چگونه از بدهکار شدن در کسب و کار خود فرار کنیم؟

تاریخ انتشار: 1396/03/03

چگونه از بدهکار شدن در کسب و کار خود فرار کنیم؟

اگر شما کسب و کار خود را شروع کرده اید یا به فکر راه اندازی یک کسب و کار هستید، احتمالا شما از شخصی این اصل قدیمی را شنیده اید که " برای بدست آوردن پول باید پول داشته باشی". این دقیقا همان تفکری است که هم کارآفرینان تازه کار و همچنین کارآزموده ها را بطور یکسان با بدهکارشدن در کسب و کار روبه رو  می‌کند. خوشبختانه اینترنت این امکان را فراهم نموده تا در هر گوشه ای از جهان مردم بتوانند کسب و کارهای نوآورانه و سودآور را راه اندازی نمایند و از بدهکار شدن در امان بمانند. در نظر سنجی های اخیر، 49 درصد از صاحبان کسب و کار می گویند که کاهش بدهی ها بسیار دشوار است و 36 درصد آنها از میزان بدهی ای که دارند ناراحت هستند. تفکر مرسومی که ما باور داریم این است که یک کسب و کار را نمی توان بدون اخذ وام شروع کرد. با این حال بسیاری از مدل های کسب و کار وجود دارند که روی هم رفته به شما اجازه می دهند از بدهکار شدن جلوگیری کنید. امروزه شروع یک کسب و کار به دشواری قبل نیست. در این مقاله برخی از روش ها جهت اجتناب از بدیهی ها در کسب و کار آمده است.

1- خلاق بودن البته اگر شما وام بگیرید، استرس بدهی کسب و کار خود را خواهید داشت. اشتباه شما در اینجاست که فکر می‌کنید وام گرفتن تنها راه حل است. من فکر می کنم  بسیاری از مردم بجای اینکه در حال حاضر برای ایجاد سرمایه آینده و سهام خود تلاش کنند؛ ترجیح می دهند مقداری پول با نرخ بهره بالا از یک بانک یا سرمایه گذار به آنها واگذار شود و برای سال های متعدد برده بدهی باشند. یکی از هیجان انگیزترین و خلاقانه ترین روش های جمع آوری پول برای استارت آپ ها در چند سال گذشته تامین مالی جمعی است که نه تنها با یک کمپین تامین مالی جمعی پول جمع می کنید بلکه توجه مخاطبان خود را نیز جلب می کنید. این ها کسانی هستند که کسب و کار شما را در سختی و آسانی حمایت می کنند، بنابراین رابطه با آنها را که بسیار ارزشمند است شکل دهید.

2-در شروع کار برای محل کسب و کار حداقل هزینه را بپردازید محل ساخت و ساز ساختمان فوق العاده است، اما اگر شما کسب و کاری را شرو ع کردید که می توانید آن را در میز آشپزخانه اجرا کنید، شما یک فرصت برتر بزرگ برای اجتناب از بدهی دارید. هزینه های اجاره می تواند یک کسب و کار جدید را از بین ببرد. اگر شما یک محصول با کیفیت ارائه بدهید، برای مشتریان شما مهم نیست که دفتر شما در کجا واقع است. اگر کار کردن در خانه برای کسب و کار شما مناسب نیست، شما می توانید فضاهای همکاری را پیدا کنید که بسیار ارزان تر از اجاره است.

3-یک مربی باشید، کارآموز استخدام کنید همانطور که رشد می کنید دوست دارید کار خود را گسترش دهید، یک راه بسیار خوب برای برانگیختن انرژی کسب و کار و گرفتن کمک، قبل از اینکه بتوانید کسی را استخدام کنید، گرفتن کارآموز است. این می تواند یک موقعیت برنده باشد، چرا که اغلب دانشجویان برای فارغ التحصیلی نیاز به کارآموزی دارند. علاوه بر این آنچه که شما برای آنها فراهم می کنید برابر ارزش کاری است که آن ها برای شما انجام می دهند. کارآموزان می توانند کارهای مختلفی را انجام دهند ازجمله طراحی گرافیک، برقراری تماس های تلفنی، ورود داده ها و غیره که این موضوع نیازمند این است که شما یک مدیر و یک معلم برای کارآموز خود باشید.  

4-کمتر از میزان درآمدتان هزینه کنید تله ای که اکثر مردم در آن گیر می افتند خرج کردن بیشتر از کسب درآمد است. زمانی که کسب  کار شما موفق شد، شما وسوسه خواهید شد برای چیزهایی که مدت طولانی است به آن تمایل دارید، یا حتی برای چیزهایی که بزودی برای گسترش عملیات خود به آن نیاز دارید، پول صرف کنید. در زمان تحقق موفقیت برای شرکت شما، کلید موفقیت این است که از تجملات دوری کنید و شیوه صرفه جویی را در پیش بگیرید. بسیاری از مردم زمانی که می بینند پول دارند به سرعت آن را خرج می کنند، اما راز اندوختن ثروت این است که درکنار درآمد بیشتر صرفه جویی را رعایت نمایید. مسئول سرعت رشد خود باشید. مطمئن باشید وقتی که برای روز مبادا پس انداز کنید نه ورشکسته می شوید و نه تمام چیزی را که برای آن کار کرده اید از دست می دهید. راستش را بخواهید، کمی عقل سلیم لازمه دور ماندن از بدهی در کسب و کارتان است. اما بسیاری از مردم قبل از موعد مقرر عمل می کنند و می خواهند کل آن را سریعا بدست بیاورند. تمرکز خود را بر روی بدست آوردن نتیجه نهایی مثبت یعنی یک کسب و کار بدون بدهی طولانی مدت بگذارید.

بدهکار