topic
حسابداری
دریافت و پرداخت
خرید و فروش
انبار
عمومی و تنظیمات
سامانه رشد آموزش و پرورش

سند خروج انبار

سند خروج انبار

  • مسیر دسترسی به فرم :

صفحه اصلی← منوی انبار← سند خروج انبار

با کلیک بر روی گزینه "+" (در مقابل سند خروج انبار) ، وارد صفحه ­ی سند خروج انبار شوید. از سمت راست بالای صفحه، پس از کلیک بر روی گزینه "جدید" صفحه ثبت سند خروج باز شده و می ­توانید مشخصات سند خروج انبار را وارد نمائید.

فرم سند خروج از بخش های مختلفی تشکیل شده که شامل موارد زیر می باشد: (1)

  • نوع خروج:

نوع خروج که همان نوع سند خروج از انبار ( برای مثال حواله انبار، خروج امانی، موجودی پایان دوره و ...) می باشد را انتخاب نمائید.( انواع اسناد انبار از قبل در تنظیمات انبار تعریف شده و قابل ویرایش می باشد.)

  • اشخاص:

نام شخص مورد نظر را انتخاب نمائید.(لیست اشخاص از قبل در فرم اشخاص تعریف شده است)

  • انبار خروج :

در این قسمت می توان انبار مورد نظر سند خروج را تعیین نمود.

  • شماره فاکتور:

همان شماره سند خروج انبار می باشد. شماره به صورت خودکار به سند خروج داده می ­شود و قابل تغییر می باشد. (شماره گذاری آن توسط نرم افزار به این صورت می باشد که آخرین شماره سند خروج تعریف شده به علاوه یک را پیشنهاد می­ دهد.)

  • ساعت و تاریخ:

ساعت و تاریخ سند خروج انبار به صورت خودکار، براساس تاریخ و ساعت سیستم سرور( سیستمی که نرم افزار برروی آن نصب گردیده است) تعیین میگردد و قابل تغییر است.

  • شرح:

در صورت تمایل شرح مربوط به سند خروج را وارد نمائید.

آیتم های سند: (2)

  • شناسه:

ابتدا از قسمت شناسه کالاهای مورد نظر را برای سند خروج انتخاب نمائید.

  • نام واحد:

نام واحد اصلی به صورت پیش فرض پس از انتخاب کالا نمایش داده میشود.(درصورتی که برای کالا واحد فرعی تعیین نموده باشید می توانید نام واحد را تغییر دهید و کالا با واحد فرعی در سند خروج انبار ثبت نمائید.)

  • مقدار خروج:

مقدار خروج از کالای انتخاب شده را وارد نمائید.

  • کد و تاریخ پیگیری:

در صورت تمایل می توانید کد و تاریخ پیگیری را وارد نمائید.

اطلاعات کالا : (3)

در این قسمت اطلاعات کالای انتخابی همچون تصویر کالا، آخرین فی و همچنین موجودی کالا در انبار مربوطه نمایش داده میشود.

ورود اطلاعات از اکسل: (4)

در صورت تمایل می توانید آیتم های سند را از فایل اکسل، بازخوانی نمائید. ابتدا برروی گزینه ی "ورود اطلاعات از اکسل" کلیک نمائید. 

در این فرم با استفاده از گزینه ی "ساخت فایل نمونه" ، اکسل مربوطه را دریافت و آیتم های سند را در این فایل وارد نموده و ذخیره نمائید. سپس مسیر قرار گیری فایل را مشخص کرده و بر روی گزینه ی "ادامه" کلیک نمائید. آیتم های سند به صورت دسته جمعی وارد فرم اصلی ثبت فاکتور خواهند شد.

پس از ثبت اطلاعات سند با کلیک بر روی گزینه "ثبت"  سند خروج از انبار ثبت شده و کالاهای انتخابی به صورت تعدادی از انبار کسر خواهد شد.

نکته: بررسی موجودی و اجازه ی خروج کالا از انبار براساس تاریخ و ساعت ورود و خروج کالا در انبار سنجیده می شود.

سند خروج ثبت شده در لیست اسناد نمایش داده می شود:

با دوبارکلیک نمودن بر روی هر یک از اسناد سند مورد نظر در وضعیت ویرایش قرار می گیرد و می توان تغییرات لازم را در سند اعمال و مجدد ثبت نمود.

نکته: سندی که در وضعیت قطعی قرار گرفته باشد امکان ویرایش نخواهد داشت و برای ویرایش سند باید وضعیت سند به غیر قطعی تبدیل شود.

با کلیک برروی گزینه ی" چاپ سند" گزارشات مربوط به چاپ سند انبار باز می شود که با انتخاب هر یک می توانید از فرمت مورد نظر چاپ بگیرید.

نکته: در صورت نیاز به فرمت پی دی اف از گزارش انتخابی با توجه به شماره های 2 و 3 مشخص شده در تصویر می توان گزارش مورد نظر را دانلود نمود.