topic
حسابداری
دریافت و پرداخت
خرید و فروش
انبار
عمومی و تنظیمات
سامانه رشد آموزش و پرورش

راهنمای اشخاص

 

 

جهت نمایش سایر کیفیت های فیلم آموزشی فرم اشخاص برروی لینک زیر کلیک نمائید. 

https://www.aparat.com/v/JmYN2

پس از ایجاد گروه ­های اشخاص می­توانیم از طریق لیست اشخاص در فرم مربوط، اشخاص را ایجاد نمائید.

  •  مسیردسترسی به فرم:

 صفحه اصلی← عمومی← اشخاص

لیست اشخاص در این فرم مشاهده می ­شود و با کلیک بر روی دکمه جدید می­ توانید اشخاص جدید را به نرم ­افزار اضافه نمائید.

فرم تعریف اشخاص از قسمت­ های مختلفی تشکیل شده است که در ذیل توضیحات آن آمده است:

- اطلاعات شخص:

برای ایجاد یک شخص نوع "حقیقی یا حقوقی" اشخاص را مشخص نمائید. شماره کد به صورت خودکار در قسمت "کد" قرار می­ گیرد. تاریخ ایجاد اشخاص پیش فرض بر روی تاریخ جاری قرار دارد؛ البته می­ توانید این تاریخ را از تقویم انتخاب نمائید و یا تغییر دهید. تاریخ تولد شخص حقیقی یا تاریخ ایجاد شخص حقوقی برای ارسال خودکار پیام تبریک کاربرد دارد. نام اشخاص را به فارسی (اجباری) و لاتین (اختیاری) وارد نمائید. برای اشخاص حقیقی نام و نام خانوادگی را پشت سر هم وارد کنید. نام لاتین برای اخذ گزارشات انگلیسی در مدل استفاده چند زبانه از نرم­ افزار کاربرد دارد. در فیلد "گروه" می­ توانید از لیست کشوئی (طرف حساب­ های تجاری و طرف حساب­ های غیر تجاری) طرف حساب اشخاص را انتخاب نمائید. اطلاعات مربوط به "کد ملی" و "کد اقتصادی" را در فیلدهای مورد نظر وارد نمائید.

-  مشخصات کاربر:

اطلاعات کامل از قبیل: "شماره همراه"، "تلفن"، "پست الکترونیکی"، "کد پستی"، " استان"، "شهر"، و "آدرس" را  در فرم تعریف اشخاص تکمیل نمائید.

- نوع مراودات مالی:

  • انتخاب گزینه "مشتری" امکان ثبت فاکتور فروش را برای شخص می ­دهد.
  • انتخاب گزینه "تأمین ­کننده" امکان ثبت فاکتور خرید را برای شخص می ­دهد.
  • انتخاب گزینه "کارکنان" امکان تعریف شخص در بخش کارکنان سیستم حقوق دستمزد و تعریف تنخواه­ دار و... را می ­دهد.
  • انتخاب گزینه "واسطه" امکان تعریف این شخص را به عنوان بازاریاب، نماینده یا واسطه فروش در فاکتور­های فروش کالا یا خدمات و محاسبه پورسانت می ­دهد. یک شخص می­ تواند در دو یا چند گروه تیک خورده و معتبر باشد

- حساب:

گروه تفصیلی و لیست تفصیل­ ها را از این بخش انتخاب نمائید. گزینه "سقف بدهی" در این فرم عددی است که آن­ را به عنوان سقف بدهکاری یک شخص مشخص می­ نمائید و اگر باعث عبور بدهی از سقف تعیین شده شود، نرم ­افزار با نمایش پیغام کنترل سقف بدهی اجازه­ی ثبت سند را نمی ­دهد.

- لیست قیمت:

لیست­ های قیمتی مختلف در قالب قیمت 1 تا قیمت 6 وجود دارد. مانند: قیمت خرده فروشی، قیمت عمده­ فروشی، قیمت درب کارخانه و... . با انتخاب هر یک از لیست­ های قیمت کاربر اجازه می­ دهد شخص از چه لیست قیمت ­هائی موقع صدور فاکتور بتواند استفاده نماید.

 پس از اطمینان از ثبت موارد الزامی، بر روی دکمه­ ی ثبت کلیک نمائید تا بتوانید در صفحه اشخاص­، آن­ ها را مشاهده نمائید.

 

  نکته ­ها:

  •  تعریف لیست اشخاص و مشخصات کامل آن­ ها مهم و برای استفاده بهتر از نرم­ افزار ضروری است. سعی نمائید مسئول مشخصی برای این کار تعیین نمائید و از تعریف چند باره اشخاص کنترل و جلوگیری شود.
  • گروه تفصیل و لیست تفصیلی ­ها در فرم تعریف اشخاص، قبلاً در بخش حساب ­های تفصیلی تعریف شده­ اند.