topic
حسابداری
دریافت و پرداخت
خرید و فروش
انبار
حقوق و دستمزد
عمومی و تنظیمات
دانش نامه عمومی فناوری اطلاعات
حسابداری مالیاتی - سامانه مودیان

تغییر محل نصب نرم افزار و جابجایی و انتقال به سرور جدید چگونه انجام می شود؟

تغییر محل نصب نرم افزار و یا جابجایی و انتقال به سرور جدید - غیرفعال سازی قفل - نصب مجدد نرم افزار حسابدرای قیاس

 

قبل از اینکه قفل را غیر فعال نمایید و عملیات انتقال را انجام دهید، بهتر است از اطلاعات پایگاه داده خود یا همان شرکت خود فایل پشتیبان تهیه نمایید، حتما مقاله نحوه ی پشتیبان گیری از اطلاعات یک شرکت (دیتابیس) را مطالعه بفرمایید و  همچنین فایل تهیه شده را بر روی یک هارد اکسترنال و یا فلش نیز ذخیره و نگهداری نمایید.

برای جا بجایی سرور از روی یک سیستم به سیستم دیگر ابتدا باید قفل در سیستم قبلی غیرفعال شود.

برای این کار به قسمت تنظیمات نرم افزار (به صورت یک چرخ دنده در بالای صفحه ی اصلی سمت چپ تصویر) بروید

 

در صفحه ی تنظیمات، روی مشخصات قفل کلیک نمائید.

 

در مرحله ی بعد ابتدا از اتصال به اینترنت اطمینان حاصل نمائید. سپس در مشخصات قفل ، بر روی دکمه ی غیرفعال سازی قفل کلیک کنید. 

 

پس از کلیک بر روی دکمه ی غیرفعال سازی قفل ، با پیغام غیرفعال کردن قفل مواجه می شوید که در صورت اطمینان با کلیک روی دکمه ی بله آن را تایید نمائید (دقت نمایید که شماره سریال قفل را قبلا نزد خود نگاه دارید و یا از طریق پرتال پشتیبانی قیاس آنرا بدست آورید)

 

در پایان پیغام عملیات با موفقیت ظاهر خواهد شد که نشان دهنده ی غیرفعال شدن سریال قفل روی این سیستم می باشد.

   

اکنون می توانیم نرم افزار را روی یک سیستم دیگر نصب کنید(به  نصب مجدد نرم افزار رجوع شود)

برای فعال سازی مجدد قفل روی سیستم ابتدا در صفحه ی ورود نام کاربر و رمز آن را وارد نمائید. 

 

 

در این مرحله صفحه ی فعال سازی مجدد نرم افزار ظاهر خواهد شد . در پنجره ی اول باید سریال 12 رقمی قفل نرم افزار را وارد کنید. ( قبل از انجام فعال سازی قفل بر روی سیستم جدید باید از اتصال اینترنت اطمینان حاصل نمائید) 

 

در صفحه ی بعدی شرایط مربوط به نصب نرم افزار را تایید کرده و کلیک بر روی دکمه ی ادامه به مرحله ی بعد بروید

 

در صفحه ی بعد باید اطلاعات مربوط به شرکت یا شخص خریداری شده تکمیل شود. در این قسمت وارد کردن فیلد های شخصیت، عنوان، نام، کد/ شناسه ملی، ایمیل و تلفن همراه الزامی می باشد. پس از وارد کردن اطلاعات با کلیک بر روی دکمه ی ادامه به مرحله ی بعد می رویم. 

 

در صفحه ی بعد مشخصات وارد شده را تأیید کنید, سپس با کلیک بر روی دکمه ی ادامه به مرحله ی بعد بروید.

 

 

در صفحه ی بعد با توجه به شماره همراهی که در مراحل قبلی وارد نمودید جهت فعال سازی نرم افزار یک کد 4 رقمی به شماره موبایل وارد شده، پیامک خواهد شد.  عدد ارسال شده را در کادر مربوط به آن واردکنید و سپس برروی دکمه ی ادامه کلیک نمائید.

 

 

در پایان اطلاعات در پرتال مشتریان قیاس پلاس با موفقیت ثبت شده و بر روی دکمه ی پایان کلیک نمائید. در این مرحله ثبت سریال نرم افزار به پایان می رسد. با اجرای مجدد نرم افزار، انتخاب کاربر مدیر سیستم و رمز 1 وارد نرم افزار شوید.

 

 

دقت نمایید پس از نرم افزار و ورود به آن می توانید فایل پشتیبانی که قبلا تهیه نموده اید را بر روی این سرور جدید بازگردانی نمایید، برای این منظور وارد فرم تنظیمات نرم افزار شده و با انتخاب گزینه بازیابی پایگاه داده ، فایل پشتیبان را انتخاب نموده و ادامه مراحل بازگردانی اطلاعات را انجام دهید.