topic
حسابداری
دریافت و پرداخت
خرید و فروش
انبار
عمومی و تنظیمات
سامانه رشد آموزش و پرورش

راهنمای تعریف کاربر

جهت نمایش سایر کیفیت های فیلم آموزشی فرم تعریف کاربر برروی لینک زیر کلیک نمائید. 

https://www.aparat.com/v/WHvkm

  • مسیر دسترسی به فرم:

صفحه اصلی ← عمومی ← تعریف کاربر

با کلیک بر روی گزینه "تعریف کاربر" در منوی عمومی، وارد صفحه ­ی تعریف کاربر شوید. از سمت راست بالای صفحه، پس از کلیک بر روی گزینه "جدید" صفحه"ایجاد کاربر" باز شده و می ­توانید مشخصات هر کاربر را به صورت جداگانه تعریف نمائید.

این فرم از بخش های مختلفی تشکیل شده است که شامل موارد زیر می باشد:

  1. نام کاربری:

نام کاربری مورد نظر را وارد نمائید.(در صورتی که از نسخه کلود استفاده می نمائید نام کاربری الزاما باید شماره همراه کاربر باشد.)

  1. ارتباط با کارکنان:

در قسمت ارتباط با کارکنان، حساب تفصیلی که قبلا برای این کاربر در قسمت اشخاص تعریف نموده اید را انتخاب نمائید(توجه داشته باشید که حساب انتخاب شده شامل گردش حساب مربوط به این کاربر می باشد)

  1. تصویر:

در بخش تصویر، می توانید تصویر کاربر خود را در صورت تمایل انتخاب و آپلود نمائید.

  1. شماره همراه:

در صورتی که از نسخه وب استفاده می نمایید وارد نمودن شماره همراه کاربران اختیاری است. اما اگر از نسخه کلود استفاده می نمایید وارد نمودن شماره همراه کاربران در هنگام تعریف الزامی است و از این طریق می توانید کاربران را  دعوت به کلود نمائید.

  1. پست الکترونیکی:

پست الکترونیکی کاربر را در صورت تمایل وارد نمائید.

  1. رمز عبور :

رمز عبور کاربر را وارد نمائید.(حداقل شامل 4 کاراکتر باشد)

  1. توضیحات :

چنانچه توضیحات خاصی در مورد کاربر مورد نظر دارید در این بخش وارد نمائید.

  1. نقش های کاربر :

در قسمت نقش های کاربر می توانید از نقش های کاربری که قبلا تعریف نموده اید، استفاده نمائید و در صورتی  که دسترسی خاصی برای این کاربر مدنظر دارید می توانید ابتدا از قسمت تنظیمات، نقش های سازمان، دسترسی مربوطه را ایجاد نمائید و سپس در این قسمت به کاربر اختصاص دهید.(چنانچه نقشی برای کاربر خود انتخاب نکنید به طور اتوماتیک دسترسی عمومی برای آن در نظر گرفته خواهد شد)

  1. در صورتی که تیک "کاربر فعال" را برای کاربری فعال نمائید، آن کاربر جزء کاربران فعلی سیستم محسوب می گردد و در صورتی که غیرفعال باشد آن کاربر اجازه ورود به نرم افزار را ندارد.
  2. چنانچه کاربری تیک "مدیر " را داشته باشد به عنوان مدیر سیستم در نظر گرفته می شود و تمام دسترسی ها را دارا می باشد.
  3. در صورتی که تیک "الزام تغییر رمز" را برای کاربری فعال نمائید،سیستم از کاربر مربوطه در زمان اولین ورود به نرم افزار می خواهد که رمز جدید برای خود تعیین نماید.

در پایان با کلیک برروی گزینه "ثبت" کاربر مورد نظر به لیست کاربران اضافه می شود.

نکته: در صورتی که می خواهید از کاربر خود به نسخه کلود دعوت نمائید می توانید از گزینه "دعوت از کاربر کلود"  استفاده نمائید.(توجه داشته باشید که نام کاربری الزاما باید شماره همراه کاربر باشد.) 

برای استفاده از این گزینه حتما باید شماره همراه کاربر خود را هنگام تعریف وارد کرده باشید. بعد از انتخاب این گزینه یک پیغام مبنی بر تایید انجام کار به شما نمایش داده خواهد شد که بعد از تایید یک پیام که حاوی لینک فعالسازی کاربر برای ورود به نسخه کلود می باشد برای آن شخص ارسال خواهد شد.

کاربر موردنظر با کلیک بر روی لینک ارسالی پیغامی مبنی بر موفقیت انجام کار مشاهده خواهد نمود. برای ورود به نسخه کلود در مرورگر خود به آدرس  https://www.gheyas.com/web وارد شده و سپس با یوزر و پسوردی که برای آن شخص تعریف نموده اید، می تواند وارد شود.

در صورت نیاز به ویرایش اطلاعات وارد شده هنگام تعریف کاربر می توانید از گزینه "ویرایش" و  برای حذف کاربر تعریف شده  نیز می توانید از گزینه "حذف" استفاده نمائید. 

نکته: در صورتی که با کاربر تعریف شده در نرم افزار سند ثبت کرده باشید امکان حذف آن کاربر را نخواهید داشت.