topic
حسابداری
دریافت و پرداخت
خرید و فروش
انبار
حقوق و دستمزد
عمومی و تنظیمات
دانش نامه عمومی فناوری اطلاعات
حسابداری مالیاتی - سامانه مودیان

چگونه می توان با یک سیستم خارج از شبکه از طریق IP Valid به سرور قیاس پلاس متصل شد؟

برای اتصال کلاینت خارج از شبکه به سرور قیاس پلاس باید پورت 1433 که مربوط به SQL می باشد، بر روی سرور قیاس پلاس باز باشد و این مورد توسط مسئول IT شرکت باید بررسی شود.

به منظور ارتباط از راه دور نرم افزار واحد آی تی مجموعه شما بایستی از طریق Port Forwarding بر روی تنظیمات مودم نسبت به این کار اقدام نماید.

نکته : حتما مقاله موجود در مسیر اینجا را مطالعه نمایید تا با خطرات این روش آشنا شوید، بطور کل این روش پیشنهاد نمی گردد و شما می توانید از نرم افزار حسابداری تحت وب قیاس استفاده نمایید.

بعد از اطمینان از باز بودن پورت و ست شدن IP Valid برای سرور، در کلاینت مورد نظر نرم افزار را باز نمائید و در قسمت نام سرور IP Valid  را وارد نموده و سپس کاما بگذارید( , ) و 1433 را وارد نمائید و کلید برقراری ارتباط را بزنید.

185.39.21.67,1433   :مثال 

مثال در شکل زیر نمایش داده شده است.

 

در صورتی که کلیه مراحل به درستی روی سیستم شما تنظیم شده باشد به بانک های اطلاعاتی سرور مورد نظر وصل خواهید شد.

 

نکته:

در صورتی که سرور دارای دو نسخه از پایگاه داده SQL  باشد، باید در قسمت نام سرور بعد از IP Valid،  Dynamic Port مربوط به آن را وارد نمائید.

این پورت را می توانید از مسیر زیر برروی سیستم سرور استخراج نمائید:

ابتدا وارد SQl Server Configuration Manager شده و در قسمت SQL Server Network Configuration وارد شده و زیر گزینه ی Protocols For Gheyasplus را انتخاب نمائید. سپس در سمت راست پنجره، از بین گزینه های نمایش داده شده  بر روی گزینه ی TCP/IP کلیک راست نمائید و Properties را انتخاب نمائید. از پنجره ی باز شده وارد تب دوم بنام        IP Addresses شوید. Port وارد شده در جلوی گزینه ی TCP Dynamic Port را باید بعد از ip Valid وارد نمائید.(دسترسی به پورت در تصویر نمایش داده شده است)

 

 

فرمت ورود پورت هنگام ورود به نرم افزار قیاس پلاس، در نام سرور به این صورت می باشد:

Ip Valid , TCP Dynamic Port