رویداد: چک لیست روز کار، تحویل و راه اندازی، تکلیف کارکنان، روش شکست   پیگیری پس از رویداد: پیگیری مشتری، بیانیه داخلی منابعبرای استفاده از نمودارهای بصری برای مدیریت فرایند، به جای یک لیست خطی بسیار مفید است، اگر چه اگر با اکسل یا برنامه های دیگر عالی نباشید، لیست بهتر از هیچ چیز نیست.

یاد بگیرید نحوه انجام نمودارهای جریان فرآیند در اکسل و ببینید آیا برای شما کار می کند. مزیت استفاده از نمودار جریان این است که شما به راحتی می توانید ورودی ها و خروجی های هر مرحله از فرایند را مشاهده کنید. یک روند خوب مانند یک بخش خوب نوشتن است: انتقال بین پاراگرافها وجود دارد. اگر یک مرحله فرایند یک جهش به یک عمل انجام شود و مشخص نیست که چطور به آنجا رسیدید، به عقب برگردید و مطمئن شوید که ورودی و خروجی روشن و قوی است.اگر میخواهید بهترین کتابی را که در مورد کنترل فرآیند نوشته شده است بخوانید، نگاهی به کتاب مهندسی معکوس توسط مایکل هامر و جیمز قمتی ببرید.حتی اگر این کتاب تقریبا دو دهه پیش باشد و با فرایندهای سازمان بزرگ نوشته شده است، این یک منبع عالی برای جوانان جوان است. این به شما کمک می کند که تنگناها را در آنچه که انجام می دهید را ببینید و آنها را تعمیر کنید

AP