topic
حسابداری
دریافت و پرداخت
خرید و فروش
انبار
حقوق و دستمزد
عمومی و تنظیمات
دانش نامه عمومی فناوری اطلاعات
حسابداری مالیاتی - سامانه مودیان

نحوه ی ورود اطلاعات کارکرد طی ماه پرسنل از فایل اکسل در نرم افزار حقوق دستمزد قیاس چگونه است؟

کارکرد طی ماه پرسنل مانند میزان اضافه کار و میزان حضور و... اطلاعاتی است که حاصل پردازش سیستم های حضور و غیاب بوده و بعد از جمع بندی شدن باید به عنوان کارکرد طی ماه به سیستم حقوق دستمزد تزریق شود. این مهم برای تعداد پرسنل کم مشکل ساز نیست و به شکل دستی می توان ورود داده کرد ولی برای تعداد پرسنل زیاد نیاز به قابلیت ورود داده به واسطه فایل وجود دارد.

قیاس خروجی برخی از دستگاه های ساعت را می شناسد و مستقیم فایل کارکرد را از آن هاimport  می کند ولی چنانچه دستگاه ساعت شما به طور پیش فرض در قیاس موجود نبود با این روش و با کپی و پیست اطلاعات در فایل اکسل می توانید اقدام به ورود مکانیزه اطلاعات به نرم افزار کنید.

ابتدا وارد فرم ثبت کارکرد شوید.

قبل از هر چیز طبق توضیحاتی که در پایین فرم درج شده است یک فایل CSV  در نرم افزار اکسل ایجاد کنید که دو ستون داشته باشد: ستون اول کد کارمند و ستون دوم مقدار (بسته به فیلد انتخابی ). فایل را با فرمت csv  ذخیره نمائید.

سپس در فرم ورود کار کرد عنوان فیلد کارکرد مورد نظر را انتخاب نمایید مانند "تعداد روز کارکرد"

نوع دیگر ورود اطلاعات کارکرد برای تسریع کار: با انتخاب عنوان فیلد کارکرد مورد نظر، در صورتی که در قسمت عملیات اتوماتیک، نوع محاسبه بر روی "مقدار ثابت" باشد، چنانچه عدد ثابتی در فیلد مقدار ثابت وارد شود و پس از آن بر روی دکمه ی درج در سطرها کلیک شود آن عدد در فیلد کارکرد انتخابی برای تمام کارمندان وارد خواهد شد.

برای مثال: برای وارد نمودن روزهای کارکرد آذر ماه برای پنج کارمند با کدهای پرسنلی یک تا پنج به این شکل فایل CSV را ایجاد و ذخیره نمائید.

توجه: لطفاً به پسوند فایل هنگام ذخیره کردن دقت نمائید.

نهایتاً در فرم ورود کارکرد با استفاده‌ از دکمه‌ی "دریافت از فایل" فایلی که اطلاعات کارمندان را در آن وارد و ذخیره نموده‌اید را انتخاب نمائید.

 بعد از ورود اطلاعات از فایل پیغامی مبنی بر موفقیت انجام عمل به شما نمایش داده خواهد شد و اطلاعات از فایل به نرم افزار وارد می‌شود، نهایتاً روی دکمه ی" ثبت اطلاعات" کلیک نمائید.