topic
حسابداری
دریافت و پرداخت
خرید و فروش
انبار
عمومی و تنظیمات
سامانه رشد آموزش و پرورش

ثبت فاکتور فروش فروشگاهی لمسی

در فروشگاه ها، سرعت ثبت فاکتور و ارائه رسید به مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین منظور فرمی به نام "فاکتور فروش فروشگاهی" در نرم افزار تعبیه شده است تا فروشندگان بتوانند با استفاده از بارکدخوان و یا کلیک بر روی تصاویر،  به سرعت کالاها را انتخاب کرده و فاکتور ثبت کنند.

مسیر دسترسی به فرم :

صفحه اصلی ← خرید و فروش  ← فاکتور فروش فروشگاهی

با توجه به اینکه اکثر مشتریان در فروشگاه ها، مشتریان جدید می باشند، به صورت پیش فرض مشتری متفرقه به عنوان طرف حساب فاکتور ثبت می شود اما همچنین می توانید با استفاده از جستجو در کادر "انتخاب مشتری اختیاری" نام مشتری مورد نظر خود را از بین اشخاص تعریف شده در نرم افزار، انتخاب نمائید. و همچنین می توانید شماره تماس مشتری برای درج در فاکتور ثبت نمائید.

در کادر "جستجوی کالا"  براساس بارکد، شناسه یا نام کالا جستجو انجام می شود و کالای مورد نظر انتخاب می شود. همچنین می توانید برخی کالاهای پرفروش را دسته بندی کرده و در همین فرم قرار دهید تا بتوانید تنها با لمس نام یا تصویر کالا، آن را در فاکتور ثبت نمائید. 

برای این کار، بر روی دکمه ی کلیک کرده و در فرم زیر گروه بندی جدیدی برای کالاهای خود ایجاد کنید. این گروه ها در فرم فروش فروشگاهی قابل دسترسی و استفاده می باشند. 

برای ایجاد گروه کالای جدید فروشگاهی ابتدا نام گروه را در کادر " نام دسته بندی جدید" وارد کرده و سپس بر روی دکمه جدید کلیک کنید. پس از آن کادری خالی با نام انتخاب شده در سمت چپ ایجاد می شود که در آن با اضافه کردن کالاهای مورد نظر و انتخاب دکمه ثبت، گروه کالای جدید به لیست های فروش لمسی  اضافه می شود.

پس از انتخاب کالا از طریق جستجو یا لمسی، اقلام فاکتور در سمت چپ فرم لیست می شوند. جمع کل، تخفیف و مالیات فاکتور نیز در پائین قابل مشاهده است. همچنین می توانید توضیحات دلخواهی برای فاکتور در کادر مربوطه درج نمائید. در مرحله آخر نحوه ثبت فاکتور انتخاب می شود. برای انتخاب هرکدام از روش های ثبت بر روی دکمه مربوطه کلیک کنید.

با انتخاب گزینه "دریافت نقدی" مبلغ فاکتور به صندوق مورد نظر منتقل می شود.

با انتخاب گزینه ی "دریافت از طریق کارت خوان"، مبلغ فاکتور از طریق کارت خوان به بانک مورد نظر منتقل می شود.

با انتخاب گزینه ی" ثبت با تسویه" می توانید ترکیبی از چند نوع ثبت مختلف نقدی، کارت خوان، چک و یا بستانکاری را برای فاکتور تعیین کنید.