هدف سرمایه گذاری

تاریخ انتشار: 1397/12/18

هدف سرمایه گذاری

هدف از سرمایه گذاری، اطلاعات مشتری است که توسط مشاوران سرمایه گذاری ثبت شده (RIA)، و توسط مدیران دارایی استفاده می شود که کمک می کند تا مجموعه ای از نمونه های مناسب برای یک مشتری را تعیین کند. 

هدف سرمایه گذاری معمولا در قالب یک پرسشنامه است و پاسخ به سوالاتی که مطرح شده، تعیین کننده ی عدم پذیرش مشتری برای ریسک (تحمل ریسک) و مدت زمان سرمایه گذاری (برای افق زمانی) است.

برخی از سؤالاتی که در فرم به آن پرداخته شده است عبارتند از:

درآمد سالیانه و ارزش مالی خالص شما چیست؟

هزینه متوسط ​​سالانه شما چیست؟

هدف شما برای سرمایه گذاری این پول چیست؟

چه زمانی می خواهید پول خود را بردارید؟

هدف سرمایه گذاری

یک فرد یا مشتری، براساس پاسخ های ارائه شده به این سوالات، در واقع خود هدف سرمایه گذاری را مشخص کرده است. به عنوان مثال، سرمایه گذاری با درآمد 40 ساله ای که برای بازنشستگی در 20 سال سرمایه گذاری می کند و تنها علاقه مند به حفظ سرمایه است، می تواند یک پروژۀ بلند مدت با اوراق قرضه کم سرمایه ای که عمدتا از درآمد ثابت، بازار پول و هر سرمایه گذاری که از سرمایه خود در برابر تورم محافظت می کند، استفاده کند.

علاوه بر افق زمانی فرد و مشخصات ریسک، عوامل دیگری که بر تصمیم سرمایه گذاری فرد تاثیر می گذارند عبارتند از: سود حاصل از درآمد؛ مالیات های سرمایه گذاری مانند مالیات بر سود سرمایه و مالیات بر سود سهام؛ کمیسیون ها و هزینه ها براساس اینکه آیا نمونه کارها به طور فعال یا منفعلانه مدیریت می شوند؛ نقدینگی نمونه کارها، که تعیین کننده سهولت تبدیل اوراق بهادار به صورت نقدی در موارد اضطراری است. مجموع ثروت، که شامل دارایی هایی است که در نمونه کارها مانند مزایای تامین اجتماعی، وراثت انتظار، و ارزش بازنشستگی گنجانده نشده است؛ و غیره.

هدف سرمایه گذاری

یک هدف سرمایه گذاری به طور معمول توسط یک مشتری تکمیل نمی شود تا زمانی که تصمیم به استفاده از خدمات برنامه ریز یا مشاور مالی داشته باشد، زیرا اطلاعات ارائه شده بسیار حساس است. همانطور که اهداف مشتری در طول سالها تغییر می کند به دلیل تغییر عمده زندگی مانند ازدواج، بازنشستگی، خرید خانه، تغییر درآمد و غیره، مدیر نمونه کارهای ارزش های سرمایه گذاری مشتری را ارزیابی می کند و در صورت لزوم "تعادل سرمایه گذاری" بر این اساس گذاشته می شود.

تاثیر مشاوران ربات

با افزایش تکنولوژی مالی در دوران دیجیتال، مشاوران ربات در حال آماده کردن نقش های مشاوران مالی، برنامه ریزان و مدیران پول هستند. با استفاده از ربات مشاور، مشتری می تواند فرم هدف سرمایه گذاری را که از طریق برنامه ربات یا پلت فرم وب ارائه شده است، پر کند. بر اساس پرسشنامه تکمیل شده، مشاور یک نمونه کارآمدی مطلوب برای مشتری را برای هزینه کم پیشنهاد می کند، در مقایسه با هزینه های بالاتری که مشاورین سنتی می گیرند. شکل هدف سرمایه گذاری توسط مشاور ربات بسیار شبیه به آنچه در محیط سنتی ارائه شده است. با این حال، انتخاب رفتن به عنوان یک مشاور خودکار یا انسانی به صلاحدید مشتری است و اینکه چگونه با محصولات سرمایه گذاری راحت است.

هدف سرمایه گذاری