topic
حسابداری
دریافت و پرداخت
خرید و فروش
انبار
حقوق و دستمزد
عمومی و تنظیمات
تولید و بهای تمام شده
فروش خدمات
ابزارها
حسابداری مالیاتی - سامانه مودیان

ثبت کارت پیش بینی تولید

 

جهت نمایش سایر کیفیت های فیلم آموزشی فرم کارت پیش بینی تولید برروی لینک زیر کلیک نمائید.

https://www.aparat.com/v/hFxjt

 

پیش بینی تولید جهت شناسایی مواد اولیه مورد نیاز برای تولیدات مختلف کاربرد دارد و به کاربر کمک می‌ کند که اگر می خواهد محصولاتی با فرمول‌های مختلف تولید کند به چه مواد اولیه‌ای نیاز دارد و با توجه به موجودی‌های ثبت شده در سیستم، کاربر چه مقدار مواد را باید خریداری نماید.

برای ایجاد کارت پیش بینی تولید از قسمت تولید /کارت پیش بینی تولید برروی گزینه ی" کارت پیش بینی جدید" کلیک نمائید تا صفحه زیر باز شود:

 

 

 

در صفحه باز شده لیست درخواست های مانده دار به همراه مقدار درخواست ثبت شده و مانده تولید نشده و... نمایش داده می شود. درخواست ثبت شده را انتخاب نمائید و برروی گزینه ی"ادامه" کلیک نمائید تا صفحه زیر باز شود:

 

 

در صفحه باز شده لیست فرمول های تعریف شده برای کالای مورد نظر نمایش داده می شود فرمول مورد نظر را انتخاب نموده و برروی گزینه ی"ادامه" کلیک نمائید تا صفحه باز شود:

 

1. در کادر شماره یک اطلاعات مربوط به درخواست کالای تولید را نمایش می دهد که قابل تغییر نمی باشد.

 

2. در کادر شماره دو اطلاعات مربوط به پیش بینی کارت تولید نمایش داده می شود که بنابه پیش بینی انجام شده می توانید مقادیر مشخص شده را تغییر دهید.( برای مثال طبق پیش بینی انجام شده بر اساس مواد مصرفی مقدار کالا را به 80 عدد تغییر دهید)

 

3. پس از ثبت پیش بینی های انجام شده برروی گزینه ی "ادامه" کلیک نمائید تا صفحه زیر باز شود:

 

در صفحه باز شده مواد مصرفی، مواد ضایعاتی و هزینه های تولید بر اساس فرمول انتخابی که در ثبت کارت پیش بینی انتخاب نمودید، نمایش داده می شود. برای ثبت سند"پیش بینی مصرف تولید" و "پیش بینی اعلامیه تولید " برروی گزینه "ثبت اسناد" کلیک نمائید.

پس از ثبت کارت پیش بینی، بر اساس اطلاعاتی که در فرمول های تولید از قبل تعریف گردیده، می توان برآوردی از قیمت تمام شده سفارش و برآورد فی هر واحد سفارش محصول یا نیمه ساخته پی برد.

بعد از ثبت کارت پیش بینی از قسمت کادر شماره یک می توانید کارت پیش بینی را تبدیل به قطعی و یا حذف نمائید. از قسمت کادر شماره دو می توانید اطلاعات مربوط به کارت پیش بینی ثبت شده (اطلاعات مربوط به کارت پیش بینی از روی فرمول انتخابی تعریف شده  ثبت می شود) را ویرایش و یا حذف نمائید.