topic
حسابداری
دریافت و پرداخت
خرید و فروش
انبار
حقوق و دستمزد
عمومی و تنظیمات
تولید و بهای تمام شده
فروش خدمات
ابزارها
حسابداری مالیاتی - سامانه مودیان

ثبت کارت تولید

 

جهت نمایش سایر کیفیت های فیلم آموزشی فرم کارت تولید برروی لینک زیر کلیک نمائید.

https://www.aparat.com/v/DdiGM

برای ثبت کارت تولید از روی کارت پیش بینی در نرم افزار بهای تمام شده و تولید ثبت شده برروی گزینه ی"جدید" در کارت تولید کلیک نمائید تا صفحه زیر باز شود:

 

 

 

در صفحه باز شده لیست کارت پیش بینی ثبت شده نمایش داده می شود.کارت پیش بینی مورد نظر را انتخاب نموده سپس بر روی گزینه ی"بعدی" کلیک نمائید تا صفحه زیر باز شود:

 

1. در کادر شماره یک اطلاعات مربوط به درخواست و کارت پیش بینی نمایش داده می شود که قابل تغییر نمی باشد.

 

2. در کادر شماره دو اطلاعات مربوط کارت تولید مواد تولید شده را ثبت نمائید. (اطلاعاتی از قبیل محصول تولید شده، مقدار کالای تولید شده، تاریخ تولید و...)

 

3. بعد از تکمیل اطلاعات کارت تولید برای اینکه سند اعلامیه تولید، سند مصرف مواد و سند ضایعات تولید شده ثبت شود باید سند های مشخص شده انتخاب شوند.(در صورت انتخاب نشدن هر یک از نوع سند ها، سند مربوطه ثبت نخواهد شد)

 

4. بعد از تکمیل اطلاعات مربوط به کارت تولید برروی گزینه ی"تائید" کلیک نمائید.

 

کارت تولید ثبت شده در قسمت کارت تولید فرم کارت تولید نمایش داده می شود.

 

1. در فرم کارت تولید از قسمت مشخص شده در کادر شماره یک می توانید کارت تولید ثبت شده را حذف و ویرایش نمائید. (دقت داشته باشید قبل از حذف کارت تولید باید جزئیات کارت تولید باید حذف شود تا اسنادی که برای انبار ثبت شده اند، حذف شوند)

 

2. پس از تولید محصول از روی کارت پیش بینی ثبت شده از گزینه های مشخص شده در کادر شماره دو می توانید تغییرات مربوطه را اعمال نمائید.

 

حذف مواد مصرفی :

 

در صورتی که بخواهید کارت تولید را حذف نمائید ابتدا باید مواد مصرفی را حذف نمائید با کلیک بر روی گزینه "حذف مواد مصرفی" کلیه مواد مصرفی ثبت شده برای کارت تولید حذف می شود.

 

ویرایش مصرف مصرفی:

 

در صورتی که روی گزینه "ویرایش مواد مصرفی" کلیک نمائید صفحه زیر باز می شود که می توانید مواد مصرفی که از روی فرمول ثبت شده است ویرایش (حذف، کم و زیاد ) نمائید.

 

اعلامیه تولید جدید:

 

به هنگام ثبت کارت تولید از روی کارت پیش بینی امکان ثبت مقدار کالای تولید شده بیشتر از مقدار پیش بینی شده وجود ندارد در صورتی که کالای تولید شده بیشتر از کارت پیش بینی باشد با استفاده از گزینه اعلامیه تولید می توانید محصول تولیدی جدید را اضافه نمائید.

 

 

در کادر شماره 1 اطلاعات مربوط به کارت تولید نمایش داده می شود که غیر قابل تغییر می باشد. درکادر شماره 2 مقدار اعلامیه تولید را وارد نمائید و برروی گزینه "بعدی" کلیک نمائید تا صفحه زیر باز شود:

 

در فرم باز شده همانند سند ورود به انبار اعلامیه تولید را به صورتی دستی ثبت نمائید.

 

بعد از ثبت اعلامیه تولید به صورت دستی در کارت تولید مقدار اعلامیه تولید افزایش خواهد یافت:

 

 

توجه داشته باشید که قبل از ثبت سند اعلامیه تولید جدید باید مواد مصرفی جدید، ضایعات جدید و هزینه های مستقیم جدید  را از روی فرم های مشخص شده در پایین صفحه کارت تولید وارد نمائید.

 

مواد مصرفی جدید:

 

برای ثبت مواد مصرفی جدید برروی گزینه ی"مواد مصرفی جدید" کلیک نمائید تا صفحه زیر باز شود:

 

در قسمت "محاسبه براساس" مقدار مواد مصرفی براساس مقدار اعلامیه تولید جدید را ثبت نمائید. مقدار مواد مصرفی که در فرمول تعریف شده است براساس مقدار مشخص شده مقدار دهی شود.

 

 

همانطور که درتصویر مشخص است مقداردهی مصرف مواد براساس فرمول تعریف شده و محاسبه بر اساس مشخص شده در فرم قبلی انجام شده است. برای ثبت مواد مصرفی جدید روی گزینه ی"ثبت تعدادی" کلیک نمائید.

 

ضایعات جدید:

 

برای ثبت ضایعات جدید درکارت تولید با کلیک برروی گزینه "ضایعات جدید" صفحه زیر باز می شود:

 

در صورتی که در فرمول تعریف شده ضایعات تعریف نموده باشید بعد از کلیک برروی گزینه ی"بعدی" ضایعات بر اساس مقدار مشخص شده در فیلد "محاسبه بر اساس" محاسبه می شود. در غیر این صورت فرم باز شده فاقد اطلاعات می باشد. ضایعات جدید  مربوط به کارت تولید را ثبت نمائید.

 

 

هزینه جدید:

 

برای ثبت ضایعات جدید در کارت تولید با کلیک برروی گزینه ی"هزینه جدید" صفحه زیر نمایش داده می شود:

 

 

در صورتی که در فرمول تعریف شده هزینه تعریف نموده باشید بعد از کلیک برروی گزینه ی"بعدی" هزینه بر اساس مقدار مشخص شده در فیلد "محاسبه بر اساس" محاسبه می شود، در غیر این صورت فرم باز شده فاقد اطلاعات می باشد. هزینه جدید  مربوط به کارت تولید را ثبت نمائید.

 

 

بعد از ثبت کارت تولید برای مشاهده قیمت تمام شده محصول ابتدا باید ریالی کردن انبار انجام شود.( به راهنمای ریالی کردن انبار مراجعه نمائید.) سپس در قسمت کارت تولید قیمت تمام شده محصول تولیدی بر اساس روش محاسبه ریالی انبار (روش میانگین موزون یا روش فایفو) نمایش داده می شود:

 

1. در کادر شماره یک قیمت تمام شده کل و هر عدد ،جمع مبلغ ضایعات و جمع هزینه های انجام شده نمایش داده می شود.

 

2. در کادر شماره مبلغ مواد مصرفی، مبلغ اعلامیه تولید ثبت شده، مبلغ ضایعات و هزینه های مستقیم انجام شده به تفکیک نمایش داده می شود.