topic

نحوه ثبت انواع اسناد فروش(فاکتور خرید و فروش) در نرم افزار اندروید و آنلاین قیاس چگونه است؟

 

نحوه ثبت انواع اسناد فروش تقریبا یکسان هستند، لذا در ادامه به نحوه ثبت فاکتور فروش می پردازیم:

از منوی اصلی نرم افزار، وارد گزینه خرید/فروش می شویم. منوی نمایش داده شده، بر اساس تاریخ اسناد صادر شده را فیلتر کرده و به شما نمایش می دهد، بصورت پیش فرض تاریخ روز قراردارد.

1 – برای ثبت اسناد فروش بر روی گزینه + کلیک کرده و نوع سند مورد نظر برای ثبت را انتخاب می کنیم.

 

2- پس از وارد کردن اطلاعات اصلی سند از جمله مشتری، آدرس تحویل، واسطه و ... برای افزودن اقلام فاکتور، گزینه مورد نظر را لمس کنید.

توجه بفرمایید، در صورت انتخاب مشتری با عنوان مشتری متفرقه، شما می توانید سند فروش را به طرفیت مشتری متفرقه ثبت نمایید، ولی عنوان مشتری را می توانید بصورت دلخواه ثبت نمایید، این بدان معناست که در صورتی که تعداد پیش فاکتور یا فاکتور فروش شما برای افراد متفرقه زیاد است، می توانید از این طریق، از وارد کردن اطلاعات مشتریانی که هنوز مبادله تجاری آن ها با شما قطعی نشده است، اجتناب نمایید.

 

3 - شما میتوانید کالای جدید خود را همزمان در این قسمت ثبت کنید و یا اگر از قبل ثبت کرده اید آن ها را انتخاب نمایید.  (در راهنمای "انبار" نحوه وارد کردن کالا را میتوانید مشاهده کنید)

همچنین در این فرم می توانید با استفاده از دوربین تلفن همراه خود و با رفتن به قسمت بارکد در بالا سمت چپ، انتخاب اقلام را سریع تر نمایید.

در صورتی که از ابزار بارکدخوان متصل به تلفن همراه خود بهره می برید، با رفتن به قسمت جستجو(علامت ذره بین) می توانید از آن استفاده نموده و دقت و سرعت عمل خود را بالا ببرید.

در این فرم به دو صورت می توانید اقلام را وارد نمایید، با لمس نام هر قلم خدمت یا کالا، آن به لیست ثبت شما اضافه می شود. با لمس گزینه سمت چپ هر کالا، که آیکن شماره ها می باشد، وارد جزئیات هر قلم شده و می توانید جزئیات آن را وارد و انتخاب نمایید.

 

4- بعد از ثبت کالا، قیمت مورنظر را وارد کنید و گزینه تایید فاکتور را لمس کنید.

در صورتی که تنظیمات انجام شده باشد و قیمت ها قبلا برای اقلام وارد شده باشد بصورت اتومات قیمت ها در جزئیات اقلام وارد می شود، در غیر اینصورت می توانید با توجه به سطح دسترسی آن را تغییر دهید.

در این فرم موجودی کالا را می توانید مشاهده نمایید، همچنین از واحدهای فرعی اقلام استفاده نمایید، تخفیف ریز آن کالا را وارد نموده و سود بر اساس مبلغ فروش منهای آخرین قیمت خرید را مشاهده نمایید. همچنین توضیحات ریز آن قلم کالا را وارد نمایید.

پس از انتخاب اقلام نوبت به ثبت نهایی سند خرید یا فروش می رسد. در قسمت اطلاعات اسناد خرید/فروش می توانید اقلام انتخاب شده به همراه مقادیر و مبالغ را مشاهده نموده و با مشاهده مبغ کل و جزئیات از صحت ورود اطلاعات مطمئن شوید.

 

در نهایت با توجه به نوع سند، گزینه های ثبت نهایی اسناد خرید یا فروش کمی با هم متفاوت هستند. که در زیر به آن ها می پردازیم.

پیش فاکتور

دکمه ثبت:  با لمس گزینه ثبت، اطلاعات شما بر روی سرور (ابرآ/سرور شخصی) ذخیره شده و می توانید با انتخاب نوع گزارش مورد نظر، نسبت به نمایش، چاپ یا اشتراک گذاری اقدام نمایید.

 

فاکتور فروش

  1. نقدی: در صورت دریافت مبلغ بصورت نقد، با انتخاب این گزینه، سند حسابداری مربوط به فروش و مبلغ دریافتی نقد در صندوق نقد انتخابی ثبت می گردد.
  2. کارت خوان: در صورت دریافت مبلغ بصورت واریز به بانک یا کارت خوان، با انتخاب این گزینه، سند حسابداری مربوط به فروش و مبلغ دریافتی واریز شده به حساب بانکی در حساب بانکی انتخابی ثبت می گردد.
  3. ثبت و تسویه : در صورتی که مشتری مبلغ سند فروش را کامل نپردازد ، یا بخشی از آن را نقد، بخشی از آن را واریز به بانک و یا حتی چک پرداخت نماید، می توانید از این گزینه انتخاب نمایید.

و در نهایت اطلاعات شما بر روی سرور (ابرآ/سرور شخصی) ذخیره شده و می توانید با انتخاب نوع گزارش مورد نظر، نسبت به نمایش، چاپ یا اشتراک گذاری اقدام نمایید.

 

فاکتور خرید

  1. نقدی: در صورت پرداخت مبلغ بصورت نقد، با انتخاب این گزینه، سند حسابداری مربوط به خرید و مبلغ پرداختی نقد از صندوق نقد انتخابی ثبت می گردد.
  2. برداشت از حساب: در صورت پرداخت مبلغ بصورت برداشت از حساب و انتقال بانکی، با انتخاب این گزینه، سند حسابداری مربوط به خرید و مبلغ پرداختی انجام شده از حساب بانکی در حساب بانکی انتخابی ثبت می گردد.
  3. ثبت و تسویه : در صورتی که شما مبلغ سند خرید را کامل نپردازد ، یا بخشی از آن را نقد، بخشی از آن را برداشت از حساب و یا حتی چک پرداخت نماید، می توانید از این گزینه انتخاب نمایید.

و در نهایت اطلاعات شما بر روی سرور (ابرآ/سرور شخصی) ذخیره شده و می توانید با انتخاب نوع گزارش مورد نظر، نسبت به نمایش، چاپ یا اشتراک گذاری اقدام نمایید.