topic
حسابداری
دریافت و پرداخت
خرید و فروش
انبار
حقوق و دستمزد
عمومی و تنظیمات
دانش نامه عمومی فناوری اطلاعات
حسابداری مالیاتی - سامانه مودیان

دیسکت بیمه چگونه تهیه می شود؟

ابتدا وارد فرم صورتخلاصه شده، صورتخلاصه ماه مورد نظر انتخاب و طبق فرم زیر بر روی دکمه "دیسکت بیمه" کلیک شود.

مطابق تصویر زیر مسیر فایل های مقصد را تعیین و  بر روی دکمه ی شروع عملیات کلیک نمائید، تا فایل های حاوی اطلاعات لیست بیمه در مسیر مقصد انتخابی تهیه شود.

برای مشاهده ی لیست بیمه ی تهیه شده و بررسی صحت اطلاعات می توان در پنجره ی فوق با کلیک بر روی دکمه "گزارش" ، اطالاعات را مشاهده نمود و در صورت اشتباه بودن، مجدد اصلاح کرد و صورتخلاصه را دوباره ایجاد و دیسکت بیمه تهیه نمود.

گزارش تهیه شده از اطلاعات لیست بیمه در تصویر زیر نمایش داده شده است:

نکته مهم:

گزارش فوق از اطلاعات ارسالی به سازمان تامین اجتماعی تهیه می شود و الزام دارد شما آن را دقیقا کنترل کنید. قیاس مسئولیتی در خصوص محتوی دیسکت بیمه ارسالی ندارد.

هر گونه اشتباه در تنظیم اطلاعات دیسکت بیمه که به هر دلیلی از جمله ثبت اشتباه اعداد یا تنظیمات اشتباه و... در این گزارش قابل رصد است.

مطابق سیاست های سازمان تأمین اجتماعی اشتباه احتمالی یا تغییر غیر متعارف اعداد و... در دیسکت بیمه به شما تذکر داده نمی شود و پس از گذشت زمان این اشتباه دلیلی برای ارسال برگه های جریمه و اعلامیه بدهکاری و... است که تقریبا راه حلی به جز پرداخت آن ندارید.

در خاتمه ی کار دو فایل ایجاد شده در مسیر مقصد به سایت Tamin.ir ارسال گردد ( UpLoadشود)

نحوه ی ارسال فایل های ایجاد شده به سایت تأمین اجتماعی در بانک دانش مربوط به حقوق و دستمزد قیاس+ با تصویر توضیح داده شده است در صورت نیاز، به آن مراجعه گردد.

 

*** خطاهای احتمالی که ممکن است هنگام تهیه ی دیسکت بیمه رخ د هد:

اگر هنگام کلیک بر روی دکمه ی دیسکت بیمه، پیغام Table does not exist (مطابق تصویر زیر) نمایش داده شد علت آن چیست؟

هنگامی که این خطا نشان داده می شود به این معنی است که دو فایل DSKWOR00.dbf و DSKAR00.dbf در مسیر نصب برنامه قیاس+ کپی نشده است. این دو فایل در DVD قیاس+  موجود می باشند که باید کپی شده و در پوشه محل نصب قیاس+ قرار گیرند.

مطابق تصویر زیر:

همچنین دانلود از طریق لینک زیر :

dl.gheyas.com/dl/Tools/Row%20File%20Bime.rar

 

اگر هنگام کلیک بر روی دکمه ی دیسکت بیمه، پیغام An error occurred while attempting to initialize the Borland Database Engine (مطابق تصویر زیر) نمایش داده شد علت آن چیست؟

برای رفع این خطا، باید نرم افزار BDEsetup.exe را که در DVD قیاس+ موجود می باشد نصب نمائید.

در تصویر زیر نمایش داده شده است.

همچنین دانلود از طریق لینک زیر :

https://dl.gheyas.com/dl/Tools/BDE.zip

 

اگر هنگام تهیه ی دیسکت بیمه خطای رکوردهای اشکال دار (مطابق تصویر زیر) نمایش داده شد؛ علت آن چیست؟

همان طور که در تصویر نشان داده شده است پیغامی مبنی بر کد ملی نا معتبر نمایش داده شده است و به این معنی است که کد ملی کارمند نمایش داده شده در قسمت مشخصات کارمندان وارد نشده است.