برنامه حسابداری چیست؟

تاریخ انتشار: 1398/08/20

برنامه حسابداری چیست؟

همه شرکت های بزرگ و کوچک برای مدیریت مراودات مالی خود به یک برنامه حسابداری نیاز دارند. تاریخچه حسابداری در جهان نزدیک به ۶۰۰۰ سال قدمت دارد و تاریخ نخستین مدارک کشف شده حسابداری به ۳۶۰۰ سال قبل از میلاد برمی گردد. پیشینه حسابداری در ایران نیز به نخستین تمدنهایی بر می گردد که دراین سرزمین پا گرفت، و مدارک حسابداری بدست آمده با ۲۵ قرن قدمت، گواه بر پیشرفت این دانش در ایران باستان است.

در طول تاریخ، روشهای حسابداری متوع و متعددی برای اداره امور حکومتی و انجام دادن فعالیتهای اقتصادی ابداع شد، که در پاسخ به نیازهای زمان، سیر تحولی و تکاملی داشته است. ممیزی املاک در تمدن ساسانی(در جریان اصلاحات انوشیروان، به منظور تشخیص مالیاتهای ارضی، کلیه زمینهای مزروعی کشور ممیزی و مشخصات آن از جمله مساحت، نوع زمین و نوع محصول در دفتری ثبت می گردید.) و تکامل حسابداری برای نگهداری حساب درآمد و مخارج حکومتی در دوران سلجوقیان(نگارش اعداد را به صورت علایمی کوتاه شده از نام اعداد عربی، حساب سیاق می نامند.

حسابداری سیاق که احتمالا در دوران سلجوقیان تکامل یافته، روشی است که بر اساس آن، حساب جمع و خرج هر ولایت در دفتر مربوط به ان ولایت ثبت و در عین حال یک دفتر اصلی در مرکز نگهداری می شده است که خلاصه جمع و خرج هر ولایت به طور جداگانه در صفحات مربوط، در آن به خط سیاق نوشته می شده است. این روش در دوران قاجاریه تکمیل شد و کتب خمسه(دفاتر پنج گانه) برای گروههای عمده مخارج نیز نگهداری می شده است و نگهداری حساب فعالیتهای بازرگانی به حساب سیاق، نمونه های بارز و پیشرفته آن است.

با این حال حسابداری نوین( دوطرفه) همانند بسیاری از دانشهای کاربردی دیگر، به همراه ورود فراورده های صنعتی و رسوخ موسسات و شرکتهای خارجی به ایران راه یافت. و در جریان تحولات اقتصادی _اجتماعی صد سال گذشته با پیدایش سازمانهای جدید دولتی و خصوصی (سهامی عام و سهامی خاص) و دگرگونی شیوه های تولید و توزیع بسیار پیشرفت کرد.

برنامه حسابداری ابزاریست که مدیران مالی و حسابدار ها به کمک آن می توانند پرداخت مالیات متعلقه حقوق کارکنان، ارسال لیست بیمه کارکنان و پرداخت حق بیمه ها، پرداخت مالیات ارزش افزوده و ارسال اظهار نامه، ارسال گزارشات خرید و فروش فصلی، ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد و... را انجام دهند.

برنامه حسابداری

از ویژگی های نرم افزار حسابداری خوب می توان به :

  • ارائه گزارش‌های تحلیلی و کاربردی،  ویژگی‎های بصری (گرافیکی) مناسب
  • یکپارچگی
  • به‌ روز بودن
  • سازگاری با کسب‌ وکار
  • گسترش‌پذیری
  • تضمین امنیت اطلاعات مالی
  • پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش با کیفیت
  • سادگی و کاربرپسند بودن
  • قیمت متناسب با امکاناتی که دریافت می‌کنید ؛ نام برد.

نرم افزار حسابداری قیاس جزو بهترین نرم افزار های حسابداری موجود در بازار با بیش از 20 سال سابقه فعالیت در حوزه تولید نرم افزار های پکپارچه مالی و ارائه دهنده راهکارهای مالی و حسابداری مطمئن تولیدی و بازرگانی و خدماتی و مالی و جامع و فروشگاهی می باشد.

برنامه حسابداری رایگان شخصی قیاس با بیش از 20هزار نصب فعال بسیار مورد استقبال عموم افراد قرار گرفته است. همچنین شما می توانید برنامه فروشگاهی رایگان قیاس با نام قیاس شاپ را از کافه بازار دانلود کنید.

برنامه حسابداری