چگونه ایده خود را به یک کسب و کار برسانیم؟

تاریخ انتشار: 1397/03/12

چگونه ایده خود را به یک کسب و کار برسانیم؟

یک نابغه ی کسب و کار دقیقا همان کسی است که بواسطه الهام بخشیدن به یک ایده ناب، ایده هایتان بر روی یک دستمال کاغذی را به یک شرکت پایدار تبدیل می کند.

ایده هایی که قبلا انجام شده اما بسیاری از شرکت ها مسیر منحصر به فردی را که به راحتی قابل کپی نیستند انتخاب می کنند و در پیش می گیرند.

با این حال برخی از اقدامات اساسی وجود دارد که یک کارآفرین جدید می تواند برای تحقق این ایده خود اقدام کند، 8 مرحله برای تبدیل ایده خود به یک کسب و کار عملی که می توانید انجام دهید:

 

  1. تشخیص حل مشکلات

هنگامی که شما یک شرکت را به سمت هدف اصلی خود سوق می دهید، متوجه خواهید شد که تعدادی از مشکلات حل می شود. در حال حاض، احتمالا شما به انجام ایده خود اشتیاق دارید و تمرکز خود را بر راه حل هایی که ارائه می دهید می گذارید.

بسیاری از شرکت ها ادعا می کنند که برای رفع مشکلات خود راه حل دارند، اما آیا واقعا مشکل خاصی حل می شود؟

برای مثال آمازون چگونگی تجارت الکترو نیک را در یک زمان گران و ناخوشایند حل کرد.

امروزه، مشتریان زیادی از رقابت، آجر و ملات خود را دارند.

تمام شرکت های موفق در حیطه محصولات یا خدمات، با برطرف کردن مشکلات، موجب راحتی در روند زندگی مشتریان در استفاده از محصولات یا خدمات خود می شوند.

  1. بازار کار خود را پیدا کنید

تصویری که کاربر ایده آل شماست; در واقع این اولین گام است که شما بواسطه آن می توانید دریابید که ایده ی شما در یک دریا از مصرف کنندگان قرار دارد.

همه مشتریان شما عادت های متفاوت دارند، اما با مشکل مشابه مواجه می شوند. درک کنید که راه حل شما در بازار و در زندگی مردم مناسب و کار آمد خواهد بود.

یکی از بزرگترین اشتباهات آغازین، عدم نیاز و درک مردم از محصول و یا خدمات شماست. اگر مشخص شود ایده شما برای مخاطبانتان به فروش نمی رسد، بازار را سرزنش نکنید؛ در عوض آنچه را که قانع کننده نمی باشد کشف کنید و یا آنچه را که می خواهید به چیزی متفاوت از آنچه قبلا داشتید تبدیل کنید.

  1. پشتیبان خود را پیدا کنید

آیا تا به حال متوجه شده اید که تعدادی از موفق ترین کسب و کارها توسط یک نفر تاسیس شده است؟

داشتن شرکای تجاری مزایای متعددی دارد مخصوصا زمانی که در ابتدای شروع کار هستید، آنها می توانند به عنوان پشتیبان، یک هیئت علمی برای ایده های شما عمل کنند و شواهدی را برای دیگران ارائه دهند که شما واقعا ایده خوبی  دارید. به غیر از ساختن یک تیم، داشتن روابط با دیگر کارآفرینان دانش ارزشمندی را به شما می دهد.

  1. ایجاد یک مدل مالی و برنامه ریزی مرحله اول

از آنجایی که شما تحقیقات کار خود را انجام داده اید، حالا باید بدانید که آیا از لحاظ مالی موثر است. یک مدل مالی "پایین به بالا" ایجاد کنید که بر روی یک کاربر متمرکز شده و بررسی کند چگونه محصول یا سرویس شما ایجاد و به فروش می رسد، انجام این کار در درک و نحوه عملکرد کسب و کارتان کمک می کند.

سپس برای تایید پیش بینی های خود یک مدل مالی دیگر که "از بالا به پایین" است، ایجاد کنید تا اندازه  بازار کار شما را اندازه گیری کند و اهدافی را که برای رسیدن به سود نیاز دارید را بر اساس آن بررسی کنید.

زمانیکه از مدل مالی خود راضی بودید، شروع به برنامه ریزی مرحله اول کسب و کار خود کنید.

برای اهداف مورد بحث میان تیم خود: ماموریت، هدف، کلید موفقیت، بازار هدف، مزیت رقابتی و استراتژی های اساسی را مشخص کنید؛ این تضمین می کند که همه ی افراد در همان صفحه  و در مرحله بعد قرار دارند .

  1. از منبع سرمایه خود استفاده کنید

کارآفرینان معمولا فقط برای پول شروع نمی کنند، اما برای ایجاد کسب و کار از صفر پول لازم است. برخی از منابع قابل دستیابی: منابع مالی خود، بسته به مقدار مورد نیاز یک منبع مفید تر می تواند گرفتن پول از خانواده، دوستان و سرمایه گذاران بر کسب و کار شما باشند.

در نظر بگیرید  برای به دست آوردن سرمایه و یا هدف قراردادن هر چه منبع انتخاب می کنید که هر یک سود و زیان خود را دارند.

  1.  ساخت MVP

MVP یا محصولی با حداقل  قابل قبول، قبل از قرار دادن ایده خود در بازار شما را به بازخورد هایی که نیاز دارید مواجه می کند. بعد از این شما نیازی به جذب مشتری برای محصولات و سرویس های کسب و کار خود ندارید.

مینیمال لزوما به معنای اساسی  نیست، نکته این است که ساخت یک محصول مینیمال، یک محصول که در حال حاضر عالیست و نیاز به بهبود دارد؛ این به این معنی است که سازندگان در مراحل اولیه روی برد (تخته) کار می کنند تا به بهترین نتیجه وایده برسند  و نظرات و عقاید شما را نیز بر روی محصول مورد نظر پیاده کنند اگر در این مرحله نتیجه بخش بود طبق این پلن پیش بروند.

  1. چرخش کسب و کار را پیدا کن

اطلاعات جمع آوری شده از متقاضیان اولیه به شما کمک می کند تا ببینید با کار کردن بر روی چه چیزی بیشترین پاسخ را از مخاطبان خود کسب خواهید کرد؛ ممکن است شما متوجه شوید که بازخورد آنها  کاملا متفاوت از آنچه برنامه ریزی کرده و انتظار داشته اید باشد.

پیدا کردن چرخش می تواند شما را به مدل کسب و کارتان متصل کند و یا یک قسمت اساسی را تغییر دهد، تغییر جهت به این معنی نیست که شما به طور کامل شکست خورده اید ؛ در واقع برای مواجه شدن و جلوگیری از خرابی های ممکن است .

چرخش کسب و کار لزوما به معنی رها کردن همه چیزهایی که تا به حال آموخته اید نیست ، بلکه شما یک مسیر را بواسطه پیمایش آن به مقصد رسانده اید یعنی شما مسیری را انتخاب نموده اید و گم شدید ولیکن بوسیله پیمایش مسیر متفاوتی را برای رسیدن به مقصد و هدف خود پیدا کرده اید.

  1. مثبت باقی بمان

کسب و کار جدید ریسک پذیر است فقط مطمئن شوید ریسکی در رابطه با کسب و کار جدید شما وجود ندارد، اگر شک و تردید دارید پرس و جو کنید که آیا چیز اشتباهی وجود دارد و آن را برطرف کنید و از خطرات احتمالی جلوگیری خواهید کرد.

مردم ایده ها و کسب کار شما را مورد سوال قرار می دهند، اما اگر آنها به توانایی شما در غلبه بر مشکلات اعتماد نداشته باشند، نظر منفی خود را به شما تحمیل می کنند.

همه ی شما میتوانید این کار را انجام دهید و به ایده  خود عمل کنید، ببینید چه ایده و کسب و کاری عملی و اجرایی خواهد شد. اگر در ابتدا ی کسب و کار خود موفق نشدید، دوباره و دوباره تلاش کنید.

 

 

 

 

موفق ترین صاحبان کسب و کار