topic
حسابداری
دریافت و پرداخت
خرید و فروش
انبار
حقوق و دستمزد
عمومی و تنظیمات
دانش نامه عمومی فناوری اطلاعات
حسابداری مالیاتی - سامانه مودیان

نحوه ی ریالی کردن و حذف ریالی انبار

  • ریالی کردن انبار :

   برای ریالی کردن انبار ابتدا از قسمت مدیریت اسناد انبار سند های مورد نظر را با کلید Ctrl+click  یا  Ctrl+A انتخاب کرده و از قسمت عملیات سند تبدیل به قطعی نمائید .

 

پس از قطعی نمودن اسناد ،روی گزینه مدیریت اسناد کلیک نمائید و تایید کنترل انبار را انجام دهید .    

با کلیک بر روی گزینه تایید کنترل انبار صفحه زیر باز می شود :

 

در صورتی که انبار در تاریخ مشخصی موجودی منفی نداشته باشد تایید کنترل انبار به درستی انجام می شود در غیر این صورت پیغام خطای زیر نمایش داده می شود و کالایی که در انبارِ مشخص شده، در تاریخ نمایش داده شده منفی باشد نمایش داده می شود و باید علت منفی شدن موجودی آن کنترل شده و برطرف گردد.

 

بعد از کنترل تعدادی کالا از قسمت انبار روی گزینه" محاسبه ریالی کالا " کلیک نمائید تا صفحه زیر باز شود.

 

در فرم باز شده کالاهایی که ریالی نشده اند در قسمت بالای صفحه نمایش داده می شوند. جهت محاسبه ریالی کالاها پس از اعمال فیلترهای مورد نظر خود که در بالای صفحه وجود دارد(1)، گزینه محاسبه ریالی کالا را انتخاب نمائید.(2) با انتخاب این گزینه، فرم زیر نمایش داده میشود.

 

در این فرم می توانید تاریخ انجام محاسبات را تعیین نموده و همچنین با فیلتر کالا یا گروه کالا، عملیات محاسبه ریالی را بر روی کالا یا گروه کالای خاصی محدود نمائید. سپس بر روی گزینه" محاسبه ریالی" کلیک نمائید.

بعد از ثبت عملیات محاسبه ریالی از قسمت مرور ریالی انبار می توانید ورود و خروج کالا در انبار و همچین مانده ریالی انبار را مشاهده نمائید.

 

دقت داشته باشید امکان ثبت سند در بازه کنترل شده اسناد یا ویرایش سند های کنترل شده وجود ندارد .برای ثبت سند یا ویرایش ابتدا باید حذف ریالی کالا را انجام دهید .

 

  • حذف ریالی انبار :

برای حذف ریالی کالا ابتدا از قسمت انبار / روی آیکون محاسبه ریالی کالا کلیک نمائید.

 

 

در فرم باز شده کالاهایی که ریالی شده اند در قسمت بالای صفحه نمایش داده می شوند. جهت حذف ریالی کالاها پس از اعمال فیلترهای مورد نظر خود که در بالای صفحه وجود دارد،(1) گزینه "حذف ریالی کالا" را انتخاب نمائید(2). با انتخاب این گزینه، فرم زیر نمایش داده میشود.

 

در این فرم می توانید تاریخ انجام محاسبات را تعیین و همچنین با فیلتر کالا یا گروه کالا، عملیات حذف ریالی را بر روی کالا یا گروه کالای خاصی محدود نمائید. سپس بر روی گزینه "حذف ریالی" کلیک نمائید.

پس از حذف ریالی انبار از قسمت مدیریت اسناد انبار برروی گزینه "عملیات سند" کلیک نموده و روی گزینه "برگشت از تایید کنترل" انبار کلیک نمائید.

 

بعد از اتمام عملیات می توانید در بازه تعیین شده، سند ثبت نموده و یا اسناد ثبت شده را ویرایش نمائید. (پس از تبدیل به غیر قطعی)