کدام نرم افزار حسابداری را بخرم؟

تاریخ انتشار: 1397/05/17

کدام نرم افزار حسابداری را بخرم؟

تصمیم گیری در مورد اینکه چه نرم افزار حسابداری جدید برای کسب و کار خود خریداری کنید، همیشه یک کار دشوار است. به ویژه هنگامی که تخصص زیادی در زمینه فن آوری های مختلف وجود ندارد. این فناوری ها می توانند از انواع مختلف نرم افزار یا سخت افزار متفاوت باشند. هجوم فناوری ها نیاز به یک خریدار دارد تا قبل از خرید پاسخ های خود را به سؤالات خاصی ارائه دهد. از این رو هر گونه تصمیم گیری که باید انجام شود، باید کاملا مطلع باشد.

صاحبان کسب و کار باید قبل از سرمایه گذاری در هرنرم افزار و تکنولوژی جدید برای کسب و کار خود پاسخ به سؤالات زیر را دنبال کنند:

1. نرم افزار حسابداری مورد نیاز شما باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

این مورد ممکن است باشد، اگر در کسب و کار شما برخی از فرآیندهای حسابداری انجام شده به صورت دستی انجام می شود به طوری که شما وقت زیادی را صرف انجام این وظایف می کنید. در این مورد برای کاهش زمان انجام تکالیف، خرید نرم افزارهایی که به صورت اتوماتیک کار می کنند و سرعت پردازش این فرآیند کسب و کار را کاهش می دهند، به این صورت در وقت و پول خود صرفه جویی کرده اید.

همچنین توجه داشته باشید که اگر یک نرم افزار حسابداری که شما مایل به خرید آن هستید، تمامی نیازهای شما را ازیک نرم افزار حسابداری برآورده نمی کند پس از خرید آن اجتناب کنید زیرا هیچ سرمایه ای برای آن وجود ندارد.

 

نرم افزار حسابداری

 

2. چگونه کار می کند؟

دانستن چگونگی استفاده ازنرم افزار حسابداری که مایل به خرید آن هستید، بسیار مهم است. درک ویژگی های نرم افزار حسابداری و مزایایی که به فرآیندهای کسب و کار شما می بخشد، تصمیم گیری خرید شما مهم است. شما باید از خودتان بپرسید؛ آیا این نرم افزار حسابداری برای یادگیری آسان است؟ آیا من و کارکنان من نیاز به آموزش خاصی در مورد این نرم افزار حسابداری قبل از خرید آن داریم؟ شما نیاز دارید که جزء هزینه را در هر دوره آموزشی و با هزینه ای که با درک و دانستن نحوه استفاده از آن قبل از تصمیم گیری برای خرید نرم افزار حسابداری، مشخص کنید.

3. هزینه های غیر مستقیم نرم افزار حسابداری چیست؟

معمولا هنگام خرید نرم افزار حسابداری جدید، ممکن است وسوسه موجب در نظر گرفتن، فقط هزینه سرمایه این فناوری را در نظر بگیرد و توجه کمتری به هزینه کل مالکیت در طول عمر فناوری داده شود. ممکن است این هزینه های غیرمستقیم هزینه های نگهداری، پشتیبانی اضافی برای نرم افزار حسابداری  را نیز شامل شود.

شما یک سیستم نرم افزاری را برای کسب و کار خود خریداری می کنید و فروشنده نرم افزاری تنها کسی است که از تکنیک های نرم افزار اطلاع دارد. فروشنده تنها مخزن دانش فنی تعمیر و نگهداری این فناوری می شود و از مزایای استفاده از هزینه های برش گلو استفاده می کند. مطمئنا این بسیار پرهزینه خواهد بود و ممکن است بر روی خط پایین شما تاثیر بگذارد.

اگرچه این سوال مهمی است که باید بپرسید، بازخورد دقیق برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد خرید فناوری جدید اغلب مستلزم استرس است. فروشندگان تکنولوژی مذکور به ندرت تمام اطلاعات مورد نیاز را به این سوال ارائه می دهند. تعداد زیادی از افرادی که تکنولوژی را خریداری می کنند این هزینه ها را پس از خرید واقعی کشف می کنند. سعی کنید بیشتر تحقیقات آنلاین در مورد نرم افزار حسابداری انجام دهید. اینترنت این امکان را فراهم کرده است که اطلاعات زیادی در مورد هر محصول یا خدمات ارائه دهد. همچنین با یک عده از متخصصان فناوری اطلاعات صحبت کنید که ممکن است به آسانی اطلاعات لازم را ارائه دهند.

4. چقدر تکنولوژی نرم افزار حسابداری تغییر خواهد کرد؟

اعتقاد بر این است که فناوری هر شش ماه تغییر می کند. قبل از خرید هر تکنولوژی جدید، از خودتان بپرسید؛ چقدر زود این فناوری منسوخ خواهد شد؟ چه موقع ارتقا وجود خواهد داشت؟ آیا نسخه جدیدی از نرم افزار حسابداری را خریداری می کنم؟ به عنوان مثال، به وضوح می بینند که کاربران مایکروسافت در حال تکامل محصولات نرم افزاری خود هستند. پس از آن ویندوز ایکس پی و در حال حاضر ویندوز 10 بود.

این تغییرات تکنولوژیکی، تصمیم گیری در مورد خرید فن آوری را بسیار دشوار می کند. به همین ترتیب، سوالاتی که در مورد خرید یک نرم افزارحسابداری کاملا جدید و یا ارتقاء آن موجود است، اغلب به معضل تبدیل می شود. در بیشتر موارد، تصمیم درست برای ایجاد بستگی به نوع فناوری مورد نظر شما خواهد بود.

5. تکنولوژی جدید نرم افزار حسابداری چگونه برای کسب و کار شما صرفه جویی می کند؟

برای خرید هر نرم افزار حسابداری جدیدی که تصمیم گرفته شده است همیشه باید هماهنگ با استراتژی های کسب و کار شما باشد. نرم افزار حسابداری جدید تصویب شده باید با استراتژی های تجاری شرکت شما سازگار باشد تا درآمد و درآمد بالا تولید کند.

همیشه تکنولوژی جدید را تجزیه و تحلیل کنید تا بدانید که چگونه استراتژی های کسب و کار شما را افزایش می دهد. اگر این دو هماهنگ نباشند، وقت و پول خود را صرف خرید فناوری می کنید که برای عملیات تجاری شما مفید نخواهد بود. با این حال اگر یک سرمایه گذاری در نرم افزار حسابداری باعث بهبود کارایی عملیات شود، ارزش آن را دارد.

خرید نرم افزار حسابداری