4 نمونه عالی از ایمیل های بازاریابی فروش

تاریخ انتشار: 1396/08/30

4 نمونه عالی از ایمیل های بازاریابی فروش

در محیط فروش امروزی، قابلیت ارسال یک ایمیل بازاریابی فروش موثر قطعا برای موفقیت در زمینه یافتن مشتری جدید ضروری است. تلفن همچنان یک کانال مهم محسوب می شود، ولی بسیار ناکارا است. طبق گفته شرکت وبسایت که یک شرکت تولید تقاضا و آموزش به صورت برون بسپاری شده است، 5/22 شماره گیری لازم است تا بتوانید پس از آن به یک مکالمه معنادار دست یابید. درحقیقت کوکا کولا تنها ویس میل شرکتی خود را قطع کرد. این امر ارتباط از طریق ایمیل را مهم تر از همیشه ساخت و با افزایش اپلیکیشن هایی مانند YesWare، ToutApp، SalesLoft اثبات شد که این صنعت در حال پاسخگویی است. با این حال خریداران شرکت به دلیل ترکیب ایمیل های بازاریابی فروش و آن دسته از ایمیل هایی که از طریق اتوماسیون بازاریابی ارسال می شوند ایمیل های بازاریابی بیشتری را نسبت به همیشه دریافت می کنند. این به معنی آن است که علی رغم این که ایمیل ضروری است، در صورتی که قادر به نفوذ از طریق ایمیل های بازاریابی زیادی که مشتریان احتمالی شما روزانه دریافت می کنند نباشید، ایمیل شما نادیده گرفته خواهد شد. این نفوذ باید بوسیله کپی ایمیل قانع کننده ای که برای مشتری احتمالی تولید ارزش می کند صورت گیرد. در این مطلب ما به مثال هایی از ایمیل های موثر جذب مشتری که توسط نمایندگان بازاریابی فروش و توسعه فروش ارسال شده است اشاره خواهیم کرد. تاکتیک های حیاتی زیادی که مرتبط با ایمیل های بازاریابی فروش موفق هستند وجود دارد، اما سه نکته اصلی که تاکید بر روی آن ها است بدین شرح می باشند:

  1. ایجاد کپی ایمیل بازاریابی خریدار محور – هر پیامی از ویس میل ها، ایمیل ها، شبکه های اجتماعی و تماس مستقیم باید بر روی مشتری احتمالی و نه شما تمرکز داشته باشد و به این سوال پاسخ دهد: چرا باید صحبت کردن با شما ارزش صرف کردن وقت را داشته باشد؟  همانطور که در مثال های زیر مشاهده خواهید کرد، این ایمیل ها به دقت برای ارتباط با خریدار و نه لزوما فروش محصولات تدوین گردیده اند.
  2.  مشتری احتمالی را برای ایجاد یک پیام شخصی سازی شده مورد بررسی قرار دهید – ساخت کپی ایمیل خریدار محور بدون تحقیق و بررسی در این مورد کار بسیار دشواری است. ایمیل های فروش عالی معمولا شناخت عمیقی از مشتری احتمالی و آنچه که برای آن ها حائز اهمیت است را بازتاب می دهند. پیش از آن که ایمیل فروش خود را بنویسید، 2 تا 3 یافته مهم را که قابل اشاره کردن می باشند  شناسایی کنید و آن را به ارزش پیشنهادی خود بیفزایید.
  3. تماس های خود را به فاصله چند ثانیه از یکدیگر انجام دهید – گذاشتن ویس میل به فاصله چند ثانیه پس از ارسال ایمیل شانس این که مشتری احتمالی ایمیل شما را باز کرده و به آن پاسخ دهد افزایش خواهد داد. این رویه که از بیشترین اهمیت برخوردار است در ایمیل های پیش رو اعمال نشده است اما زمانی که ایمیل های خریدار محور خود را به جهت جذب مشتری جدید ارسال می کنید انجام این کار می تواند نتیجه ارزشمندی به همراه داشته باشد.

پس از پیشینه ای که ذکر شد، نگاهی به این ایمیل ها خواهیم داشت: چگونه توئیلیو از ایده های مختلف در ایمیل های بازاریابی برای جذب مشتری خود استفاده می کنند. هدف از این ایمیل بازاریابی فروش دستیابی به یک جلسه با حضور مدیران اجرایی استارباکس بود. نماینده توسعه فروش، امرالد مارارویلا، قصد شروع کردن کار را از سطوح بالا (CEO شرکت) داشت. رویکرد او فرستادن ایمیلی از لیست ایده های جدید برای استارباکس بود که از طریق بهره گیری از شرکت توئیلیو، قابلیت اجرا می یافت. پیش از نوشتن ایمیل، واضح بود که او سابقه همکاری با استارباکس را داشته است، اما با این حال بررسی و پژوهش دقیقی برای درک اقدامات نوآورانه استارباکس انجام داده بود. این تحقیق او را قادر ساخت تا راه های ویژه ای را پیشنهاد دهد که استارباکس بتواند از طریق آن ها از توئیلیو بهره برداری کند. رویکرد امرالد راه بسیار عالی برای جلب توجه مدیران اجرایی می باشد. مدیران اجرایی برای ایده های جدید ارزش قائل هستند. آنچنان که نویسنده فروش، جیل کنراث، در جایی عنوان می کند: "مردم به ایده ها پاسخ می دهند حتی اگر اشتباه باشند." این نوع ایمیل نیاز به تحقیق و تفکری عمیق دارد. بنابراین این تکنیک بیشترین تناسب را برای مشتریان احتمالی بسیار ارزشمند خواهد داشت. تحلیل ایمیل:

  1. به مشتری احتمالی نشان می دهد که هیجان زده هستید – در پارگراف آغاز کننده ایمیل او از کلمات به شکلی واضح و صریح استفاده می کند: "هیجان زده". مشتریان احتمالی می توانند در مورد این که زمان خود را صرف شما کنند یا خیر تصمیم گیری کنند و چیزی که او به خریدار می گوید چنین است: " من به شما فکر می کنم و از این که ایده های خود را با شما به اشتراک می گذارم بسیار هیجان زده ام."
  2. ارائه مجموعه ای از ایده های جالب که برای کسب و کار آن ها ایجاد شده اند – ایده هایی که امرالد در این ایمیل به اشتراک می گذارد برای کسب و کار استارباکس بسیار ویژه هستند و در حقیقت خواندن آن ها جالب می باشد. می توانید تصور کنید که خواننده چقدر می تواند با پی بردن به وجود چنین امکاناتی هیجان زده شود.
  3. به ایمیل به شکلی ارزشمند پایان می دهد – بسیاری از پیش فرض ها برای ایمیل های فرستاده شده "ایجاد یک دمو برای نمایش بیشتر می باشد". اما تمرکز در قسمت پایانی ایمیل امرالد ادامه "اشتراک ایده" و صحبت کردن در مورد شرکت های دیگری است که از توئیلیو استفاده می کنند. یک پایان سخت در یک ارائه برای فروش از لحاظ موثر بودن حتی نزدیک به رویکرد امرالد نمی باشد.

چگونه کاپست ایمیل های خریدار محور پیگیر کننده آزمایشی را تدوین می کند؟ من این ایمیل را از یک SDR با نام تدی تهرانی از کاپوست دریافت کردم. او در حال پی گیری یک دانلود آزمایشی بود. برای بسیاری از سازمان ها، این نوع ایمیل های پیگیر کننده ذخیره شده و از طریق اتوماسیون ارسال می شوند. برای بسیاری از نسخه های آزمایشی با ارزش کمتر، یک پاسخ ذخیره شده احتمالا عملی درست برای انجام دادن است. با این حال اگر هدف شما در حقیقت صحبت کردن با یک شخص و نهایتا فروش است، موثرترین استراتژی ایجاد یک ایمیل ترغیب کننده و خریدار محور است. چیزی که من حقیقتا در مورد این ایمیل دوست داشتم حجم زیادی از تحقیق بود که تدی پیش از نوشتن ایمیل در مورد من انجام داده بود. این موضوع روی من تاثیری گذاشت که یک یاداداشت شخصی می توانست داشته باشد و این موضوع آن را از باقی ایمیل های آزمایشی ذخیره شده که یک نفر بصورت روزانه دریافت می کند متفاوت می ساخت. تحلیل ایمیل:

  1. ارتباط سریع با خریدار. مانند اکثر ایمیل هایی که پس از انجام یک فعالیت توسط خریدار دریافت می شود، تدی در جمله اول این حقیقت را متذکر می شود که من یک نسخه آزمایشی را دانلود کرده ام. چیزی که مرا وادار به خواندن ادامه ایمیل کرد این بود که او مرا در خط دوم مورد خطاب قرار داد و این بار به پست وبلاگ من اشاره نمود. به دلیل آن که ایمیل در مورد من بود، من به سرعت ترغیب شدم که به خواندن آن ادامه دهم.
  2. تهیه یک دیدگاه شخصی – امروز بسیاری از ایمیل های فروش به محتوای شما (اگر شما تولید محتوا می کنید) اشاره می کنند. آن ها ممکن است اینگونه نوشته شوند: "من به نوشته شما در مورد XXX بسیار علاقمند شدم". چیزی که ایمیل تدی را از مابقی متفاوت می ساخت آن بود که او در حقیقت یک عقیده کاملا شخصی در مورد موضوعی که مورد نگارش من بود به رشته تحریر درآورده بود. این ایمیل به من می گفت که او ایده های زیادی در مورد پست من داشت و برای آن که متنی شخصی بری من بنویسد وقت صرف کرده بود.
  3. ارائه یک دستورالعمل مشخص تر برای ترغیب کاربران به انجام یک واکنش– اگر من ایمیلی مانند این بنویسم قصدم از نوشتن آن بدست آوردن یک مکالمه بوده است. در این صورت چنین می نوشتم: " تمایل بسیار زیادی دارم تا وقتی تعیین کنم تا در مورد استراتژی محتوای شما بیشتر صحبت کرده و به شما در مورد نحوه استفاده سایر تولید کنندگان محتوا از کاپست جهت حمایت از استراتژی های خود توضیحات بیشتری بدهم. زمانی را که برای شما امکان پذیر است به من اطلاع دهید و من هم از جانب خود آن زمان را به شما اختصاص خواهم داد." شاید تدی نمی خواست تا ارتباط برقرار کند اما او تنها به من پیشنهاد داد که در صورت داشتن پاسخ جواب ایمیل او را ارسال نمایم و تنها با همین روش من را گیر انداخته بود.

  چگونه سوئیچ مرج با استفاده از ویدئو در ایمیل های خود دریافت پاسخ ها را افزایش داده است. این ایمیل مقداری متفاوت از سایرین می باشد. شرکت سوئیچ مرج مدیر اجرایی مناسبی را برای ارتباط برقرار کردن یافته بود و تنها کاری که باید می کرد بدست آوردن توجه او بود. در حالی که این ایمیل نسبت به سه مثال قبلی بیشتر محصول محور بود همچنان یک شیوه شخصی سازی شده را برای ارتباط با مشتریان احتمالی که دسترسی به آن ها سخت می باشد ارائه می داد. تکنولوژی که به این ایمیل قدرت می بخشید در حقیقت توسط سوئیچ مرج تمهید می شد و به سازمان ها اجازه می داد که ویدیوهای توضیحی تهیه کرده و آن ها را برای گیرنده شخصی سازی نمایند و مواردی مانند نام، شرکت و غیره را در آن بگنجانند. این نوع از ایمیل ها می توانند برای مدیران اجرایی که مشغله زیادی دارند بسیار موثر باشد زیرا می توانند با مشاهده یک ویدیو توضیحی شما را بشناسند و به سرعت علت خاص بودن شما را به شکلی تصویری و جالب توجه تشخیص دهند. آنالیز ایمیل:

  1. شخصی سازی یک تجربه – این ویدیو از سایرین تفاوت می یابد زیرا با نام مشتری احتمالی، شرکت و عنوان خود شخصی سازی می شود. این تماس های شخصی به مشتری احتمالی این احساس را می دهد که این ویدئو مخصوص آن ها می باشد.
  2. ارائه یک دستورالعمل مشخص تر برای ترغیب کاربران به انجام یک واکنش – پرسنل فروش معمولا محتوا را بدون یک دستورالعمل  موثربرای دریافت یک واکنش از کاربر ارسال می کنند: "در اینجا به محتوایی که می تواند برای شما جالب باشد اشاره می شود". در این مورد ترغیب به انجام واکنش از سوی کاربر در درون ویدیو انجام می شود تا به حمایت از درخواست واقعی شما کمک کند (برگزاری یک جلسه با شما).
  3. استفاده از داده های بیننده ویدیو برای تعیین قدم بعدی– بسیاری از ابزارهای ایمیل  فروش قدرتمند و موثرند زیرا به متصدی فروش اطلاعاتی در مورد این که آیا شخص ایمیل بازاریابی خود را باز کرده است یا خیر می دهند. در این مورد متصدی می داند که آیا مشتری احتمالی از آنچه که انجام داده اید درک بالایی داشته است یا خیر و در صورت مثبت بودن جواب  او را دنبال خواهد کرد.

نتیجه این ایمیل ها بازاریابی فروش به وسیله شیوه به کار رفته در خود به آسانی قابل شناسایی می باشند. آن ها مثال های خوبی هستند تا نشان دهند که چگونه می توان یک تجربه متمایز از دریافت ایمیل توسط مشتری احتمالی ایجاد کرد. تعجب آور نیست که هر کدام از این ایمیل ها به نتایجی موفقیت آمیز دست یافته اند.

نرم افزار مدیریت فروشگاه اینترنتی