topic
حسابداری
دریافت و پرداخت
خرید و فروش
انبار
حقوق و دستمزد
عمومی و تنظیمات
تولید و بهای تمام شده
فروش خدمات
ابزارها
حسابداری مالیاتی - سامانه مودیان

نحوه نصب و راه اندازی دستگاه کارتخوان سامان کیش (سپ) و ارتباط با نرم افزار حسابداری قیاس پلاس تحت ویندوز

 

نصب و راه اندازی دستگاه کارتخوان سپ SAP شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش

در حال حاضر تنها امکان استفاده از حالت سنترال پی سی پوز سپ بر روی نرم افزار قیاس فعال شده، لذا در ابتدا مطمئن شوید که دستگاه شما بر روی این حالت تنظیم شده است، برای ادامه باید شماره پایانه را داشته باشید که می توانید از واحد پشتیبانی سپ دریافت نمایید. معمولا این شماره پایانه 8 رقم می باشد.

ضمنا آدرس سرور سنترال پوز را نیز بر روی 091.240.180.189 و درگاه 6000 تنظیم نمایید. برای تنظیمات می توانید از پشتیبان دستگاه کمک بگیرید.

کار با دستگاه تمام است، فقط کافیست مطمئن باشید که دستگاه کارتخوان شما به اینترنت متصل است.

حال باید تنظیمات را در نرم افزار قیاس انجام دهیم، 

تعریف کارتخوان در نرم افزار قیاس پلاس تحت ویندوز

در ماژول دریافت و پرداخت، با انتخاب گزینه کارتخوان، نسبت به تعریف کارتخوان اقدام می نماییم:

برای نحوه تعریف کارتخوان می توانید به مطالعه بخش آموزشی آن بپردازید که در این لینک قرارداده شده است، ولی بصورت کلی باید ابتدا حساب بانکی مدنظر را تعریف نموده و سپس نام حساب را در فرم تعریف کارتخوان انتخاب نمایید.

از قسمت نوع،  Pos Central SamanKish Tcp را انتخاب نمایید، که شناسه ترمینال(یا همان شماره پایانه) را بایستی وارد نمایید.کار تمام است، حال بایستی بتوانید از نرم افزار حسابداری قیاس ارتباط لازم با دستگاه کارتخوان را فراهم نمایید. در دو فرم امکان استفاده از قابلیت اتصال به کارتخوان می توان بهره برد:

1- فرم دریافت در سیستم دریافت و پرداخت، زبانه واریز به بانک

 

2- فرم فاکتور فروش گزینه "ثبت با تسویه"

که در فرم باز شده در قسمت کارت خوان، با انتخاب کارتخوان و انتخاب ارتباط با POS (کلید F11) ، باید ابتدا کارت توسط مشتری بر روی دستگاه کشیده شده تا مبلغ نمایان شود، پس از ورود رمز توسط مشتری، تأیید پرداخت به نرم افزار ارسال می شود

نکته : در صورتی که خطایی مبنی بر SSL داشتید، حتما فایل زیر را دانلود نمایید و در پوشه مربوط به قیاس پلاس، در کنار اگزه، آن را کپی نموده و از حالت فشرده خارج کنید:

https://dl.gheyas.com/dl/PcToPos/DllforSSL.rar

شناسه تأییدکننده: GheyasPlus

رمزعبور: @GheyasPlus123456