topic
حسابداری
دریافت و پرداخت
خرید و فروش
انبار
عمومی و تنظیمات
سامانه رشد آموزش و پرورش

مدیریت اسناد انبار

 

مدیریت اسناد انبار

درفرم مدیریت اسناد انبار همه اسناد ثبت شده در انبار نمایش داده می شود.  

  • مسیر دسترسی به فرم :

صفحه اصلی← منوی انبار← مدیریت اسناد انبار

این فرم از بخش های مختلفی تشکیل شده و شامل موارد زیر می باشد:

  1. می توان محدوده اسناد ثبت شده در سال مالی را فیلتر نمود.
  2. با استفاده از آیکون های نمایش داده شده در کادر شماره 2 می توان ریز سند انتخابی را مشاهده نمود.
  3. با استفاده از آیکون های مشخص شده می توان سند انتخابی را حذف و یا ویرایش نمود.

نکته: سندی که در وضعیت قطعی باشد امکان حذف و یا ویرایش ندارد. جهت حذف یا ویرایش سند انبار باید وضعیت آن را به غیر قطعی تغییر دهید.

  1. با استفاده از آیکون چاپگر می توان سند انتخابی را در فرمت های موجود چاپ گرفت.

  1. قطعی و غیر قطعی نمودن اسناد:

 از قسمت مدیریت اسناد انبار می توان سند های مورد نظر را تبدیل به قطعی و یا سند قطعی را برگشت از قطعی نمود.( امکان تبدیل به قطعی و برگشت از قطعی مربوط به دسترسی کاربری است که از برنامه استفاده می کند.)

  1. عملیات انبار شامل موارد زیر می باشد:
  • کنترل انبار: پس از قطعی نمودن اسناد، برای کنترل ورودی و خروجی انبار در بازه زمانی مشخص از قسمت عملیات انبار بر روی گزینه "کنترل انبار" کلیک نمائید.

​ تاریخ کنترل تعدادی را مشخص نموده و برروی گزینه "ثبت" کلیک نمائید.

نکته : در صورتی که انبار در بازه مشخص شده هیچ کالایی دارای مانده منفی نباشد عملیات کنترل انبار انجام شده و پیغام "عملیات با موفقیت انجام شد" نمایش داده می شود و در صورتی که کالا یا کالاهایی در انبار در بازه مشخصی موجودی منفی داشته باشد با پیغامی موجودی منفی کالا (ها) در تاریخ مشخص شده نمایش داده می شود.

  • حذف کنترل انبار

پس از کنترل انبار امکان ثبت، حذف و ویرایش سند در محدوده کنترل انبار وجود ندارد. در صورت نیاز به انجام عملیات ذکر شده باید کنترل تعدادی انجام شده بر روی اسناد انبار را حذف نمائید.

 از قسمت عملیات انبار بر روی گزینه "حذف کنترل انبار " کلیک نمائید.  در فرم باز شدن تاریخ حذف کنترل انبار را انتخاب نموده و بر روی گزینه" ثبت" کلیک نمائید.

نکته : در صورتی که در بازه انتخاب شده کنترل انبار انجام شده باشد با حذف کنترل انبار، کنترل تعدادی انجام شده حذف شده و پیغام "عملیات با موفقیت انجام شد " نمایش می دهد. در غیر این صورت پیغام خطای زیر نمایش داده می شود.