topic
حسابداری
دریافت و پرداخت
خرید و فروش
انبار
حقوق و دستمزد
عمومی و تنظیمات
دانش نامه عمومی فناوری اطلاعات
حسابداری مالیاتی - سامانه مودیان

دلایل ریالی نشدن کالاها در هنگام ریالی کردن انبار چیست؟

در صورتی که تا بازه مشخصی ریالی کردن انبار انجام شده باشد و بعد از تاریخ ریالی کردن مجدد سند ورود و خروج انبار ثبت شود در قسمت مرور ریالی انبار کالاهایی نمایش داده می شود که فاقد مبلغ خروج می باشد و یا در فرم محاسبه ریالی کالا اگر فیلد "تا تاریخ " بعد از تاریخ آخرین ریالی کردن انبار باشد، کالاهایی که دارای سند خروج از انبار می باشند ریالی نشده است و فاقد جمع مبلغ خروج می باشد.

برای اینکه تا تاریخ مورد نظر سند های خروج از انبار دارای ریال باشد باید عملیات ریالی کردن انبار به صورت کامل انجام شود.

نکته:در صورتی که کلا عملیات ریالی کردن انبار انجام نشود در فرم مرور ریالی انبار ستون جمع مبلغ خروج فاقد مبلغ خواهد بود.

بعد از انجام عملیات ریالی کردن انبار در فرم محاسبه ریالی کالاها، کالاهایی که ریالی نشده است در فرم محاسبه ریالی کالا در قسمت "لیست آرتیکل های ریالی نشده" نمایش داده می شوند.

در صورتی که در انواع سند انبار و خرید و فروش (بجز سند اعلامیه تولید ضایعات که از زیر سیستم تولید ثبت شده است.) کالایی ریالی نشده باشد از منوی انبار، فرم مرور ریالی انبار کالای مورد نظر را انتخاب نموده و در انباری که کالای انتخاب شده ریالی نشده باشد در سطح ریز، کالا را بررسی نمائید.

 در این فرم مشخص می شود که در یکی از سند های ورود، کالای مورد نظر به صورت تعدادی و بدون فی ثبت شده است. پس از قیمت گذاری سند ورود و محاسبه مجدد ریالی انبار کالای موردنظر ریالی خواهد شد.

 

نکته: برای اینکه خروج کالایی در انبار بر اساس روش نرخ گذاری کالا (که در نرم افزار قیاس به روش میانگین و فایفو محاسبه می شود) انتخاب شده، ریال شود باید سند ورود کالای مورد نظر دارای فی باشد.

 

برای مثال کالای کیبورد بعد از انجام عملیات ریالی کردن انبار در قسمت لیست کالاهای ریالی نشده و نوع سند"خروج مصرفی –تولید " به صورت ریالی نشده باقی مانده است.

از قسمت مرور ریالی انبار کالای کیبورد را انتخاب نموده و در آخرین سطح کالا ریز شده تا گردش ریالی کالا با توجه به نوع سندهای ثبت شده نمایش داده شود.

 با توجه به اینکه کالای کیبورد در نوع سند موجودی اول دوره دارای فی نمی باشد،کالای کیبورد که در نوع سند " خروج مصرفی - تولید" ثبت شده است، ریالی نشده است.

 

در صورتی که نوع سند "اعلامیه تولید ضایعات" (ثبت شده از زیر سیستم تولید) ریالی نشده باشد بعد از  بررسی فرمول تولید مشخص می شود که کالایی در تولید ضایعات ثبت شده است و  فی ندارد. برای ریالی نمودن نوع سند اعلامیه تولید ضایعات می بایست در فرمول تولید برای کالایی که به عنوان ضایعات وارد انبار ضایعات می شود، فی ثبت گردد.

 

ابزارک تصویر