ویژگی های نرم افزار حسابداری خوب چیست؟

تاریخ انتشار: 1398/03/18

ویژگی های نرم افزار حسابداری خوب چیست؟

در نگاه اول ممکن است به نظر برسد که تمام نرم افزار حسابداری تقریبا یکسان است، ارائه بدهی های حساب، حساب های قابل پرداخت، اسناد عمومی، صورتحساب و انواع دیگر از اجزای استاندارد است. با این حال فراتر از این ویژگی های اصلی ده ها ویژگی دیگر را می پوشاند و مجموعه ای گسترده از توابع و خدمات را پوشش می دهد. برخی از این ویژگی ها می توانند ضروری باشند. با این حال بسیاری دیگر از ویژگی ها، مفیدتر یا کم اهمیت تر از ترفندهای بازاریابی هستند.

 

1. گزارش و تجزیه و تحلیل

 اطلاعات قدرت در محیط کسب و کار چالش برانگیز امروز است. به همین دلیل هر برنامه حسابداری که شما ارزیابی می کنید باید دارای قابلیت گزارش و تحلیل قوی باشد. علاوه بر کمک به کاربران در دستیابی به فعالیت های مالی حیاتی، تابع گزارش و تجزیه و تحلیل به شرکت ها کمک می کند تا با مقررات دولتی و صنعتی مطابقت داشته باشند. قانون Sarbanes-Oxley، توافقنامه Basel II و سایر رهنمودهای قانونی سختگیرانه فشار بر شرکت ها و مدیران مالی برای تأمین صحت و به روز بودن اطلاعات مالی منتشر شده فشار می آورد.

 

2. گرافیک

حسابداری یک فعالیت متمرکز بر تعداد است. با این حال، گرافیک، به شکل نمودارها و سایر فرمت های تصویری، یک ابزار قدرتمند است که می تواند برای ارائه روند و مفاهیم دیگر به شیوه ای که اعداد به تنهایی نمی توانند تحویل دهند.

 

3. اتوماسیون

برای بسیاری از کسب و کارها، پشتیبانی از معاملات حسابداری ساده وظایف مدیریت مالی پایه فقط کافی نیست. بسیاری از شرکت ها نیاز به اتوماسیون کامل هزینه های کارمندان، حقوق و دستمزد و ورق های زمان دارند. بودجه شرکتها و ادارات؛ درخواست های خرید و سایر فعالیت های پیچیده مالی.

 

4. به روز رسانی خودکار

استفاده از نرم افزار حسابداری به روز می تواند بسیار مفید باشد. قوانین مالیاتی، مقررات و شیوه های مالی در طول زمان تغییر می کنند، بنابراین برای استفاده از نرم افزارهایی که به روزرسانی های سریع و کاربرپسند را دریافت می کنند، حیاتی است.

 

5. سفارشی سازی

شانس این است که هیچ نرم افزار حسابداری دقیقا مطابق نیازهای کسب و کار شما باشد. به همین دلیل است که می خواهید محصولی را بیابید که امکان سفارشی سازی آسان اظهارات، فرم ها، گزارش ها، صفحه نمایش ها، سیستم های راهنمایی و سایر جنبه های برنامه را فراهم کند.

نرم افزار حسابداری

6. اتصال به اینترنت

با حرکت به اینترنت در سراسر جهان، تنها منطقی است که نرم افزار حسابداری باید جمعیت را دنبال کند. به همین دلیل است که می خواهید اطمینان حاصل کنید که هر نرم افزار حسابداری دارای توانایی ارسال و دریافت اسناد دیجیتال و اداره صندوق های الکترونیکی است.

 

7. قابلیت همکاری

داده های وارد شده به نرم افزار حسابداری خود را می توان به طور مولد توسط برنامه های کاربردی مختلف کسب و کار در منابع انسانی، فروش، حمل و نقل و دیگر بخش های کلیدی کسب و کار استفاده شود. برعکس، ممکن است بخواهید برنامه حسابداری خود را برای استخراج اطلاعات از محصولات نرم افزاری دیگر استفاده کنید. به همین دلیل است که می خواهید قبل از تصمیم گرفتن در مورد اینکه آیا آن را خریداری کنید، توانایی یک برنامه حسابداری برای همکاری با نرم افزارهای دیگر را بررسی کنید.

 

8. مقیاس پذیری

با کار سخت و شاید شانس، کسب و کار شما در سال های آینده بزرگتر و با شکوه تر خواهد بود. آیا نرم افزار حسابداری شما قادر خواهد بود سرعت خود را حفظ کند؟ به دنبال محصولی باشید که بتواند به راحتی آن را ارتقا دهد تا بتواند تعداد بیشتری از کاربران را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و اطلاعات و تراکنشهای مالی را افزایش دهد. از فروشنده ها درباره محدودیت های برنامه های خود در این زمینه ها بپرسید.

 

9. قابلیت گسترش

کسب و کار شما ممکن است در گستره و اندازه نیز رشد کند؛ فروشنده نرم افزار حسابداری باید یا ماژول های افزودنی را ارائه دهد که مشتریان را قادر می سازد تا قابلیت های بالاتری را به محصول خود و یا یک مسیر مهاجرت به محیط کامل ERP اضافه کنند.

 

10. امنیت

تجارت شما بستگی به نرم افزار حسابداری خود  دارد. اگر داده ها از بین رفته یا دستکاری شده باشند، زمان، پول، اسرار کسب و کار (مانند اطلاعات فروش یا سود) را از دست می دهید و اگر خسارت به اندازه کافی شدید باشد، شرکت شما منحل خواهد شد. هر فروشنده باید قادر باشد به شما در مورد ویژگی های امنیتی ساخته شده در  نرم افزار خود بپردازد و همچنین این که چگونه محصول آنها می تواند با محافظت در محل خود (مانند فن آوری ضد تروجان و فایروال های شبکه) متصل شود.

 

ویژگی نرم افزار حسابداری