topic
حسابداری
دریافت و پرداخت
خرید و فروش
انبار
عمومی و تنظیمات
سامانه رشد آموزش و پرورش

راهنمای تعریف انبار

راهنمای تعریف انبار

  • مسیر دسترسی به فرم :

           صفحه اصلی← منوی انبار← تعریف انبار

    با کلیک بر روی گزینه "تعریف انبار" در منوی انبار، وارد صفحه ­ی تعریف انبار شوید. از سمت راست بالای صفحه، پس از کلیک بر روی گزینه "جدید" صفحه ایجاد انبار باز شده و می ­توانید مشخصات انبار را به صورت جداگانه تعریف نمائید.

این فرم از بخش های مختلفی تشکیل شده است که شامل موارد زیر می باشد:

  1. نام :

ابتدا نام انبار مورد نظر را وارد نمائید.

  1. نوع انبار:

نوع انبار شامل عادی و فروشگاهی می باشد که با توجه به نوع انبار مورد نظر آن را تعیین نمائید.

  1. تفصیل انبار:

در صورت تمایل جهت ثبت سند حسابداری می توانید حساب تفصیل مربوط به انبار را از لیست حساب های تفصیلی انتخاب نمائید.

  1. کاربران مجاز:

در قسمت کاربران مجاز در صورتی که می خواهید همه کاربران نرم افزار به انبار مورد نظر دسترسی داشته باشند گزینه "اعتبار تمام کاربران روی انبار " را فعال نمایید در غیر این صورت ابتدا این  گزینه را غیرفعال نموده، سپس کاربران مورد نظر خود را از لیست کاربران انتخاب نمائید.

  1. اعتبار تمام کالاها روی انبار:

در صورتی که همه کالا های تعریف شده در نرم افزار در انبار تعریف شده دارای اعتبار باشد( برای همه کالا های تعریف شده در انبار امکان ثبت سند ورود و خروج وجود داشته باشد) گزینه "اعتبار تمام کالا ها روی انبار" را فعال نمائید.

در صورتی که گزینه ذکر شده را  غیر فعال نمایید، نیاز است تا برای کالاها در انبار تعریف شده، اعتبار ایجاد نمائید. جهت تعیین اعتبار کالا در انبار مورد نظر از فرم تعریف کالا / گزینه ی "انبارها" انبار مورد نظر را برای هر یک از کالا انتخاب نمائید. 

در پایان با کلیک برروی گزینه "ثبت" انبار مورد نظر به لیست انبار ها اضافه می شود.

نکته: جهت حذف یا ویرایش انبار می توانید با کلیک برروی گزینه های "ویرایش" و "حذف" اقدام نمائید. در نظر داشته باشید در صورتی که انبار مورد نظر شما دارای گردش باشد، امکان حذف یا ویرایش آن وجود ندارد و در صورت نیاز، لازم است ابتدا اسناد مرتبط با انبار مورد نظر را حذف نمایید سپس نسبت به ویرایش یا حذف آن اقدام نمائید.