رکود اقتصادی

تاریخ انتشار: 1398/01/09

رکود چیست؟

رکود اقتصادی کاهش قابل توجهی در فعالیت های اقتصادی است که بیش از چند ماه ادامه دارد. این در تولید صنعتی، اشتغال، درآمد واقعی و تجارت عمده فروشی و خرده فروشی قابل مشاهده است. شاخص فنی رکود اقتصادی دو مرحله متوالی از رشد اقتصادی منفی است که توسط تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور اندازه گیری می شود، اگرچه دفتر ملی تحقیقات اقتصادی (NBER) لزوما نیاز به دیدن این اتفاق نمی دهد تا به رکود اقتصادی رسیده باشد.

علل رکود اقتصادی

رکود طبیعی است، حتی ناخوشایند، بخشی از چرخه تجاری است. با این حال، وقایع بحرانی یک بار اغلب می توانند باعث رکود اقتصادی شوند. رکود جهانی سال 2009 مقدار زیادی توجه به استراتژی های سرمایه گذاری مخاطره آمیز که توسط مؤسسات مالی بزرگ به همراه ماهیت جهانی سیستم مالی به کار رفته است، توجه بسیاری را به خود جلب کرد. در نتیجه رکود جهانی گسترده، و اقتصاد تقریبا تمام کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه جهان رنج می برند. سیاست های متعدد دولتی برای جلوگیری از یک بحران مالی مشابه در آینده به اجرا در آمد. به طور معمول، رکود اقتصادی از 6 تا 18 ماه طول می کشد، و در طول این ماه ها نرخ بهره برای تحریک اقتصاد کاهش می یابد.

رکود اقتصادی

پیش بینی های رکود و شاخص ها

هیچ راه قابل اطمینانی برای پیش بینی چگونگی و زمان رکود وجود ندارد. اما، به گفته بسیاری از اقتصاددانان، برخی از پیش بینی کننده ها به طور کلی پذیرفته شده اند. زمانی که آنها با هم اتفاق می افتند ممکن است به رکود احتمالی اشاره کنند. اول، قیمت دارایی شروع به کاهش می کند. این شامل قیمت خانه و دیگر دارایی های مالی مانند سهام می شود. یکی دیگر از پیش بینی های احتمالی بیکاری است. به طور کلی، یک تغییر سه ماهه در نرخ بیکاری و ادعاهای اولیه بیکاری به رکود اشاره دارد. منحنی عملکرد معکوس پیش بینی کننده دیگری نیز است. هنگامی که بازده بلند مدت پایین تر از کوتاه مدت می باشد (10 ساله در برابر اوراق بهادار خزانه داری 3 ماهه)، رکود اقتصادی رخ خواهد داد. برعکس، یک منحنی مثبت (در جهت مخالف) رشد اقتصادی را نشان می دهد.

صرفنظر از دو دوره متوالی کاهش تولید ناخالص داخلی، اقتصاددانان چندین معیار را برای تعیین اینکه آیا رکود اقتصادی قریب الوقوع یا در حال حاضر در حال وقوع است، ارزیابی می کند. این شاخص ها به دو دسته تقسیم می شوند: شاخص های پیشرو و شاخص های عقب مانده. شاخص های پیشرو قبل از رکود اقتصادی رسما اعلام می شود. شاید شایعترین شاخص پیشرونده در بورس اوراق بهادار باشد.

رکود اقتصادی

تاثیرات بلند مدت رکود چیست؟

با وجودی که رکود اقتصادی به عنوان رویدادهای کوتاه مدت به تصویر کشیده شده است، عواقب طولانی مدت از یک دوره رکود اقتصادی وجود دارد. بیکاری بالاتر می تواند به این معنی باشد که افراد و خانواده های تحت تأثیر مجبور هستند صرفه جویی در هزینه های تحصیل یا دستیابی به فرصت های شغلی، خرید یک خانه یا صرفه جویی در روز بارانی را جبران کنند. کیفیت زندگی و زندگی برای اکثر مردم نیز شروع به کاهش می کنند، که می تواند بر ثبات خانواده ها و سلامت آنها و همچنین سلامت کلی تاثیر بگذارد. کسب و کار نیز شروع به احساس خرج کردن؛ به عنوان مصرف کنندگان هزینه های خود را مسدود می کنند، سود کسب و کار کوچک شروع به کاهش می کند و شرکت های بزرگ می توانند سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه (تحقیق و توسعه) را کنار بگذارند.

A recession is a significant decline in economic activity that goes on for more than a few months. It is visible in industrial production, employment, real income and wholesale-retail trade. The technical indicator of a recession is two consecutive quarters of negative economic growth as measured by a country's gross domestic product (GDP), although the National Bureau of Economic Research (NBER) does not necessarily need to see this occur to call a recession.

 

رکود اقتصادی