چگونه بهترین نرم افزار حسابداری را انتخاب کنیم؟

تاریخ انتشار: 1399/04/08

در گذشته حسابداری یکی از سخت ترین مشاغلی بود که افراد به سراغ آن میرفتند. سروکله زدن با دفاتر قطور و وارد کردن اطلاعات مالی ضروری کسب و کارها نه تنها وقت گیر بلکه بسیار سخت و طاقت فرسا بود. به همین دلیل بهترین نرم افزار حسابداری موجود به عنوان راهکاری بسیار مناسب جان بسیاری را نجات داد. امروزه پیشرفت های بسیار زیادی در دنیا رخ داده، همین مسئله منجر به ظهور انواع مختلفی از نرم افزارهای حسابداری شده است و دست صاحبان مشاغل، بنگاه های اقتصادی و شرکت ها را برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری کاملا باز کرده است. اما همواره برای انتخاب بهترین ها موارد و نکاتی وجود دارد که در نظر گرفتن آنها الزامیست. از همین رو در ادامه این مقاله در نظر داریم توضیحاتی در این راستا خدمت شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.  

مراحلی برای انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری

نخستین گام در انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری این است که به آنالیز مناسب نیازهای مدیریتی و مالی خود بپردازید. در این راستا باید به سوالات واضح و سوالاتی که شمارا به فکر وا می‌دارد پاسخ دهید، برنامه‌ریزی و صرف زمان مناسب در این مرحله باعث می‌شود به این زودی نیازی به تغییر نرم‌افزار خود نداشته ‌باشید.

دومین گام در این راستا؛ تحقیق در رابطه با کسب‌وکارهای موجود و کسب اطلاعات از چگونگی نگهداری اطلاعات مالی و حسابداری آنهاست. اینکه مستندات ارزشمند مرتبط با فعالیت هایشان را چگونه نگهداری می کنند. کدام نوع از گزارشات برای آنها اهمیت دارد و... هرچند که گزارش‌های مالی حسابداری و گزارش های کالا، گزارش تولید، گزارش انبار، گزارش نقدینگی، گزارش چک های دریافتی، گزارش چک های بلند مدت، گزارش مشتریان، گزارش مانده طرف حساب ها و … از جمله گزارشات معمول به حساب می آیند که در اکثر کسب و کارها باید به صورت تمام و کمال مورد بررسی قرار گیرد. اکثر مدیرانی که در شرکت های موفق مشغول به کار هستند در بدو فعالیت خود و یا در زمانی که مشاوره مالی و حسابداری یک استارت آپ را برعهده می‌گیرند در تلاش اند بهترین نرم افزار حسابداری موجود را انتخاب نمایند تا در کارشان به موفقیت برسند.

نرم افزار حسابداری شخصی

نرم افزار حسابداری قیاس

یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری معرفی شده به دنیا نرم افزار حسابداری قیاس است. این نرم افزار که جزء نرم افزارهای رایگان به حساب می آید و شما میتوانید آن را در کافه بازار دانلود و تهیه کنید یکی از بهترین نرم افزارهایی به شمار می آید که امکان تعریف حساب ها، بانک ها، گزارشات مختلف و... را برای شما فراهم می آورد. پس میتوانید با خیالی آسوده به سراغ بهره گیری از آن بروید.

AP