برای خرید یک نرم افزار مالی خوب چه کاری باید انجام داد؟

تاریخ انتشار: 1397/04/04

بواسطه پیشرفت هر روزه ی تکنولوژی و به روز شدن امور اداری نحوه انجام امور اداری نیز به روز شده و به حالت اتوماسیون اداری تغییر کرده است. که از مزایای این تغییرات استفاده حسابداران از نرم افزارمالی و حسابداری می باشد، از این رو نیاز به تنوع در نرم افزارهای حسابداری و بروز رسانی و ارتقا نسخه نرم افزار حسابداری است.

به دلیل اهمیت بالای امور مالی در کسب و کارها، نرم افزار مالی و حسابداری نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. البته به جهت تنوع زیاد در نرم افزارهای حسابداری انتخاب نرم افزار مالی و حسابداری مناسب برای شرکت ها و کسب وکارها کمی مشکل است، در اینجا به شما کمک می کنیم تا بتوانید نرم افزار حسابداری و مالی مناسب کسب و کار خود را انتخاب کنید.

 

ابتدا باید نیاز سنجی کنید تا مشخص شود سازمان شما با توجه به ماهیت خود به چه نوع نرم افزار حسابداری ای نیاز دارد.

یک نرم افزار مالی خوب جدا از دارا بودن تمامی ویژگی ها و قواعد خاص حسابداری باید نرم افزاری با کاربری آسان باشد تا تمامی کاربران حتی بدون داشتن دانش حسابداری بتوانند به سهولت از نرم افزار مالی استفاده کنند؛ تهیه گزارشات تحلیلی، ثبت اسناد و اظهار نامه مالیاتی هر چند به ظاهر ساده به نظر می رسد ولیکن امری پیچیده است، از این رو نیاز به یک نرم افزار حسابداری که تمامی استاندارد های یک سیستم مالی را در عین سادگی داشته باشد دارند، در ضمن باید نصب نرم افزار ساده باشد تا در صورت لزوم کارمندان سازمان بتوانند به سهولت آن ر ا نصب کنند.

بحث امنیت در نرم افزار مالی وحسابداری بسیار حائز اهمیت می باشد، زیرا که تمامی اطلاعات مالی و حسابداری شرکت ها در نرم افزار حسابداری ثبت و نگهداری می شود؛ از  این رو  نرم افزار حسابداری که برای شرکت ها و کسب و کارهای کوچک و متوسط استفاده می شود باید از امنیت بالایی برخوردار باشد.

بطور معمول شرکت ها نیاز به نرم افزاری دارند که بک آپ گیری آن بطور خودکار باشد تا نیاز به بک آپ گیری دستیِ هر روزه نباشد و خود سیستم بطور خودکار در ساعت مقرر کار بک آپ گیری را انجام دهد تا در صورت وقوع اتفاقات غیر مترقبه همچون بد افزارها برای اطلاعات مالی موجود در سیستم فایل پشتیبان از اطلاعات مالی خود داشته باشند.

از مواردی که در هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری مورد نظر باید مد نظر داشته باشید، انتخاب نرم افزاری است که با پیشرفت و توسعه کسب و کار شما تمامی نیاز های آینده ی کسب و کار تان را مرتفع سازد، شما با رشد و توسعه کسب و کار خود نیازی به نرم افزار مالی جدید نداشته باشید تا بواسطه آن نرم افزار در جهت برآورده کردن نیازهای جدید سازمان خود برآیید.

اگر شما نرم افزار حسابداری مناسب تهیه کنید ولیکن این نرم افزار دارای پشتیبانی مناسب نباشد و یا با تاخیر به مشکلات شما در رابطه با امور مربوط به پشیبانی نرم افزار پاسخ دهند سازمان ویا کسب و کار شما دچار پیامدها و اختلال می شود اینگونه در استفاده از نرم افزار به مشکل خواهید خورد پس بهتر است قبل از خرید نرم افزار در رابطه با نحوه عملکرد گروه پشتیبانی آن نرم افزار از حسابدارن و شرکت هایی که از نرم افزار حسابداری مورد نظر استفاده می کنند پرس و جو کنید سپس نسبت به خرید نرم افزار مالی و حسابداری اقدام نمایید.

از نرم افزاهای حسابداری و مالی مناسب میتوان به نرم افزار حسابداری و مالی قیاس با ویژگی های زیر اشاره نمود.

در طراحی و تولید نرم افزار حسابداری قیاس علاوه بر استفاده از دانش برنامه نویسی از دانش و تجربه حسابداران خبره نیز برای سهولت در کارآیی و هر چه کار آمد تر شدن نرم افزار مالی قیاس استفاده شده است.

نرم افزار حسابداری قیاس برای کسب و کارهای کوچک و متوسط یک نرم افزار مالی و حسابداری مناسب، کارآمد و ساده است که تمامی نیاز های کاربران و مدیران را به یک نرم افزار حسابداری بازرگانی برطرف می کند.

از ویژگی های نرم افزار حسابداری تحت وب:

  • انعطاف پذیر و قابلیت تطابق در بسترهای مختلف(ویندوز، وب و موبایل
  • یکپارچگی با قابلیت ارتباط چندین شعبه به یکدیگر بواسطه اینترنت در یک بانک اطلاعاتی
  • مناسب با کسب وکار و سلیقه تان شما می توانید طراحی نرم افزار حسابداری تحت وب خود را انتخاب کنید.
  • کاربری ساده و نیاز به آموزش کمتر
  • ارائه گزارشات تحلیلی با فیلترهای مد نظر
  • محدود کردن سطح دسترسی با توجه به صلاح دید مدیران
  • بدون حد و مرز جغرافیایی
  • دارا بودن فضای ابری
  • محیطی ایمن و قابل اعتماد
  • بک آپ گیری به صورت خودکار
  • پشتیبانی تیکتینگ و 24 ساعته

گروه نرم افزاری قیاس دارای نرم افزار های حسابداری تحت وب ، نرم افزار حسابداری فروشگاهی، نرم افزار حسابداری شرکتی، نرم افزار حسابداری تولیدی و نرم افزار حسابداری رایگان شخصی و همچنین نرم افزار فروشگاهی اندروید رایگان و ... می باشد که برای رضایت و مرتفع کردن نیازهای کاربران در نرم افزار های مالی و اداری تولید شده است.

 

 

 

نرم افزار مالی
نرم افزار مالی و حسابداری