نحوه حسابداری فروشگاه اینترنتی

تاریخ انتشار: 1399/08/03

نحوه حسابداری فروشگاه اینترنتی

چرا نحوه حسابداری فروشگاه اینترنتی ( حسابداری آنلاین ) اهمیت دارد؟همان طور که به آن واقف هستید در هر کسب و کاری، حسابداری حرف اول را زده و به نوعی می توان آن را رکن اصلی هر کسب و کاری دانست.آموزش نحوه حسابداری فروشگاه اینترنتی یکی از نکاتی است که باید آن را جدی بگیرید.

شما با هر شرایط کاری در کسب و کار خود نیاز دارید که  هزینه های ثابت و جاری از جمله اجاره، قبوض، حقوق کارمندان و… و همچنین محاسبه سود و زیان کلی را مورد بررسی قرار دهید.

فروشگاه اینترنتی شاپ تجهیز

 

اگر چه شما می توانید برای مواردی چون حساب ها و موجودی ها، بدهکاری، بستانکاری و دیگر هزینه ها از نرم افزار اکسل کمک بگیرید اما بعد از مدتی و با گسترش کسب و کار و نیز افزایش فروش، این کار دیگر شدنی نخواهد بود. چرا که در کنار آن که کار دشواری بوده وقت زیادی نیز از شما طلب خواهد نمود.

 

این در حالی است که شما می توانید این زمان را به کارهای مهم تری نظیر سئو، تبلیغات، برنامه های توسعه و … اختصاص دهید.

بنابراین آموزش نحوه حسابداری فروشگاه اینترنتی بسیار کاربردی خواهد بود.

 

ولی اساسا نرم افزار حسابداری با توجه به ماهیت کاربردی وظیفه ای غیر از تهیه گزارشات فروش را به عهده دارد. برای مثال یکی از مهمترین وظایف نرم افزار حسابداری ، تهیه گزارش قیمت تمام شده کالایی است که به فروش رفته است.

 

یکی از مهمترین وظایف نرم افزار حسابداری، تهیه گزارش قیمت تمام شده کالایی است که به فروش رفته است.

 

یعنی هزینه هایی که متحمل شدیم تا کالایی را که قرار است از طریق سایت به فروش برسد را به اطلاع صاحبان مشاغل میرساند.

 

این موضوع شاید بتوان گفت که حتی از تهیه گزارش های فروش نیز مهمتر و الزامی تر می باشد. لذا استفاده از گزارشات توامان نرم افزار حسابداری و سایت فروشگاهی می تواند به پیشبرد اهداف کسب و کار کمک شایان توجهی را خواهد نمود.در ادامه مقاله قصد داریم نحوه حسابداری فروشگاه اینترنتی را دقیق تر بررسی کنیم:

اتصال فروشگاه اینترنتی به حسابداری و انبارداری فعلی:

  فروشگاه اینترنتی متصل به انبارداری

 

شما میتوانید فروشگاه اینترنتی خود را در هر لحظه به نرم افزار حسابداری مجهز کنید و با استفاده از  این روش، شما از انجام کلیه پروسه های دستی و زمانبر خلاص خواهید شد.

 

ثبت فاکتورهای فروش ، معرفی محصولات ، ثبت اطلاعات مشتریان ، ثبت تراکنش های بانکی ، مغایرت گیری و …. فهرست کارهایی است که می بایست به صورت روزانه در دفاتر شرکت ثبت و ضبط شوند.

 

همانطور که میدانید استفاده از نرم افزارهای حسابداری ، در سازمان ها و بنگاههای اقتصادی جزو ملزومات اصلی بوده و تصور عدم استفاده از نرم افزارهای حسابداری امری غیر ممکن به نظر میرسد. هر چند برخی بنگاههای اقتصادی که صرفا از در زمینه فروشگاه اینترنتی فعالیت دارند ، به گزارشات سایت فروشگاهی اکتفا نموده و از مخاطرات احتمالی  عدم استفاده از نرم افزارهای مالی غافل می‌شوند.

 

از طرفی نیز کنترل سایت فروشگاهی و به روز رسانی اطلاعات از یک سو و ثبت موازی اطلاعات مربوط به مشتریان و وجوه دریافتی در نرم افزار حسابداری از سوی دیگر ، موجب اتلاف وقت و موجب عدم اطمینان از تطبیق بین فروش فروشگاهی و نرم افزار حسابداری  می گردد.

 

در این راستا استفاده از نرم افزارهایی که به صورت خودکار اطلاعات مربوط به فروش محصولات و دریافت وجه را در خود ذخیره نموده و احتمال بروز هر گونه مغایرت را از بین ببرد ، گزینه بسیار مناسبی جهت جلوگیری از اتلاف وقت ، نیروی کار می باشد.

یک نرم افزار حسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی دارای چه امکاناتی می باشد؟

 

  •    امکانات حسابداری فاکتورهای فروش
  •     امکانات حسابداری فاکتورهای خرید
  •     امکان ثبت تراکنش شامل چک ها و امکانات ویرایش / وصول
  •     امکان نمایش سر رسید چک ها و فاکتورها در تاریخ معین
  •     امکان دسته بندی طرف حساب ها
  •      امکان تعریف طرف حساب ها
  •      جداسازی طرف حساب های مالیات، بسته بندی و هزینه از یکدیگر
  •       تعریف زمان تسویه حساب
  •           تعریف سقف اعتبار
  •           سود یا زیان مجموعه
  •           محاسبه تراز مالی مجموعه
  •           تنظیمات فاکتورهای رسمی و مالیات
  •           تنظیمات درگاه های بانکی
  •           تهیه گزارش از واریزی های آنلاین

 

در هنگام  اتصال فروشگاه اینترنتی به حسابداری و انبارداری فعلی چه مشکلات احتمالی وجود دارد؟

 

یکی از معضلات و مشکلات سازمان‌های فعلی که دارای فروشگاه اینترنتی هستند، عدم یکپارچگی فروشگاه اینترنتی با نرم‌ افزارهای داخلی سازمان استاما به منظور برطرف نمودن این مشکلات می توان به کمک نرم افزار حسابداری متصل به فروشگاه اینترنتی، دو نرم افزار فروشگاه اینترنتی و نرم افزار حسابداری را با هم همگام ساخت.

 

از این طریق دیگر نیازی به جابجایی دستی فاکتورها در بین این دو سیستم نخواهد بود و در رابطه با هماهنگی موجودی کالاها نیز به دردسر نخواهید افتاد.

 

اما باز هم ممکن است با مشکلاتی در این زمینه مواجه شوید.برای مثال یکی دیگر  مشکلاتی که در زمان اتصال فروشگاه اینترنتی به نرم افزار حسابداری به وجود می آید این است که در اکثر مواقع نرم افزار حسابداری مثل فروشگاه اینترنتی تحت وب نمی باشد لذا نیاز است که به صورت مداوم سیستم شما به اینترنت وصل بوده تا این دو با هم هماهنگ باشند.

 

لذا امکان استفاده از یک سیستم معمولی به منظور نصب نرم افزار متصل به فروشگاه اینترنی  وجود نخواهد داشت و بایستی یک سرور داخلی در اختیار داشته تا همواره روشن و نیز دارای اینترنت باشد و جهت قطعی برق نیز از یک UPS برخوردارباشد.

 

در واقع شما باید هزینه زیادی را به منظور تهیه سخت افزار، مراقبت از آن و دیگر امور نرم افزاری و شبکه را در نظر بگیرید.

 

حتی با این وجود نیز مشکل به صورت کلی از بین نخواهد رفت و باز هم این امکان وجود داشته که ارتباط ما بین این دو نرم افزار بر اثر مشکلاتی دیگر از جمله بروز اختلال در اینترنت قطع گردد.

 

شرکت ها برای رفغ این مشکل  از نرم افزار حسابداری تحت وب استفاده می کنند. در حسابداری ابری مدیران شرکت‌ها می‌توانند ارتباط آنلاین در لحظه برقرار کنند و مستقیماً با حسابداران در ارتباط باشند و از طریق برنامه‌ی حسابداری با تکنولوژی ابری، حساب‌ها را مدیریت کنند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد  حسابداری ابری رایگان  می توانید از این  لینک استفاده کنید.

 

اگر از دید شما نکته ای جا افتاده است،یا سوالی دارید که در طول مقاله به آن پاسخ داده نشده است،از طریق کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

نرم افزار فروشگاهی