topic
حسابداری
دریافت و پرداخت
خرید و فروش
انبار
حقوق و دستمزد
عمومی و تنظیمات
تولید و بهای تمام شده
فروش خدمات
ابزارها
حسابداری مالیاتی - سامانه مودیان

تعریف کاربر و تعیین دسترسی های مربوط به آن در نرم افزار قیاس پلاس چگونه صورت می گیرد؟

منظور از کاربران سیستم، افرادی هستند که از نرم افزار با دسترسی محدود یا نامحدود استفاده می نمایند. به صورت پیش فرض کاربرانی با نام مدیر سیستم ،فروشنده، حسابدار، انباردار و ... با دسترسی های مربوط به آن در نرم افزار ایجاد شده اند.

جهت ایجاد یک کاربر جدید ابتدا وارد تنظیمات سیستم شوید(1) و از قسمت تعریف کاربر (2) اقدام نمائید.

 

 

در فرم تعریف کاربر ، کد کاربر و تاریخ ثبت به صورت اتوماتیک تعیین می گردد، که می توان مقدار آن ها را تغییر داد.(1) سپس نام و کلمه رمز را برای کاربر مورد نظر تعیین نمائید.(2)

  در بخش دسترسی کاربر،  از بین رول های  تعریف شده ( همان دسترسی ها ) در نرم افزار، یکی را به دلخواه انتخاب و تیک مقابل آن را فعال نمائید. (3) در صورتی که بخواهید کاربر مورد نظر، به عنوان مدیر سیستم باشد و تمامی دسترسی های نرم افزار برای وی، فعال باشد، نیازی به انتخاب رول از بین لیست نیست و کافی ست تا گزینه ی "مدیر سیستم" را فعال نمائید.(4)

  در صورتی که نیاز به غیر فعال نمودن کاربر مورد نظر دارید، تنها کافیست گزینه فعال را برای این کاربر خاموش کنید.(5)

نکته : توجه داشته باشد که امکان حذف کاربری که از نرم افزار استفاده نموده و با آن سند ثبت شده است ، وجود ندارد و تنها می توان آن را غیرفعال نموده تا نام او در لیست ورودی نرم افزار نمایش داده نشود.

  رابط پشتیبانی قیاس، کاربری است که می توان از تمامی امکانات پورتال مشتریان قیاس استفاده نماید. برای تعیین این کاربر از قسمت تعریف کاربر، گزینه "رابط پشتیبانی قیاس" را فعال نمائید.(6)

   در صورت تمایل شماره تلفن همراه و ایمیل کاربر را وارد نمائید.(جز فیلدهای اختیاری است)(7) همچنین لازم است برای کاربر ، در نرم افزار طرف حساب تعیین نمائید. تعریف طرف حساب از قسمت عمومی نرم افزار انجام می گردد که می توان از لیست باز شده ، طرف حساب مربوط به این کاربر را انتخاب نمود. (8)

  در سمت چپ فرم نیز، لیست تمامی کاربران تعریف شده در نرم افزار قابل مشاهده است .(9)

 

 

برای تعریف دسترسی کاربران یا به اصطلاح رول کاربری به تنظیمات سیستم رفته(1) و قسمت دسترسی کاربران را انتخاب نمائید در این فرم می توان برای یک یا چند کاربرِ نرم افزار، سطح دسترسی ایجاد نمود.

 

 

  در این فرم لیست تمامی رول ها قابل مشاهده می باشد.برای تعریف رول جدید بر روی گزینه ی" جدید" کلیک نمائید(1) یا می توانید دسترسی های قبلی را ویرایش نمائید.(2)

  با کلیک بر روی دکمه ویرایش یا جدید وارد فرم اطلاعات دسترسی کاربر شوید.

 

 در این فرم، تمامی قسمت های نرم افزار به صورت درختی نمایش داده شده است.(1)  برای فعال یا غیرفعال کردن دسترسی یک بخش ، کافیست بر روی فرم مورد نظر قرار گرفته، و دکمه دسترسی به فرم(2) و عملیات فرم (3) را فعال یا غیر فعال نمائید.

 

 

برای مثال فروشنده ، می بایست بتواند کالا تعریف نموده و پیش فاکتور، فاکتور خرید و فروش و مرجوعی ثبت نمایدو همچنین  می تواند اسناد را مشاهده و از آن ها گزارش تهیه نماید. در صورتی که  نباید دسترسی به مدیریت اسناد، از جمله ویرایش و حذف و تائید سند و ... داشته باشد.

 

 

همچنین می توانید دسترسی فرمی را به کاربر دهید اما دسترسی انجام برخی عملیات را از او بگیرید. برای مثال در فرم بالا دسترسی به فرم مدیریت اسناد فروش به کاربر فروشنده، داده شده است و کاربر می تواند سند ها را حذف یا ویرایش کند. اما امکان ابطال سند و برگشت از تائید(قطعی) سند برای کاربر وجود ندارد.