پر فروش ترین نرم افزار حسابداری سال 2021 چه بود؟

تاریخ انتشار: 1400/11/09

پر فروش ترین نرم افزار حسابداری سال 2021 چه بود؟

صاحبان مشاغل کوچک از نرم افزار حسابداری سود می برند زیرا به آنها کمک می کند حساب های دریافتنی و پرداختنی را ردیابی کنند، درک روشنی از سودآوری خود داشته باشند و برای فصل مالیات آماده شوند.
در دنیای نرم افزار حسابداری، یک کسب و کار کوچک می تواند از نرم افزارها بدون نیاز به سفارشی سازی های گسترده استفاده کند. همانطور که یک تجارت رشد می کند، نیازهای حسابداری آن پیچیده تر می شود و یک سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی سفارشی (ERP) اغلب مورد نیاز است.

انواع مختلفی از نرم افزارهای حسابداری برای مشاغل کوچک با قابلیت ها و برچسب های قیمتی متفاوت وجود دارد. به طور کلی، نوع صنعت و تعداد کارکنان دو عاملی هستند که می توانند به صاحب یک کسب و کار کوچک کمک کنند تا نرم افزار حسابداری مناسب را انتخاب کنند. برای مثال، یک فریلنسر به همان ویژگی‌های نرم‌افزار حسابداری مانند صاحب یک رستوران نیاز ندارد.

در این مقاله پر فروش ترین نرم افزار حسابداری را بررسی کردیم. نوزده شرکت نرم افزار حسابداری قبل از انتخاب پنج شرکت برتر که برای مشاغل کوچک مناسب هستند، مورد تحقیق و مقایسه قرار گرفتند. هنگام ارزیابی شرکت ها، هزینه، سهولت استفاده، ویژگی ها، ادغام و مقیاس پذیری را در نظر گرفتیم.

پر فروش ترین نرم افزار حسابداری

 

بهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک در سال 2021

  • QuickBooks Online : این نرم افزار برای کلیه مشاغل کاربرد دارد
  •  Xero بهترین برای صاحبان مشاغل خرد
  •  FreshBooks : بهترین برای مشاغل مبتنی بر خدمات
  •  QuickBooks : بهترین برای فریلنسرهای پاره وقت خوداشتغال
  • Wave : بهترین نرم افزار حسابداری رایگان

 

نرم افزار QuickBooks Online

این نرم افزار بهترین نرم افزار حسابداری آنلاین برای کسب و کارهای کوچک است که مورد بررسی قرار می گیرد. اکثر متخصصان حسابداری مشاغل کوچک از آموزش آنلاین برای دریافت پشتیبانی در صورت نیاز استفاده می کنند. در این نرم افزار همه ویژگی های حسابداری را می توان به راحتی در یک داشبورد اصلی در دسترس قرار داد و حسابداری را روان تر و کارآمدتر می کند.

QuickBooks Online Intuit  رایج ترین نرم افزار حسابداری است که توسط مشاغل کوچک و متخصصان حسابداری و مالیاتی استفاده می شود. این نرم افزار مبتنی بر فضای ابری است و از طریق مرورگر وب یا از طریق اپلیکیشن موبایل قابل دسترسی است.

پس از آزمایش رایگان 30 روزه، چهار گزینه برای برنامه های اشتراک عبارتند از: Simple Start  با 25 دلار در ماه، Essentials با 40 دلار در ماه، Plus با 70 دلار در ماه، و پیشرفته با 150 دلار در ماه. معمولاً برای چند ماه اول تخفیف قابل توجهی ارائه می شود و برخی از حسابداران می توانند قیمت عمده فروشی را به مشاغل کوچک نیز ارائه دهند.

اشتراک ماهانه این نرم افزار را می توان با رشد کسب و کار ارتقا داد، و گزینه های سفارشی سازی زیادی با اپلیکیشن موبایل وجود دارد که می توان از آنها برای دریافت و پرداخت ها استفاده کرد. برای مشاغلی که به دنبال نرم افزار حقوق و دستمزد هستند، QuickBooks Payroll  به طور کامل با QuickBooks Online ادغام می شود.

هر طرح ویژگی های پیشرفته تری مانند مدیریت موجودی ، ردیابی زمان، کاربران اضافی و بودجه بندی را ارائه می دهد. اکثر مشاغل کوچک مبتنی بر خدمات متوجه می شوند که Simple Start تمام نیازهای آنها را برآورده می کند. برای مشاغل کوچک مبتنی بر محصول، Essentials یا Plus گزینه های بیشتری برای موجودی و سفارشی سازی خواهند داشت. اشتراک پیشرفته یک پیشنهاد جدید است و گزارشگری مالی قوی را ارائه می دهد که توسط Fathom پشتیبانی می شود. Fathom یک ابزار تحلیل گزارش مالی آنلاین نخبه است که توسط بسیاری از شرکت های بزرگ در سراسر جهان استفاده می شود.

همه طرح‌ها امکان ادغام با برنامه‌های شخص ثالث مانند Stripe یا PayPal را فراهم می‌کنند. فروشگاه برنامه های QuickBooks Online همه برنامه های آنها را بر اساس عملکرد تجزیه می کند و نمونه های مفیدی از مزایای هر برنامه ارائه می دهد.

 

نرم افزار Xero

این نرم افزار بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای خرد است. این نرم افزار رابط کاربری تمیزی دارد و همچنین به طور کامل با سرویس حقوق و دستمزد شخص ثالث ادغام می شود. کسب‌وکارها می‌توانند از طریق ادغام Xero با Stripe و GoCardless، پرداخت آنلاین از مشتریان دریافت کنند

Xero  در سال 2006 در نیوزلند تاسیس شد و اکنون بیش از 2.7 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. این نرم افزار حسابداری در نیوزلند، استرالیا و بریتانیا رایج است. Xero بیش از 3500 کارمند دارد و در ایالات متحده نیز به سرعت در حال رشد است.

Xero  سه گزینه اشتراک ماهانه و یک افزودنی حقوق و دستمزد کامل را ارائه می دهد: اوایل با 11 دلار در ماه، سطح متوسط با 32 دلار در ماه و پیشرفته با 62 دلار در ماه. گزینه حقوق و دستمزد کامل از طریق Gusto ارائه می شود و 39 دلار اضافی در ماه به اضافه 6 دلار برای هر کارمند است. این شرکت یک دوره آزمایشی رایگان 30 روزه دارد و به مدت دو ماه نرم افزار را با 50٪ تخفیف ارائه می دهد.

طرح اولیه استفاده را محدود می کند و فقط اجازه ورود پنج فاکتور یا قیمت، پنج قبض و تطبیق 20 تراکنش بانکی در ماه را می دهد. این طرح محدود ممکن است برای یک کسب و کار خرد مناسب باشد. طرح ثانویه که پیشرفته تر است؛ فاکتورها، صورتحساب ها و تراکنش های نامحدودی را ارائه می دهند. تنها تفاوت بین این دو این است که برنامه دارای ویژگی های اضافی مانند چند ارزی، مدیریت هزینه و هزینه پروژه است.

 

نرم افزار FreshBooks

مهمترین نیاز حسابداری برای اکثر مشاغل مبتنی بر خدمات، صورتحساب است. FreshBooks در مقایسه با سایر نرم افزارهای حسابداری، سفارشی سازی های بیشتری را برای صورتحساب ارائه می دهد. وظیفه اصلی آن ارسال، دریافت، چاپ و پرداخت فاکتورها است، اما می تواند نیازهای اساسی حسابداری یک کسب و کار را نیز برطرف کند. این نرم افزار حسابداری ارسال پیشنهادات و فاکتورها، درخواست سپرده، جمع آوری نگهدارنده مشتری ، پیگیری زمان پروژه ها و دریافت پرداخت ها را برای مشاغل مبتنی بر خدمات آسان تر می کند

FreshBooks  که در سال 2003 در تورنتو تأسیس شد، فقط به عنوان یک نرم افزار صورتحساب شروع به کار کرد. با گذشت زمان، ویژگی های بیشتری اضافه شده است و FreshBooks اکنون بیش از 500 کارمند دارد. چهار طرح مختلف وجود دارد، و کسب‌وکارها می‌توانند در صورت پرداخت سالانه به جای ماهانه، از 10 درصد تخفیف برخوردار شوند. علاوه بر این، FreshBooks 60٪ تخفیف ماهانه به مدت شش ماه ارائه می دهد. این چهار طرح عبارتند از Lite با 6 دلار در ماه، پلاس با 10 دلار در ماه، Premium با 20 دلار در ماه، و Select که یک سرویس سفارشی با قیمت گذاری سفارشی است.

تفاوت اصلی بین این چهار طرح، تعداد مشتریان مختلفی است که مجاز به پرداخت صورت حساب در ماه هستند. در طرح Lite، حداکثر پنج مشتری را می توان در ماه صورتحساب دریافت کرد. در طرح پلاس، حداکثر 50 مشتری در ماه می توانند صورتحساب داشته باشند. در طرح Premium، مشتریان نامحدود را می توان در ماه صورتحساب دریافت کرد. طرح انتخاب همچنین محدودیتی در تعداد مشتریانی که می توانند در ماه صورتحساب داشته باشند ندارد، اما ویژگی های منحصر به فردی را اضافه می کند. 10 دلار اضافی در ماه برای چندین عضو تیم برای استفاده از نرم افزار حسابداری هزینه دارد و 20 دلار اضافی در ماه برای ویژگی پرداخت پیشرفته هزینه دارد که به کاربران امکان می دهد کارت اعتباری را در زمان واقعی شارژ کنند یا شارژ کارت اعتباری تکراری را تنظیم کنند. برای یک مشتری بسیاری از ادغام برنامه های شخص ثالث مانند Shopify، Gusto، Stripe، G Suite و غیره در دسترس هستند. ویژگی منحصر به فرد FreshBooks این است که فاکتورها را می توان بسیار سبک و سفارشی کرد تا ظاهر حرفه ای داشته باشد. FreshBooks یک ابزار عالی برای بودجه بندی پروژه ها، ارسال تخمین ها یا پیشنهادات و جمع آوری پرداخت های مشتری است.

 

نرم افزار QuickBooks

نرم افزار حسابداری QuickBooks Self-Employed بهترین انتخاب ما برای مشاغل آزاد پاره وقت و پیمانکاران مستقل است که در درجه اول می خواهند درآمد و هزینه های خود را برای اظهارنامه مالیاتی خود ردیابی کنند بدون همگام شدن با فعالیت های تجاری با استفاده از نرم افزاری مانند این، فریلنسرها باید تمام صورت حساب های بانکی و کارت اعتباری خود را بررسی کنند تا درآمد و هزینه های خود را در پایان هر سال جمع کنند، که می تواند بسیار دلهره آور باشد. QuickBooks Self-Employed تمام تراکنش های تجاری را بطور خودکار جمع آوری می کند.

QuickBooks Self-Employed یک محصول Intuit با یک رابط آنلاین مبتنی بر ابر و یک برنامه تلفن همراه است. این نرم افزار برای کمک به فریلنسرها در سازماندهی هر سال برای فصل مالیات ایجاد شده است. ویژگی‌های QuickBooks Self-Employed عبارتند از مرتب‌سازی هزینه‌ها، سازمان‌دهی رسیدها، ارسال فاکتورها، و برآورد و ثبت مالیات به‌طور یکپارچه از طریق TurboTax .

کاربران می توانند سه طرح انتخاب کنند: خوداشتغالی با 15 دلار در ماه، بسته مالیاتی خوداشتغال با 25 دلار در ماه، و بسته مالیاتی زنده خوداشتغال با 35 دلار در ماه. برای سه ماه اول 50 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است. دو بسته مالیاتی شامل یک اشتراک TurboTax برای تشکیل پرونده مالیات بر درآمد است. بسته مالیاتی زنده خوداشتغالی همچنین به شما امکان دسترسی به CPA را می دهد تا به سؤالات در طول سال و در طول فصل مالیات پاسخ دهید.  CPA همچنین قبل از تشکیل پرونده، بازبینی نهایی اظهارنامه مالیاتی شما را در TurboTax انجام خواهد داد.

 

نرم افزار Wave

Wave یک پلت فرم نرم افزار حسابداری ایده آل برای یک کسب و کار کوچک مبتنی بر خدمات است که فاکتورهای ساده ای ارسال می کند و نیازی به ردیابی موجودی یا اجرای حقوق و دستمزد ندارد. برای بسیاری از فریلنسرها یا مشاغل مبتنی بر خدمات، ویژگی های رایگان Wave تمام نیازهای حسابداری آنها را پوشش می دهد و بهترین نرم افزار حسابداری رایگان در بررسی ما است. در پایان سال، حسابداران می توانند گزارش های لازم را از Wave برای تهیه اظهارنامه مالیاتی کسب و کار تهیه کنند.

Wave در سال 2010 تاسیس شد و مقر آن در تورنتو است. این شرکت دارای بیش از 250 کارمند است و توسط H&R Block در سال 2019 خریداری شد. ویژگی های اساسی حسابداری که اکثر مشاغل کوچک به آن نیاز دارند، مانند ردیابی درآمد و هزینه، گزارش مالی، صورتحساب، و اسکن رسیدها، همگی در این نرم افزار رایگان گنجانده شده است. این ویژگی‌ها را می‌توان به صورت آنلاین یا در برنامه تلفن همراه مشاهده کرد. پردازش پرداخت مشتری و حقوق و دستمزد به عنوان خدمات برتر در نظر گرفته می شوند که هزینه اضافی دارند، اما همه ویژگی های حسابداری، صورتحساب و گزارش کاملا رایگان هستند.

Wave پول خود را از درگاه پرداخت خود به دست می آورد. برای پردازش پرداخت از سوی مشتری، Wave برای هر تراکنش برای Visa، Mastercard و Discover 2.9٪ و برای American Express 3.4٪  برای هر تراکنش دریافت می کند. این هزینه ها کمی بیشتر از سایر نرم افزارهای حسابداری است. علاوه بر این، برای پردازش پرداخت ACH، به جای کارت اعتباری،Wave برای هر تراکنش با حداقل کارمزد 1 دلار دریافت می کند. این برای Wave منحصر به فرد است، زیرا اکثر نرم افزارهای حسابداری هزینه ای برای پردازش پرداخت ACH دریافت نمی کنند.

Wave دو طرح حقوق و دستمزد را به عنوان یک سرویس اضافه ارائه می دهد. طرح اول 20 دلار در ماه به اضافه 6 دلار برای هر کارمند یا پیمانکار است. در این طرح به پردازش حقوق و دستمزد پرداخته و محاسبات مالیات حقوق را آماده می‌کند، اما کاربر وظیفه دارد فرم‌های مالیات حقوق را به صورت دستی تکمیل کند و پرداخت‌های مالیاتی را ارسال کند. طرح دوم 35 دلار در ماه به اضافه 6 دلار برای هر کارمند یا پیمانکار است. در این طرح، حقوق و دستمزد به صورت فول سرویس است، به این معنی که کلیه پرونده ها و پرداخت های مالیاتی به طور کامل توسط Wave مدیریت می شود. این گزینه حقوق و دستمزد با خدمات کامل فقط در 14 ایالت موجود است.

 

نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک چقدر هزینه دارد؟

نرم افزار حسابداری مشاغل کوچک از 0 تا 150 دلار در ماه متغیر است. برنامه های اساسی در بازه 0 تا 40 دلار در ماه هستند و مکانی عالی برای شروع هستند. با یک برنامه اولیه، یک کسب و کار کوچک می تواند درآمد و هزینه ها را دسته بندی کند، فاکتور ارسال کند و گزارش های مالی تهیه کند. همانطور که یک تجارت رشد می کند، بیشتر نرم افزارها مقیاس پذیر هستند و می توان برنامه را به راحتی برای رفع نیازهای تجاری جدید ارتقا داد. برنامه‌های قوی‌تر به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا موجودی کالا را ردیابی کنند، گزارش‌های مالی سفارشی‌تری تهیه کنند، حقوق و دستمزد را اجرا کنند و از میان گزینه‌های بیشتر برای صورت‌حساب انتخاب کنند.

 

چگونه نرم افزار حسابداری را برای مشاغل کوچک انتخاب کردیم؟

قبل از انتخاب پنج گزینه برتر نرم افزار، به نوزده شرکت نرم افزار حسابداری با محصولات تخصصی برای مشاغل کوچک نگاه کردیم. ما هزینه، مقیاس پذیری، سهولت استفاده، شهرت و ویژگی های حسابداری را در نظر گرفتیم. شهرت یکی از ملاحظات کلیدی بود زیرا هرچه مدت زمان طولانی تری یک شرکت فعال باشد، احتمال رفع اشکالات تکنولوژیکی بیشتر می شود، که تضمین می کند اطلاعات مالی مهم شرکت به طور دقیق گزارش می شود. مقیاس پذیری مهمترین ملاحظه بعدی بود زیرا با رشد یک شرکت، نیازهای حسابداری آن نیز افزایش می یابد و انتقال اطلاعات مالی به نرم افزار جدید می تواند خسته کننده باشد. در نهایت، سهولت استفاده و همکاری برای صاحبان مشاغل مورد بررسی قرار گرفت.

بهترین نرم افزاری حسابداری