topic
حسابداری
دریافت و پرداخت
خرید و فروش
انبار
حقوق و دستمزد
عمومی و تنظیمات
تولید و بهای تمام شده
فروش خدمات
ابزارها
حسابداری مالیاتی - سامانه مودیان

چگونه نرم افزار قیاس+ را روی سرور نصب کنیم؟

برای نصب نرم افزار قیاس، ابتدا DVD حاوی اطلاعات نصب نرم افزار را در سیستم (کامپیوتر، لپ تاپ) قرار دهید. پیشنهاد می کنیم که اطلاعات را از روی لوح فشرده بر روی رایانه خود کپی نموده و سپس اقدام به نصب نمایید.

جهت نصب برنامه دو بار بر روی فایل Auto run کلیک نمائید. و یا با راست کلیک کردن بر روی آن از گزینه Run As Administrator استفاده نمایید.

نکته : قبل از نصب توجه نمایید که یوزر (کاربر) ویندوزی که با آن لاگین کرده اید بهتر است Administrator باشد و در غیر اینصورت، نام آن کاربر حتما انگلیسی بوده و از دو یا چند کلمه با فاصله استفاده نشده باشد مانند Ali zafari این اشتباه است و Alizafari درست است.

توجه نمایید که قبل از نصب نرم افزار ، در صورتی که قبلا نرم افزار بر روی این سرور و یا سرور دیگری نصب می باشد، حتما نسبت به غیر فعال سازی قفل اقدام نمایید.

همینطور از اطلاعات پایگاه داده، حتما فایل پشتیبان تهیه نمایید.

 

 

 

در مرحله ی بعد بر روی دکمه یRun  کلیک نمائید.

 

 

 

 

در صفحه ی اصلی نصب برنامه با کلیک بر روی دکمه ی "شروع"، مراحل بعدی نصب نرم افزار ادامه می یابد.

 

 

 

 

 

در صفحه ی بعدی به منظور تعیین مسیر نصب، . بهتر است درایوی را انتخاب نمائید که فضای کافی  برای برنامه و ذخیره ی اطلاعات بعدی نرم افزار را داشته باشد

 

 

 

 

 

در مرحله ی بعد نرم افزار های مورد نیاز برای نصب قیاس+ را نشان می دهد. در صورتی که یکی از این موارد نصب نباشند، هشدار می دهد که کاربر از لینک پائین آن را دانلود نماید.

 

در این مرحله در صورتی که تمامی موارد تیک دار شود ( به رنگ سبز) دکمه ی ادامه فعال شده و با کلیک بر روی آن به مرحله ی بعدی بروید. 

 

 

 

 

 

در مرحله ی بعد به صورت خودکار شروع به نصب پایگاه داده (SQL server 2014 ) نرم افزار می نماید.

 

تمامی مراحل نصب  SQL به صورت خودکار انجام می شود و نیاز به کلیک بر روی هیچ دکمه ای نیست.

 

 

در مرحله ی آخر در صورتی که نصب برنامه و پایگاه داده به صورت کامل انجام گیرد با کلیک بر روی دکمه ی "پایان"، مراحل نصب به اتمام می رسد.

 

 

 

 

 

نکته: در بعضی مواقع ممکن است در فرآیند بالا خطایی بوجود آید که ادامه نصب اتفاق نیافتد، در آن صورت بایستی نصب نرم افزار بصورت دستی صورت پذیرد که می توانید با واحد پشتیبانی ارتباط بگیرید.

 

فعال سازی سریال نرم افزار:

 

در مرحله ی بعد نوبت به فعال سازی سریال نرم افزار قیاس+ می رسد. ابتدا به اینترنت متصل شوید تا در ادامه امکان ثبت قفل نرم افزاری مقدور باشد.

با اجرای فایل اگزه (اجرایی) نرم افزار، فرم زیر نمایش داده می شود 

ابتدا سریال نرم افزار (12 رقمی)  را وارد نموده و با کلیک بر روی دکمه ی ادامه به مرحله ی بعد بروید. 

 

 

در مرحله ی بعد قوانین مربوط به ثبت سریال نرم افزار مشاهده می شود. در صورتی که شرایط را قبول دارید؛ می توانید با زدن تیک گزینه ی "شرایط فوق را خوانده و آن را می پذیرم" و کلیک بر روی دکمه ی "ادامه" به مرحله ی بعد بروید.

 

 

در مرحله ی بعد شماره ی همراه شخص خریدار نمایش داده می شود  تا پیامک فعال سازی به آن ارسال شود. در صورتی که شماره همراه صحیح می باشد با کلیک بر روی دکمه ی "ادامه" به مرحله ی بعد می روید.

 


 

 

سپس "کد فعال سازی" ارسال شده (یک کد 4 رقمی) را در صفحه ی بعدی وارد نمائید و بر روی دکمه ی ادامه کلیک کنید. در مرحله ی آخر اطلاعات به عنوان مشتری در پرتال ثبت می شود و با کلیک بر روی دکمه ی پایان، فعال سازی سریال نرم افزار هم به اتمام می رسد.  

شماره موبایل ثبت شده به عنوان مالک شناخته شده و کد تأیید به موبایل ایشان ارسال خواهد شد.

 


 

 

 

 

 

پس از فعال سازی سریال نرم افزار، برای ورود ابتدا فایل اجرایی (اگزه) قیاس را اجرا نموده و سپس نام کاربری و کلمه عبور (کاربر: مدیر سیستم، کلمه عبور :1) را درج نموده و وارد نرم افزار می شوید.

 

توجه نمایید ، در صورتی که قبلا فایل پشتیبان دارید بایستی پس از ورود به نرم افزار ، فایل پشتیبان را بازیابی نمایید.